AnonymBruker Skrevet 16. august #1 Skrevet 16. august Snur du kaka og lar bunn være topp? Jeg leste det som et tips både for å få kaka penest mulig (rett og flat på toppen) og for å hindre at kakesmuler blander seg i glasuren. Forstår at sistnevnte har med fukt å gjøre, men mine kaker ser alltid ut til å skape det problemet selv om de er helt avkjølt. Vet ikke hva jeg gjør galt - er ikke så flink med kaker. Og blir det rart å snu kaka å smøre glasuren på det som opprinnelig er bunnen? Anonymkode: eb8a9...f60
Daisy-love Skrevet 16. august #2 Skrevet 16. august Veldig vanlig å snu kaken, og noen tar også en god kniv og skjærer toppen jevn, gjerne før de snur den, om det er mye ujevnheter. Smaken er jo lik samme hvilken side en tar opp (om en lager en klassisk kake for deling og fylling), og folk tenker ikke over at de får bunnen opp. 😊 3
Daisy-love Skrevet 16. august #3 Skrevet 16. august (endret) Her er en teknikk for å unngå å få smuler i glasuren: https://lilyvanilli.com/recipes/crumb-coat-cake/ Jeg tipper det finnes på norsk også, men aner ikke hva den norske benevnelsen er. «Crumb coat» er den engelske om du vil søke på YouTube for tips 😊 Endret 16. august av Daisy-love
Lafamiglia Skrevet 16. august #4 Skrevet 16. august Jeg har alltid hatt bunnen øverst. Synes det er mest logisk. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #5 Skrevet 16. august Lafamiglia skrev (1 time siden): Jeg har alltid hatt bunnen øverst. Synes det er mest logisk. Jeg også. Trodde alle gjorde det 🤔 Anonymkode: cb673...617 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå