AnonymBruker Skrevet 16. august #1 Skrevet 16. august Er det noen som har noen tips til det? Det viste seg å være en jungel… vi tørker klær på stua (ca 50 m2), og trenger luftavfukter pga det om vinteren. Mottar generelle tips men også spesifikke modeller med takk! Anonymkode: bb615...a81
AnonymBruker Skrevet 16. august #2 Skrevet 16. august Jeg har denne, den tørker et jelt stativ med klær på 45 kvm soverom på noen få timer, elsker den. https://www.clasohlson.com/no/Luftavfukter-10-liter,-31-m2/p/36-8321?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=p-no-pmax-clas-ohlson-feed&utm_id=21899911595&gad_source=1&gad_campaignid=21893453421&gbraid=0AAAAADv8oxpx7wm5KYGWF0hshcSY7PxcC&gclid=EAIaIQobChMIsMXP_pyPjwMVbWeRBR26HghmEAQYASABEgKKpfD_BwE Anonymkode: 77241...c55
AnonymBruker Skrevet 16. august #3 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har denne, den tørker et jelt stativ med klær på 45 kvm soverom på noen få timer, elsker den. https://www.clasohlson.com/no/Luftavfukter-10-liter,-31-m2/p/36-8321?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=p-no-pmax-clas-ohlson-feed&utm_id=21899911595&gad_source=1&gad_campaignid=21893453421&gbraid=0AAAAADv8oxpx7wm5KYGWF0hshcSY7PxcC&gclid=EAIaIQobChMIsMXP_pyPjwMVbWeRBR26HghmEAQYASABEgKKpfD_BwE Anonymkode: 77241...c55 Jeg har den samme og er helt enig! Den er gull. Bråker litt, men jeg tørker klær i kjelleren så det plager meg ikke Anonymkode: 5a0fa...5de
AnonymBruker Skrevet 16. august #4 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har denne, den tørker et jelt stativ med klær på 45 kvm soverom på noen få timer, elsker den. https://www.clasohlson.com/no/Luftavfukter-10-liter,-31-m2/p/36-8321?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=p-no-pmax-clas-ohlson-feed&utm_id=21899911595&gad_source=1&gad_campaignid=21893453421&gbraid=0AAAAADv8oxpx7wm5KYGWF0hshcSY7PxcC&gclid=EAIaIQobChMIsMXP_pyPjwMVbWeRBR26HghmEAQYASABEgKKpfD_BwE Anonymkode: 77241...c55 Jeg har også denne, veldig bra. Anonymkode: 51990...64f
AnonymBruker Skrevet 16. august #5 Skrevet 16. august Takk for tips! Jeg har sett på den, men skulle gjerne hatt en på hjul - virker ikke som den har det? Lydnivå er også viktig siden det er på stua, men jeg vet ikke om den bråker mer enn andre? Jeg har forsøkt å sammenligne, men mange avfuktere har flere nivåer etc slik at det ikke er så lett. Anonymkode: bb615...a81
Million Skrevet 16. august #6 Skrevet 16. august Jeg har en stor luftavfukter til tørking av klær, og den er gull verdt. Den selges dessverre ikke i Norge lenger (etter hva jeg kan skjønne) og er av merket DeLonghi. Knallbra. Jeg hadde en før denne også, samme merket, og den holdt i ti år. Jeg elsker den, hadde ikke klart meg uten. Skjønner ikke at folk tørker lass med klær innendørs i boligen. Det gir jo masse fukt overalt, og i verste fall kan det føre til mugg, bl.a. i vinduskarmene der kondensen samler seg, men også på vegger. Bruker alltid luftavfukter ved klestørking inne. Den tørker et fullt stativ med f.eks sengetøy på få timer, og luften i rommet er tørr og fin. Aldri en dråpe kondens på noe vindu.
AnonymBruker Skrevet 16. august #7 Skrevet 16. august https://www.komplett.no/product/1317689/demovarer/hjem-fritid/demo-hjem-fritid/iiglo-16l-pr-dag-luftavfukter-hvit-sort-b-grade Jeg er fornøyd med denne. Den har hjul og bråker ikke altfor mye. Anonymkode: be820...b3b
AnonymBruker Skrevet 18. august #8 Skrevet 18. august Vi har denne, fungerer meget bra. Greit støynivå https://www.elkjop.no/product/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/inneklima-og-varme/luftkvalitet/luftavfukter/woods-luftavfukter-mrd12g/40600?srsltid=AfmBOope8Yrff4ESxkc4hKA9jFIDWEw11iRnzYWFnpmDRezwAmxNJVOfe4E Anonymkode: c6288...688
AnonymBruker Skrevet 18. august #9 Skrevet 18. august Om du skal ha den i stuen, er støynivå viktig. Jeg har en fra Biltema, og den bråker litt for mye til at jeg ville hatt den i stuen. Perfekt til bruk i gangen, da. Hjul ser jeg ikke helt behov for. Vi flytter vår inn og ut av en bod når vi skal bruke den, og altså, de veier jo ikke mer enn 10-15 kg, så null problem å bare løfte etter håndtaket å bære med seg. Anonymkode: 49018...810
AnonymBruker Skrevet 18. august #10 Skrevet 18. august Jeg har denne: Arida Desert 10L WiFi luftavfukter med HEPA-filter | Bedre Inneklima AS Den er kjempebra! Lager ikke mye lyd, og har hjul. Anonymkode: be59b...e80 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #11 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 17.30): Takk for tips! Jeg har sett på den, men skulle gjerne hatt en på hjul - virker ikke som den har det? Lydnivå er også viktig siden det er på stua, men jeg vet ikke om den bråker mer enn andre? Jeg har forsøkt å sammenligne, men mange avfuktere har flere nivåer etc slik at det ikke er så lett. Anonymkode: bb615...a81 Min fra clas ohlson har hjul iallfall. Men som sagt bråker den litt, så da er det kanskje uaktuelt hvis det er på stua du skal ha den Anonymkode: 5a0fa...5de
AnonymBruker Skrevet 18. august #12 Skrevet 18. august Har Zenz kjøpt på Power. Liten og effektiv sak på hjul. Bruker den på soverommet om sommeren for å få bedre søvnklima. Tømmer ut noen liter vann hver morgen. Klær tørker jeg på våtrom med ventilasjon. Anonymkode: 1f571...fbf
AnonymBruker Skrevet 18. august #13 Skrevet 18. august Er veldig fornøyd med Meaco Arete. Den har stor vanntank, hjul, høy effekt, støyer lite, bevegelig spjeld, kan styres fra mobilen, har eget tørkeprogram til klesvask, nattmodus, luftrensing med Hepa-filter. Synes den er perfekt. Anonymkode: d7cda...0e8 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #14 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er veldig fornøyd med Meaco Arete. Den har stor vanntank, hjul, høy effekt, støyer lite, bevegelig spjeld, kan styres fra mobilen, har eget tørkeprogram til klesvask, nattmodus, luftrensing med Hepa-filter. Synes den er perfekt. Anonymkode: d7cda...0e8 Jeg endte faktisk med en Meaco Arete (One 10L), pga Hepa-filter og lavt støynivå. Jeg har muligens en billigere utgave enn din, for jeg tror ikke den har alle funksjonene som mobilstyring etc. Takk for tips, alle! Dette viste seg å være en større jungel enn jeg trodde. 🙈 Anonymkode: bb615...a81 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå