AnonymBruker Skrevet 16. september #41 Skrevet 16. september Nowayback skrev (På 15.9.2025 den 9.06): Jeg sier; Solskjær tilbake. Han bygget faktisk noe rett før han ble sparket. Endte på 2.plass i ligaen, og i talen hans etter sesongen sa han "vi er ikke der vi ønsker å være". Så startet neste sesong bra helt til dynamikken ble ødelagt da Ronaldo kom inn. Det ble hans bane. Epoken med Solskjær ser i ettertid bare bedre og bedre ut. Selvfølgelig ikke helt der vi drømmer om, men 2. og 3.plasser er helt utenkelig i dag. Angående Amorim så er jeg usikker. Jeg syns en manager bør kunne ha evnen til å endre seg, både taktikk og formasjon utifra omstendighetene. Å være så jævla sta og fortsette med elendigheten kan bare gå galt. Samtidig syns jeg en trener bør få tid. Vil vi virkelig begynne på nytt igjen nå? Det var også feil å ikke selge Bruno. Han brukes feil og passer ikke systemet. Vi har for mange offensive spillere. Fokuset i overgangsvinduet var også feil. Vi burde prioritert keeper og midtbane først. Ikke to 10'ere og en spiss. Jeg også kunne tenkt meg Solskjær tilbake. Jeg var brukeren som tidligere i tråden sa at det var riktig å ikke selve Bruno, fordi pengene fra han uansett hadde blitt kastet bort på enda dummere spillerkjøp. Mulig jeg tok feil og at United burde solgt Bruno. Men jeg mener også at dette er eksempel på problemet med å ha en manager som er mer opptatt av å spille sitt system enn å prøve å få det beste ut av spillerne klubben faktisk har. Da ender man med å kaste bort den beste spilleren klubben har og som jeg sa tidligere det er nærmest garantert at pengene på Bruno hadde blitt brukt på en spiller som hadde blitt lånt bort til en annen klubb. Anonymkode: 93231...d65 1
Nowayback Skrevet 16. september #42 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg også kunne tenkt meg Solskjær tilbake. Jeg var brukeren som tidligere i tråden sa at det var riktig å ikke selve Bruno, fordi pengene fra han uansett hadde blitt kastet bort på enda dummere spillerkjøp. Mulig jeg tok feil og at United burde solgt Bruno. Men jeg mener også at dette er eksempel på problemet med å ha en manager som er mer opptatt av å spille sitt system enn å prøve å få det beste ut av spillerne klubben faktisk har. Da ender man med å kaste bort den beste spilleren klubben har og som jeg sa tidligere det er nærmest garantert at pengene på Bruno hadde blitt brukt på en spiller som hadde blitt lånt bort til en annen klubb. Anonymkode: 93231...d65 Selge Bruno og kjøpe Baleba ville vært perfekt. Da får man en mer balansert midtbane. Tror dessverre Amorim er ferdig om ikke lenge, fordi han er så sta. Det handler om å få resultater og spillerene er allerede i gang med å kaste ham under bussen. Neste gang må vi ha en manager som kan forandre system utifra hva som passer. Flere strenger å spille på. Og 40 år er altfor ungt for en manager å ha en slik rolle. Vi trenger en med mer erfaring. 1
AnonymBruker Skrevet 16. september #43 Skrevet 16. september Nowayback skrev (Akkurat nå): Selge Bruno og kjøpe Baleba ville vært perfekt. Da får man en mer balansert midtbane. Tror dessverre Amorim er ferdig om ikke lenge, fordi han er så sta. Det handler om å få resultater og spillerene er allerede i gang med å kaste ham under bussen. Neste gang må vi ha en manager som kan forandre system utifra hva som passer. Flere strenger å spille på. Og 40 år er altfor ungt for en manager å ha en slik rolle. Vi trenger en med mer erfaring. Ja man trenger en manager som kan tilpasset systemet etter hvilke spillere man har og hvilke lag man møter. Er også enig i at man trenger en manager med erfaring fra å lede de største klubber i de største ligaene. Anonymkode: 93231...d65 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. september #44 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja man trenger en manager som kan tilpasset systemet etter hvilke spillere man har og hvilke lag man møter. Er også enig i at man trenger en manager med erfaring fra å lede de største klubber i de største ligaene. Anonymkode: 93231...d65 Edit: I tillegg må det settes opp et system slik at det blir kontinuitet selv om man regelmessig bytter managere. Anonymkode: 93231...d65 1
NordicViking Skrevet 4. oktober Forfatter #45 Skrevet 4. oktober Med seier 3-1 over Fulham i går, så lå Bournemouth helt oppe på 2. plass på tabellen før dagens kamper. Mye av æren for klubbens framgang tilskrives manager Andoni Iraola. Han kom til kubben i juni 2023, og har i de siste månedene blitt koblet til klubber som Real Madrid, Tottenham og Manchester United. Han har en fortid i den baskiske klubben Antiguoko, sammen med bl.a. Xabi Alonso og Mikel Arteta. Her er et intervju med Iraola fra BBC: https://www.bbc.com/sport/football/articles/cj6x9yxj0z3o
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #46 Skrevet 5. oktober ..og karma følger Alexander Isak. Fortsatt ikke scoret for Liverpool. Anonymkode: a496c...632
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #47 Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (På 5.10.2025 den 9.24): ..og karma følger Alexander Isak. Fortsatt ikke scoret for Liverpool. Anonymkode: a496c...632 Nå er det ikke kun Isak som er problemet på Liverpool. Det er snakk om såpass mange spillere at dette virker som et manager/ledelse-problem. Vet Liverpool er på andreplass og det kun er spilt 7 kamper. Så jeg skal ikke overdramatisere. Men kjøper man den dyreste spilleren i Premier Leagues historie så er selvsagt forventninger skyhøye. Samme gjelder når man allerede er tittelforsvarer og bruker 262 millioner flere pund på spillerkjøp enn man solgte spillere for og når man gir Salah over 20 millioner pund i året(nest høyest i Premier League). Mulig det kun tar litt tid å spille inn spillerne slik de passer inn i systemet så er vel alt greit. Vi får se hvordan det går. Du nevner målscoring. Men defensivt har Liverpool vært langt fra gode nok. Det aksepteres at Salah ikke bidrar noe særlig defensivt om han klarer å score nok mål og gi nok assist for å kompensere for å ikke bidra med noe annet. Men når det ikke skjer så har man et problem og han får som sagt over 20 millioner pund i året. Anonymkode: 93231...d65
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #48 Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du nevner målscoring. Men defensivt har Liverpool vært langt fra gode nok. Det aksepteres at Salah ikke bidrar noe særlig defensivt om han klarer å score nok mål og gi nok assist for å kompensere for å ikke bidra med noe annet. Men når det ikke skjer så har man et problem og han får som sagt over 20 millioner pund i året. Anonymkode: 93231...d65 Edit: Ikke bidrar med noe annet er et understatement. Det er Salah som er på å skape svært mange motstandernes målsjanser. Anonymkode: 93231...d65
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #49 Skrevet 7. oktober Og kanskje resultatene lyver litt for Liverpool i forhold til flaks? De har scoret vinnermålet helt på tampen av kampen i 4 av 7 ligakamper. Anonymkode: a496c...632
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #50 Skrevet 7. oktober Amorim er ferdig etter landslagspausen. Det skal ikke mer enn et tap eller to til, så er han på vei tilbake til Portugal. United må slutte å gå for trenere som kun har hatt suksess i små klubber, uten noe mer å vise til. United er for stort for Amorim, og da tenker jeg på alt rundt også, ikke bare spillerene han leder. Spent på hva klubben henter neste gang. Har i hvert fall mistet helt troen på den gamle dotten av en eier, Mr. Ratcliffe. Bruno, må også være den verste kapteinen United noen gang har hatt. Å ja, han kommer faktisk etter Valencia som ikke kunne engelsk en gang. Det kroppspråket til Bruno er en katastrofe. Skylder på alle andre når han selv gjør feil på banen. Sånt hører ikke hjemme i en klubb som United. Få driten bort. Han er ikke verdt kapteinsbindet. Bruno, Dalot, Shaw, Bayindir, Onana, Ugarte - kan selges, ikke lånes ut. Synes faktisk det er litt trist at Amorim har kvittet seg med så mange talenter, som med riktig ledelse kunne blitt veldig bra! Anonymkode: 3ab4a...e8c
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #51 Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Og kanskje resultatene lyver litt for Liverpool i forhold til flaks? De har scoret vinnermålet helt på tampen av kampen i 4 av 7 ligakamper. Anonymkode: a496c...632 Det er ikke utenkelig. Det er i hvert fall ikke kun uflaks at de har tapt de siste kampene, de spiller for dårlig både offensivt og defensivt. Anonymkode: 93231...d65
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #52 Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Amorim er ferdig etter landslagspausen. Det skal ikke mer enn et tap eller to til, så er han på vei tilbake til Portugal. United må slutte å gå for trenere som kun har hatt suksess i små klubber, uten noe mer å vise til. United er for stort for Amorim, og da tenker jeg på alt rundt også, ikke bare spillerene han leder. Spent på hva klubben henter neste gang. Har i hvert fall mistet helt troen på den gamle dotten av en eier, Mr. Ratcliffe. Bruno, må også være den verste kapteinen United noen gang har hatt. Å ja, han kommer faktisk etter Valencia som ikke kunne engelsk en gang. Det kroppspråket til Bruno er en katastrofe. Skylder på alle andre når han selv gjør feil på banen. Sånt hører ikke hjemme i en klubb som United. Få driten bort. Han er ikke verdt kapteinsbindet. Bruno, Dalot, Shaw, Bayindir, Onana, Ugarte - kan selges, ikke lånes ut. Synes faktisk det er litt trist at Amorim har kvittet seg med så mange talenter, som med riktig ledelse kunne blitt veldig bra! Anonymkode: 3ab4a...e8c Er nok ikke ferdig etter landslagspausen nei. United ligger tross alt bare 6 poeng bak Arsenal. Men så skal de møte Liverpool og Brighton i de to neste. Begge tøffe motstandere. Blir det to tap der er de plutselig nærme nedrykksstriden. Et morsomt poeng angående gravplass for spillere og trenere i Manchester United. Det er en sannhet med modifikasjoner når det kommer til spillere. De som har mislyktes i United har ofte blomstret i nye klubber. Mens trenerne Man utd har hatt, Moyes, Van Gaal, Mourinho, Solskjær, Ten Hag…ja hvor ble det av de etter United? På sterkt nedadgående kurve eller død/begravet som trenere. Den virkelig gravplassen for trenere er i Manchester United. Anonymkode: a496c...632
NordicViking Skrevet 18. oktober Forfatter #53 Skrevet 18. oktober To nye mål på Haaland i dag, og han topper suverent toppscorerlista med 11 mål. Den neste på lista er Antoine Semenyo (Bournemouth) med seks mål. https://www.bbc.com/sport/football/premier-league/top-scorers
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #54 Skrevet 19. oktober NordicViking skrev (13 timer siden): To nye mål på Haaland i dag, og han topper suverent toppscorerlista med 11 mål. Den neste på lista er Antoine Semenyo (Bournemouth) med seks mål. https://www.bbc.com/sport/football/premier-league/top-scorers Helt ekstremt. Men det er enda mer ekstremt at dette er hans tredje beste sesong av totalt fire sesonger. Og i tillegg at alle hans 3 beste sesonger er de 3 beste i Premier Leagues historie: Haaland er også den eneste på City som har scoret mer enn ett mål denne sesongen. Anonymkode: 93231...d65 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #55 Skrevet 19. oktober AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Helt ekstremt. Men det er enda mer ekstremt at dette er hans tredje beste sesong av totalt fire sesonger. Og i tillegg at alle hans 3 beste sesonger er de 3 beste i Premier Leagues historie: Haaland er også den eneste på City som har scoret mer enn ett mål denne sesongen. Anonymkode: 93231...d65 Helt vilt faktisk. Synes forøvrig det er håpløst å sammenligne med Alan Shearer og Thierry Henry. Nivået på Premier League i dag er mye høyere. På Shearers tid på 1990-tallet var den engelske ligaen rangert som kun den 4-5. beste i Europa. Serie A suverent best. Under Henrys tid var det La Liga som var best. Bare sjekke UEFAs koeffisient ranking. Siden Haaland signerte for City har England og Premier League vært rangert som den suverent beste. Anonymkode: a496c...632 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #56 Skrevet 19. oktober AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Helt vilt faktisk. Synes forøvrig det er håpløst å sammenligne med Alan Shearer og Thierry Henry. Nivået på Premier League i dag er mye høyere. På Shearers tid på 1990-tallet var den engelske ligaen rangert som kun den 4-5. beste i Europa. Serie A suverent best. Under Henrys tid var det La Liga som var best. Bare sjekke UEFAs koeffisient ranking. Siden Haaland signerte for City har England og Premier League vært rangert som den suverent beste. Anonymkode: a496c...632 Jeg skrev best i Premier Leagues historie, men jeg er enig i at det er håpløst å sammenligne om man går langt tilbake i tid. Nivået på ligaene endrer seg som du sier over tid, det samme gjør spillestil, osv. Så var egentlig ikke meningen å sammenligne med 90-tallet. Anonymkode: 93231...d65
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #57 Skrevet 19. oktober Må innrømme jeg koste meg når Liverpool tapte i dag. Og Isak ble byttet ut før fulltid uten mål denne gangen. Millardkjøpet flopper… Anonymkode: a496c...632
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #58 Skrevet 19. oktober AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Må innrømme jeg koste meg når Liverpool tapte i dag. Og Isak ble byttet ut før fulltid uten mål denne gangen. Millardkjøpet flopper… Anonymkode: a496c...632 Manchester Uniteds Ruben Amorim brukte ett år på å vinne to Premier League-kamper på rad og så er det Liverpool som bryter statistikken. Anonymkode: 93231...d65
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #59 Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (På 19.10.2025 den 20.02): Må innrømme jeg koste meg når Liverpool tapte i dag. Og Isak ble byttet ut før fulltid uten mål denne gangen. Millardkjøpet flopper… Anonymkode: a496c...632 Selv er jeg også overrasket. For jeg trodde da kjøpene ble gjort at Liverpool skulle vinne både ligaen og Champions League med det laget. Anonymkode: 93231...d65
CAPS LOCK Skrevet 20. oktober #60 Skrevet 20. oktober Lur Venn skrev (På 3.9.2025 den 20.38): Jeg valgte de faktisk før Shearer kom dit , vært fan siden 1994 Hvorfor valgte du Newcastle?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå