AnonymBruker Skrevet 16. august #1 Skrevet 16. august Ja som overskriften sier. Har svidd av 1 million kroner på 7 år. Jeg er helt sjokkert. jeg ble før dette utsatt for økonomisk vold av faren til mitt barn. Kom meg ut av det forholdet og satt igjen med gjeld som han satte meg inn i. Betalte ned på den i løpet av 2,5 år. Så fortsatte jeg og barnet å leie en 2 roms leilighet før jeg får kjøpt. Planen var jo å spare til det, og jeg har spart stusselige 400.000kr i krypto, turte ikke å sette inn mer der, men jeg har vært dum og ikke fokusert på noe sparing utenom kryptoen, jeg har også slitt veldig psykisk da faren til barnet mitt har laget mye turbulens for meg etter bruddet, dette har vært en stor belastning for meg. Jeg har slitet mye med søvnproblemer og bare forkastet på at dagene skal gå rundt. Jeg vet med dette at jeg har vært mer impulsiv med handel en det jeg egentlig er, for å få ting gjort. Men jeg visste ikke at det var så ille. Jeg har faktisk kastet bort 1 million kroner på driitt, og nå skal jeg kjøpe meg leilighet med de 400.000kr og må skaffe meg en ekstra jobb. Jeg fatter ikke hvordan jeg har fått til dette. En slik sum, det er helt utrolig. Jeg har vært oppe i hele natt og skjelver, jeg har ødelagt livet mitt og barnet sitt. Anonymkode: 092fc...9a6 1 8
AnonymBruker Skrevet 16. august #2 Skrevet 16. august Nå skal 300.000 gå til kapital og 100.000 til buffer, i tillegg til at jeg får mye høyere boutgifter nå. Det er helt sinnsykt hvordan jeg har klart å få til dette Anonymkode: 092fc...9a6
AnonymBruker Skrevet 16. august #3 Skrevet 16. august Hva er den dritten du mener du har kastet bort de pengene på? Å ha spart 400.000 på 7 år hvis du startet med å ha mye gjeld er jo kjempebra. Anonymkode: 8b615...00d 20
AnonymBruker Skrevet 16. august #4 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er den dritten du mener du har kastet bort de pengene på? Å ha spart 400.000 på 7 år hvis du startet med å ha mye gjeld er jo kjempebra. Anonymkode: 8b615...00d For det første. Så har ikke jeg og sønnen vært på ferie på flere år. Har sagt til han at vi ikke kan reise fordi det er dyrt, vi må spare. Og hva har jeg faen meg klart å gjøre i løpet av året å bruke det på tull. Har spist mye ute, kjøpt klær, hudpleieprodukter. Spillpenger til ungen. Også noe elektronikk og møbler. Men det er helt sinnsykt at jeg ikke har satt av bevisst penger til sparing til boligen og ikke fokusert på dette. Far betaler null barnebidrag. Jeg har hatt null avlastning i 7 år, det har gått i ett, jeg har i tillegg slitet på grunn av det jeg gikk gjennom med barnefar. At jeg da ikke har fokusert på det økonomiske, er helt sykt. Føles som jeg har vært i psykose og plutselig innså i dag etter 7 år og etter at jeg har fått finansieringsbevis, at ja, jeg hadde visst en god del penger som jeg har svidd av på ubetydelige ting Anonymkode: 092fc...9a6 4
AnonymBruker Skrevet 16. august #5 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva er den dritten du mener du har kastet bort de pengene på? Å ha spart 400.000 på 7 år hvis du startet med å ha mye gjeld er jo kjempebra. Anonymkode: 8b615...00d Jeg betalte først ned gjelden. Så denne 1 mil har jeg faktisk klart å bruke på 5 år. Og dette er utenom faste utgifter. Forstår ikke hva jeg har holdt på med. Jeg er helt fra meg akkurat nå. Stakkars gutten min. Kan ikke nevne dette for han😩😩 Anonymkode: 092fc...9a6 3
AnonymBruker Skrevet 16. august #6 Skrevet 16. august Skjønner ikke innlegget. Hvor kommer denne millionen som er svidd bort fra? Lønn? Trygd? Oppgjør skilsmisse? Anonymkode: 0a2e3...72f 7
AnonymBruker Skrevet 16. august #7 Skrevet 16. august Hva har du brukt den millionen på da? 1 million du i teorien kunne spart, men heller har brukt på ubetenksom handel? Hva har du handlet? Anonymkode: f15a0...057
AnonymBruker Skrevet 16. august #8 Skrevet 16. august Dette går fint, du har oppdaget verdien av sparing og måtehold, så heretter blir du mer forsiktig. Du høres ung ut, så du har mange år på å komme i en god posisjon økonomisk. Bare jobb og stå på, og bruk mindre, så klarer du det! ❤️ Anonymkode: 07e6f...b17 8 3
AnonymBruker Skrevet 16. august #9 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg betalte først ned gjelden. Så denne 1 mil har jeg faktisk klart å bruke på 5 år. Og dette er utenom faste utgifter. Forstår ikke hva jeg har holdt på med. Jeg er helt fra meg akkurat nå. Stakkars gutten min. Kan ikke nevne dette for han😩😩 Anonymkode: 092fc...9a6 Tilgi deg selv, og vis at du har lært av dette. Du alle muligheter til å endre de vanene om du ønsker det. Anonymkode: f15a0...057 3 5
AnonymBruker Skrevet 16. august #10 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): For det første. Så har ikke jeg og sønnen vært på ferie på flere år. Har sagt til han at vi ikke kan reise fordi det er dyrt, vi må spare. Og hva har jeg faen meg klart å gjøre i løpet av året å bruke det på tull. Har spist mye ute, kjøpt klær, hudpleieprodukter. Spillpenger til ungen. Også noe elektronikk og møbler. Men det er helt sinnsykt at jeg ikke har satt av bevisst penger til sparing til boligen og ikke fokusert på dette. Far betaler null barnebidrag. Jeg har hatt null avlastning i 7 år, det har gått i ett, jeg har i tillegg slitet på grunn av det jeg gikk gjennom med barnefar. At jeg da ikke har fokusert på det økonomiske, er helt sykt. Føles som jeg har vært i psykose og plutselig innså i dag etter 7 år og etter at jeg har fått finansieringsbevis, at ja, jeg hadde visst en god del penger som jeg har svidd av på ubetydelige ting Anonymkode: 092fc...9a6 Høres ut som du er alt for hard mot deg selv. Anonymkode: 8b615...00d 7 2
AnonymBruker Skrevet 16. august #11 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner ikke innlegget. Hvor kommer denne millionen som er svidd bort fra? Lønn? Trygd? Oppgjør skilsmisse? Anonymkode: 0a2e3...72f Det er sammenlagt, intekt, barnetrygd osv… jeg er så idiot. Dette er så idiotisk at jeg har ikke ord. Dette er det siste jeg trodde jeg kommer til å klare å gjøre. Hadde vertfall disse pengene blitt brukt til fine ferier og opplevelser hadde det vært greit. Men det har bare blitt brukt på ting. Restaurant, konsert, klær, hudpleie, osv… Anonymkode: 092fc...9a6 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #12 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette går fint, du har oppdaget verdien av sparing og måtehold, så heretter blir du mer forsiktig. Du høres ung ut, så du har mange år på å komme i en god posisjon økonomisk. Bare jobb og stå på, og bruk mindre, så klarer du det! ❤️ Anonymkode: 07e6f...b17 Jeg har aaaaldri vært sånn her. Jeg er sjokkert over meg selv. Har altid vært forsiktig med penger og det ble ett stort problem da jeg var sammen med xen min han satte meg i gjeld og sløste. Dette er en kombinasjon av at jeg ønsket å leve litt igjen etter å ha vært i fengsel med xen i flere år, men også at jeg har vært overbelastet psykisk og ikke klart å holde oversikten med økonomien. Anonymkode: 092fc...9a6 2
AnonymBruker Skrevet 16. august #13 Skrevet 16. august Alenemor som uten bidrag fra far har spart 400 000 på 7 år. Virkelig ikke noe å skamme seg over. Selvfølgelig flott å bli obs på at man sløser og bør prioritere annerledes uansett, og det er menneskelig at man blir forbanna når man ser over unødig merforbruk. Men her tenker jeg det bare er å tilgi seg selv for utskeielser og huske på at situasjonen egentlig ikke er så aller verst. Og så gjøre mer slik man egentlig forventer av seg selv fremover. Både i form av sparing og å gi sønnen litt mer av kaka. Anonymkode: f0627...f2d 7
AnonymBruker Skrevet 16. august #14 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres ut som du er alt for hard mot deg selv. Anonymkode: 8b615...00d Det er kjempe uansvarlig av meg. Jeg og barnet har hatt det kjempe tøft på grunn av alt som har skjedd med far og hvordan han har holdt på i 7 år etter bruddet. Barnet har ikke hatt en så veldig fin barndom og nå føler jeg meg som en dritt, som heller kunne brukt de pengene på fine opplevelser med barnet enn å bruke de på tull 😩 det er snakk om 1 million kroner. Og jeg har ikke kommet meg inn på boligmarkedet enda. Og må nå ha en ekstra jobb for å få det til å gå rundt når jeg kjøper meg bolig. Anonymkode: 092fc...9a6 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #15 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alenemor som uten bidrag fra far har spart 400 000 på 7 år. Virkelig ikke noe å skamme seg over. Selvfølgelig flott å bli obs på at man sløser og bør prioritere annerledes uansett, og det er menneskelig at man blir forbanna når man ser over unødig merforbruk. Men her tenker jeg det bare er å tilgi seg selv for utskeielser og huske på at situasjonen egentlig ikke er så aller verst. Og så gjøre mer slik man egentlig forventer av seg selv fremover. Både i form av sparing og å gi sønnen litt mer av kaka. Anonymkode: f0627...f2d Det som gjør vondt er jo å se hvor romslig økonomi jeg har hatt og hvor mye jeg nå kunne få med meg nå som jeg skal kjøpe. Me istedenfor så må jeg slite nå og å skaffe meg en jobb til fordi det blir kjempe trangt. Dette ble skikkelig bortkasta en million kroner, helt sinnsykt. Kunne nytet de med barnet nå etter kjøp av bolig Anonymkode: 092fc...9a6
AnonymBruker Skrevet 16. august #16 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det som gjør vondt er jo å se hvor romslig økonomi jeg har hatt og hvor mye jeg nå kunne få med meg nå som jeg skal kjøpe. Me istedenfor så må jeg slite nå og å skaffe meg en jobb til fordi det blir kjempe trangt. Dette ble skikkelig bortkasta en million kroner, helt sinnsykt. Kunne nytet de med barnet nå etter kjøp av bolig Anonymkode: 092fc...9a6 Det skjønner jeg. Men du har klart å spare opp en god del selv med et enormt merforbruk. Da vil du klare å spare opp, selv med boliglån og det som er, til å kunne gi din sønn en ålreit inngang til voksenlivet. Han er vant til dette livet og trenger mest av alt at mamma er trygg og solid. Så skal han være voksen i 60-70-80 år etterpå, og alt du justerer ned av merforbruk nå kommer ham til gode. Lov å være jævlig skuffa over seg selv, selvfølgelig, men du har åpenbart både evne og vilje og nå har du bevissthet rundt dette i tillegg. Ting blir bra. Anonymkode: f0627...f2d 3
AnonymBruker Skrevet 16. august #17 Skrevet 16. august Først det viktige: Ikke tenk på fortiden. Slutt å si hva som var med far, det har ingen betydning for fremtiden Slutt å sette deg selv i en offerrolle. Det er du som velger hvordan livet leves. Så til økonomien: Hvorfor må du kjøpe NÅ ? Hvorfor kan du ikke bare redusere risiko ved å selge krypto, for å deretter spare litt mer opp til bolig? Hvorfor må du ha en ekstra jobb? Aldir hjemme med barnet men eie bolig? Sånn du vil leve? Slutt å være en tulling på KG og tar ansvar. Skjønner godt hvorfor faren mister tålmodigheten her. Anonymkode: ba5d1...98e
AnonymBruker Skrevet 16. august #18 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Først det viktige: Ikke tenk på fortiden. Slutt å si hva som var med far, det har ingen betydning for fremtiden Slutt å sette deg selv i en offerrolle. Det er du som velger hvordan livet leves. Så til økonomien: Hvorfor må du kjøpe NÅ ? Hvorfor kan du ikke bare redusere risiko ved å selge krypto, for å deretter spare litt mer opp til bolig? Hvorfor må du ha en ekstra jobb? Aldir hjemme med barnet men eie bolig? Sånn du vil leve? Slutt å være en tulling på KG og tar ansvar. Skjønner godt hvorfor faren mister tålmodigheten her. Anonymkode: ba5d1...98e Synes ikke at du skal uttale deg for noe du ikke vet. Jeg ble utsatt av fysisk, psykisk og økonomisk vold. Etter bruddet fortsatte han å terrorisere med i 7 år. Jeg måtte flere ganger innom politet og barnevern men fikk aldri kontroll på han, frem til han selv flyttet langt unna. Måten han har terrorisert meg på i 7 år har definitiv påvirket meg og livet mitt på alle måter. Jeg har ikke fungert normalt. Hele planen var å bo i en 3 roms, leie også kjøpe meg bolig, som da var planen å spare til det, barnet blir snart 11 og trenger nok ett eget soverom, nå som jeg har svidd av 1 millón tror jeg ikke at det er så lurt å i tillegg holde meg utenfor boligmarkedet. Jeg kommer nok til å ha mindre tid til han og det er det som gjør så vondt når jeg har klart å sløse bort så mye penger, kunne heller da hatt både tiden og pengene med han. 😕 Anonymkode: 092fc...9a6 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #19 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det skjønner jeg. Men du har klart å spare opp en god del selv med et enormt merforbruk. Da vil du klare å spare opp, selv med boliglån og det som er, til å kunne gi din sønn en ålreit inngang til voksenlivet. Han er vant til dette livet og trenger mest av alt at mamma er trygg og solid. Så skal han være voksen i 60-70-80 år etterpå, og alt du justerer ned av merforbruk nå kommer ham til gode. Lov å være jævlig skuffa over seg selv, selvfølgelig, men du har åpenbart både evne og vilje og nå har du bevissthet rundt dette i tillegg. Ting blir bra. Anonymkode: f0627...f2d Jeg kommer ikke til å klare å tilgi meg selv for dette. Mistet 20-årene mine i økonomisk vold med xen. Og nå har jeg klart å sløse bort en enorm sum når jeg faktisk hadde muligheten til å gjøre noe bedre. Er i 30 årene nå og tenker at jeg må komme meg inn på boligmarkedet. Anonymkode: 092fc...9a6
Hololo Skrevet 16. august #20 Skrevet 16. august (endret) pust og ta det med ro, så du har sløst bort 1 million på 5år? du er ikke alene der tipper jeg. Det betyr jo at du har et spare potensial på 200k per år, og med barn regne jeg med du tjener ganske mye da. Noe som er veldig bra, med 300k kan du betyr at du allerede har egenkapital til lån på 3mill, selv om dette jo avhenge av lønn. Hvor mye ser du for deg at du må ut med i bolig? og klare du å sette disse pengene av på sparing fra nå av så vil jo du fint klare å kjøpe bolig innen få år. Muligens smart å ta penger ut av krypto og finne en sparekonto med 5%+ rente, ettersom krypto har en viss risiko om du trenger disse innen få år. Slik som jeg leser det kan jop du legge opp til en svært stabil økonomi fremover. Endret 16. august av Hololo 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå