Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nyutdannet og har søkt på en stilling som var utlyst for søkere med master. Likevel har jeg med kun bachelor blitt invitert på intervju. Har noen her liknende opplevelser? Hva kan jeg argumentere med at er positivt å ansette meg vs en med master? Har virkelig lyst på jobben, og var klar i søknaden på at jeg er nyutdannet men ønsker stillingen på varig sikt.

Anonymkode: 307ba...4b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen big deal så lenge de Iiker deg ☺️

Anonymkode: 4b18d...1c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er ingen big deal så lenge de Iiker deg ☺️

Hehe, det er oppløftende å lese. Satser på at de kommer til å like meg 🤞🤞🤞

AnonymBruker
Skrevet

Nei hadde det vært en stopper for de hadde de ikke invitert deg på intervju. 

Anonymkode: e395f...aff

• Liker 4
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei hadde det vært en stopper for de hadde de ikke invitert deg på intervju. 

Anonymkode: e395f...aff

Det stemmer ikke. Det kan være andre ting på CV-en som gjør ts til en interessant kandidat. Det hender også at de inviterer folk som de ikke ville invitert ellers fordi det ikke var så mange søkere. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det stemmer ikke. Det kan være andre ting på CV-en som gjør ts til en interessant kandidat. Det hender også at de inviterer folk som de ikke ville invitert ellers fordi det ikke var så mange søkere. 

Hva er det som ikke stemmer?

Anonymkode: 75347...73f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva er det som ikke stemmer?

Anonymkode: 75347...73f

Oops…jeg leste «det hadde vært en stopper» 😁 

Anyway, det er bare å søke, ts! 

AnonymBruker
Skrevet

Hva stod i utlysningsteksten?Ofte ønsker de seg master, men åpner for at også andre kan søke. 

Anonymkode: ea784...0a8

AnonymBruker
Skrevet

Når du er invitert til intervju, så ser de på deg som aktuell. Bare gå dit med god selvtillit, og fokuser på hva du kan bidra med og hvorfor du ønsker jobben! Vis at du ønsker dette! Glem de andre kandidatene. Gjør du et godt intervju kan du få jobben. Uansett kjempebra gjort å komme til intervju!

Anonymkode: cad14...74e

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende ord alle sammen ❤️❤️❤️ Prøver å forberede meg så godt jeg kan 😃 Ts.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordelen din er vel at du har veldig lyst på jobben, så får frem tydelig nettopp hva det er som gjør at du har lyst på akkurat denne! Du viser også selvtillit ved å søke på en jobb du i utgangspunktet ikke er kvalifisert for, så vis dette også, uten å virke nesevis! 

Anonymkode: df8bc...b6a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du forresten villig til å ta en master etterhvert ved siden av jobben så si det også!

Anonymkode: df8bc...b6a

• Nyttig 3
Skrevet

Husker jeg ble invitert på intervju som prosjektleder da jeg var helt nyutdannet. De spurte om jeg hadde ledet noe som helst- men det sto jo i CV-en min hva jeg hadde gjort og ikke. Fikk naturligvis ikke jobben, og forstår ikke hvorfor de tok meg inn til intervju. Han som fikk jobben hadde jobbet som prosjektleder i åtte år

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (6 minutter siden):

Husker jeg ble invitert på intervju som prosjektleder da jeg var helt nyutdannet. De spurte om jeg hadde ledet noe som helst- men det sto jo i CV-en min hva jeg hadde gjort og ikke. Fikk naturligvis ikke jobben, og forstår ikke hvorfor de tok meg inn til intervju. Han som fikk jobben hadde jobbet som prosjektleder i åtte år

Det samme skjedde med meg. Rart at de gjør det. De hadde sikkert altfor få kvalifiserte søkere. 

• Liker 1
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...