Gå til innhold

Premier League 2025/26

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Newcastle sier at de ikke ser for seg noe salg av Alexander Isak før overgangsvinduet stenger (1. september). Isak har vært koblet til en mulig overgang til Liverpool, men Newcastle avslo et bud på £110 millioner. Nå ryktes det at det vil komme et nytt og høyere bud på £130 millioner. 

https://www.premierleague.com/en/news/4385853/newcastle-do-not-foresee-isak-move-to-liverpool

Endret av NordicViking
Feilstavet ord.
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
NordicViking skrev (9 timer siden):

Newcastle sier at de ikke ser for seg noe salg av Alexander Isak før overgangsvinduet stenger (1. september). Isak har vært koblet til en mulig overgang til Liverpool, men Newcastle avslo et bud på £110 millioner. Nå ryktes det at det vil komme et nytt og høyere bud på £130 millioner. 

https://www.premierleague.com/en/news/4385853/newcastle-do-not-foresee-isak-move-to-liverpool

Jeg håper Newcastle er sterke og står på sitt. Står på sine prinsipp. De har jo nok penger fra før. 
Isak er under kontrakt og må som et voksent menneske forholde seg til den. Nytter ikke sette seg ned som en furten guttunge og "streike" fordi han ikke får spille for favorittlaget sitt Liverpool.
Har hørt han kom med en uttalelse om at "han var lovt å gå om en stor klubb kom med et bud". Det er jo latterlig. Hvilken planet lever Isak på?
Om han var så interessert i å bruke Newcastle som et springbrett til en større klubb når han signerte de, burde han fått med seg en utkjøpsklausul i kontrakten. 

Anonymkode: a496c...632

• Liker 1
Skrevet

Det ryktes at Newcastle forbereder et betydelig bud pp

Strand-Larsen fra Wolves, så spørsmål de begynner å telle litt på knappene ang Isak. Tror Strand-Larsen ville passet fint i Newcastle, mye muligheter for fine innlegg han kan jobbe med. 
Ikke så gira på at Liverpool skal forsterkes ytterligere, men det er en annen sak..

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
NordicViking skrev (På 20.8.2025 den 21.49):

Liverpool fikk kjøpt Isak. 

Så nå er de forsvarende mester, eneste PL-laget som har vunnet alle sine 3 første kamper og har nå kjøpt den dyreste spilleren i PLs historie. 

Anonymkode: 93231...d65

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så nå er de forsvarende mester, eneste PL-laget som har vunnet alle sine 3 første kamper og har nå kjøpt den dyreste spilleren i PLs historie. 

£125 millioner - kanskje så mye som £130 millioner - er mye penger. Tiden får vise om han blir en suksess eller ikke.

https://www.theguardian.com/football/2025/sep/01/liverpool-agree-125m-deal-to-sign-alexander-isak-from-newcastle-on-deadline-day

AnonymBruker
Skrevet
NordicViking skrev (4 timer siden):

£125 millioner - kanskje så mye som £130 millioner - er mye penger. Tiden får vise om han blir en suksess eller ikke.

https://www.theguardian.com/football/2025/sep/01/liverpool-agree-125m-deal-to-sign-alexander-isak-from-newcastle-on-deadline-day

De kjøpte også Ekitike for opptil 82 millioner pund i sommer. 

Så forventningene til Liverpool er skyhøye. 

Skrevet

Liverpool har brukt 4-5 milliarder dette vinduet. Da skal man egentlig kunne forvente at det blir 38 seiere denne sesongen. Men det funker jo ikke slik. Men det er fiasko om de ikke vinner gull etter å ha brukt så mye penger.

Mitt Man. Utd er bare til å grine av. Vi selger spillere for en billig penge helt på tampen av vinduet, og har ikke investert riktig eller nok. Føler meg rimelig sikker på at 8.plass er det beste som kan oppnås med dagens stall. Men kan like fort bli 10. eller 12.plass.

Vi skulle ha solgt Bruno tidlig i vinduet mens vi hadde sjansen til å få 100 mill pund, og deretter sikret oss en annen type midtbanespiller àla Baleba. Bruno gjør at midtbanen blir ubalansert, fordi han spiller i feil posisjon. Men likevel skal han spille hele tiden. Vi burde heller fokusert på å få inn en midtbanespiller og en solid keeper før vi hentet to like spillere i Mbuemo og Cunha.

Det blir en ny tung sesong, for alle lagene som er forventede rivaler har gjort bedre signeringer.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Flopp. Ganske så sikker på det. 

Anonymkode: 13307...136

AnonymBruker
Skrevet
Nowayback skrev (21 minutter siden):

Vi skulle ha solgt Bruno tidlig i vinduet mens vi hadde sjansen til å få 100 mill pund, og deretter sikret oss en annen type midtbanespiller àla Baleba. Bruno gjør at midtbanen blir ubalansert, fordi han spiller i feil posisjon. Men likevel skal han spille hele tiden. Vi burde heller fokusert på å få inn en midtbanespiller og en solid keeper før vi hentet to like spillere i Mbuemo og Cunha.

United er ute av stand til å bruke penger på en god måte. Så de 100 millionene hadde United brukt på en spiller de ender med å låne ut.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

United er ute av stand til å bruke penger på en god måte. Så de 100 millionene hadde United brukt på en spiller de ender med å låne ut.

Ja, det er helt sykt. De driver SÅÅ dårlig butikk.

Det er blitt en gravplass for spillere. ALLE blir jo dårligere i United, og alle blir skadet. Bare se på Cunha.

• Nyttig 1
Skrevet

Newcastle gjorde et ganske godt vindu selv om de måtte selge isak. De har et bedre lag i år enn i fjor. Tipper 4 plass.   

AnonymBruker
Skrevet
Lur Venn skrev (1 time siden):

Newcastle gjorde et ganske godt vindu selv om de måtte selge isak. De har et bedre lag i år enn i fjor. Tipper 4 plass.   

Angående Newcastle. Det var klubben jeg valgte som favoritt-klubb på midten av 90-tallet .  Husker jeg angret en del som barn på at jeg ikke hadde valgt United som vant hele tiden. Men det kunne gått verre, jeg kunne ha valgt Leeds. 

Jeg valgte Newcastle pga Sherarer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Angående Newcastle. Det var klubben jeg valgte som favoritt-klubb på midten av 90-tallet .  Husker jeg angret en del som barn på at jeg ikke hadde valgt United som vant hele tiden. Men det kunne gått verre, jeg kunne ha valgt Leeds. 

Jeg valgte Newcastle pga Sherarer.

Jeg valgte de faktisk før Shearer kom dit , vært fan siden 1994

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 23.35):

Flopp. Ganske så sikker på det. 

Anonymkode: 13307...136

Ikke ofte jeg ønsker andres ulykke. Men her håper jeg faktisk Isak flopper. Fordi det er helt på tryne måten han har opptrådt i denne saken. At en spiller som er under en lengre kontrakt med en klubb streiker på den måten Isak har gjort….for å presse gjennom en overgang til en annen klubb. Håpe karma biter han i ræva. Uten Newcastle hadde Isak vært en middels spiller for en halvgod klubb i Spania. Nå er han plutselig på øverste hylle pga denne milliardovergangen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.9.2025 den 6.49):

Ikke ofte jeg ønsker andres ulykke. Men her håper jeg faktisk Isak flopper. Fordi det er helt på tryne måten han har opptrådt i denne saken. At en spiller som er under en lengre kontrakt med en klubb streiker på den måten Isak har gjort….for å presse gjennom en overgang til en annen klubb. Håpe karma biter han i ræva. Uten Newcastle hadde Isak vært en middels spiller for en halvgod klubb i Spania. Nå er han plutselig på øverste hylle pga denne milliardovergangen. 

Enig i at det er usympatisk oppførsel fra Isak. Men Newcastle fikk en god pris for Isak. Til syvende og sist så er det alltid et spørsmål om penger. 

Det at dette handler om penger er også en av grunnene til at jeg synes Isak er usympatisk. Ikke bare nektet han å komme på trening, men han nektet også å komme med et formelt overgangs-ønske.  Kommer man med et formelt overgangs-ønske så sier man ifra seg lojalitetsbonus.  Jeg synes det er grådig når man både nekter å komme på trening, gjør alt for å få slippe å spille for klubben, fremstiller det som om dette ikke handler om penger og samtidig nekter å gi fra seg lojalitetsbonusen. Ikke har han gjort seg moralsk fortjent til lojalitetsbonusen og å si den fra seg ville også gjort overgangen lettere siden Newcastle da ville tjent mer på salget. 

Skjønner at Isak ønsker å sitte igjen med mest mulig penger. Det vil jo alle. Men usympatisk oppførsel likevel. Lojalitet handler jo om å respektere ikke bare ordlyden i en avtale, men også ånden i avtalen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig i at det er usympatisk oppførsel fra Isak. Men Newcastle fikk en god pris for Isak. Til syvende og sist så er det alltid et spørsmål om penger. 

Det at dette handler om penger er også en av grunnene til at jeg synes Isak er usympatisk. Ikke bare nektet han å komme på trening, men han nektet også å komme med et formelt overgangs-ønske.  Kommer man med et formelt overgangs-ønske så sier man ifra seg lojalitetsbonus.  Jeg synes det er grådig når man både nekter å komme på trening, gjør alt for å få slippe å spille for klubben, fremstiller det som om dette ikke handler om penger og samtidig nekter å gi fra seg lojalitetsbonusen. Ikke har han gjort seg moralsk fortjent til lojalitetsbonusen og å si den fra seg ville også gjort overgangen lettere siden Newcastle da ville tjent mer på salget. 

Skjønner at Isak ønsker å sitte igjen med mest mulig penger. Det vil jo alle. Men usympatisk oppførsel likevel. Lojalitet handler jo om å respektere ikke bare ordlyden i en avtale, men også ånden i avtalen. 

Edit: Når det er  er profesjonell fotball en svært kynisk industri.  Alle bruker alle de skitne triksene de kan slippe unna med.  

AnonymBruker
Skrevet

Skrev tidligere i tråden at det var Newcastle jeg valgte som klubb som barn og jeg heier fortsatt på dem. Men det hadde også vært gøy om Arsenal vant.  Delvis fordi jeg heier på nordmenn(Martin Ødegaard) og delvis fordi Arsenal  har hatt flere andreplasser, men ikke vunnet noe.  

AnonymBruker
Skrevet
Nowayback skrev (15 timer siden):

Noe av det rareste jeg har lest av en fotballekspert noen gang. At man beholde en jobb pga utseende. Hva med at Amorim faktisk fortjener å få en hel sesong før man dømmer han? Det burde jo gjelde de fleste managere.

https://www.nrk.no/sport/meiner-manchester-uniteds-ruben-amorim-er-for-kjekk-til-a-bli-sparka-1.17552820

Disse "fotballekspertene" er tullinger som kun har jobben fordi de er kjente tidligere fotballspillere. I tillegg er de som tidligere fotballspillere partiske. Carragher er tildigere Liverpool-spiller og man merker godt at han er svært partisk når han uttaler seg. 

Nå bør Amorim sparkes. Men han burde blitt sparket i sommer FØR sommerens spillerkjøp. United gjør samme feilen hvert år hvor de lar en manager kjøpe inn spillere for å passe inn i sitt system for så å sparke manageren like etter.  Så kommer det en ny manager som er misfonøyd med at spillerne i troppen ikke passer hans spillestil. Dette er selvsagt ikke Uniteds eneste problem og de dårlige spillerkjøpene har også handlet om at eierne og sporsdirektørene ikke har gjort en god jobb. 

Amorim skulle aldri blitt ansatt i utgangspunktet.  Delvis fordi det siste United trengte var en manager som hadde en sær taktikk-filosofi. United trenger som nent i forrige avsnitt trenere som kan spille med spillerne United har og som passer inn slik at ulike managere ikke trenger ulike spillere for å få laget til å fungere.  I tillegg trenger United en manager som har autoriteten og erfaringen som trengs for å kunne lede laget. 

Slik jeg forstod det så ble Amorim trener for United fordi klubben ønsker et langtids-prosjekt og en manager som kan bygge klubben. Som er en god ide. Men United er en alt for stor klubb til at de kan godta dårlige resultater og da kan de heller ikke ha en manger som ikke presterer. Derfor bør de velge mangere som ikke har en sær taktikk-filosofi, slik at klubben kan ha kontinuitet selv om de bytter managere ofte. 

Igjen, dette er selvsagt ikke det eneste problemet til United. Klubben skulle hatt en helt ny ledelse for hverken Glazer-familien eller  Jim Ratcliffe egner seg som eiere når det kommer til sportslige resultater.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Disse "fotballekspertene" er tullinger som kun har jobben fordi de er kjente tidligere fotballspillere. I tillegg er de som tidligere fotballspillere partiske. Carragher er tildigere Liverpool-spiller og man merker godt at han er svært partisk når han uttaler seg. 

Nå bør Amorim sparkes. Men han burde blitt sparket i sommer FØR sommerens spillerkjøp. United gjør samme feilen hvert år hvor de lar en manager kjøpe inn spillere for å passe inn i sitt system for så å sparke manageren like etter.  Så kommer det en ny manager som er misfonøyd med at spillerne i troppen ikke passer hans spillestil. Dette er selvsagt ikke Uniteds eneste problem og de dårlige spillerkjøpene har også handlet om at eierne og sporsdirektørene ikke har gjort en god jobb. 

Amorim skulle aldri blitt ansatt i utgangspunktet.  Delvis fordi det siste United trengte var en manager som hadde en sær taktikk-filosofi. United trenger som nent i forrige avsnitt trenere som kan spille med spillerne United har og som passer inn slik at ulike managere ikke trenger ulike spillere for å få laget til å fungere.  I tillegg trenger United en manager som har autoriteten og erfaringen som trengs for å kunne lede laget. 

Slik jeg forstod det så ble Amorim trener for United fordi klubben ønsker et langtids-prosjekt og en manager som kan bygge klubben. Som er en god ide. Men United er en alt for stor klubb til at de kan godta dårlige resultater og da kan de heller ikke ha en manger som ikke presterer. Derfor bør de velge mangere som ikke har en sær taktikk-filosofi, slik at klubben kan ha kontinuitet selv om de bytter managere ofte. 

Igjen, dette er selvsagt ikke det eneste problemet til United. Klubben skulle hatt en helt ny ledelse for hverken Glazer-familien eller  Jim Ratcliffe egner seg som eiere når det kommer til sportslige resultater.

Jeg sier; Solskjær tilbake. Han bygget faktisk noe rett før han ble sparket. Endte på 2.plass i ligaen, og i talen hans etter sesongen sa han "vi er ikke der vi ønsker å være". Så startet neste sesong bra helt til dynamikken ble ødelagt da Ronaldo kom inn. Det ble hans bane.

Epoken med Solskjær ser i ettertid bare bedre og bedre ut. Selvfølgelig ikke helt der vi drømmer om, men 2. og 3.plasser er helt utenkelig i dag.

Angående Amorim så er jeg usikker. Jeg syns en manager bør kunne ha evnen til å endre seg, både taktikk og formasjon utifra omstendighetene. Å være så jævla sta og fortsette med elendigheten kan bare gå galt.

Samtidig syns jeg en trener bør få tid. Vil vi virkelig begynne på nytt igjen nå? 

Det var også feil å ikke selge Bruno. Han brukes feil og passer ikke systemet. Vi har for mange offensive spillere.

Fokuset i overgangsvinduet var også feil. Vi burde prioritert keeper og midtbane først. Ikke to 10'ere og en spiss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...