AnonymBruker Skrevet 16. august #1 Skrevet 16. august Hvor gammel er du, og kjenner du den negative helseeffekter om dere spiser noe usunt, røyker, drikker, snuser etc. Jeg har siden jeg var i begynnelsen av førtiåra kjent det som belastende for kroppen om jeg spiser, drikker eller gjør annet som er usunt for kroppen. Når jeg var yngre kjente jeg ingenting. Nå hvis jeg spiser sukker for eksempel kjenner jeg en trykkende følelse, hjerte slår fortere etc. Kjenner også mye dårlig med alt jeg inntar som er dårlig for kroppen. Er dette vanlig, eller er jeg sensitiv? Anonymkode: 74168...232
AnonymBruker Skrevet 16. august #2 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvor gammel er du, og kjenner du den negative helseeffekter om dere spiser noe usunt, røyker, drikker, snuser etc. Jeg har siden jeg var i begynnelsen av førtiåra kjent det som belastende for kroppen om jeg spiser, drikker eller gjør annet som er usunt for kroppen. Når jeg var yngre kjente jeg ingenting. Nå hvis jeg spiser sukker for eksempel kjenner jeg en trykkende følelse, hjerte slår fortere etc. Kjenner også mye dårlig med alt jeg inntar som er dårlig for kroppen. Er dette vanlig, eller er jeg sensitiv? Anonymkode: 74168...232 Kvinne eller mann? Om du er kvinne vil ubalanse i hormonene som de fleste vil oppleve rundt 40 ish, gjøre at blodsukkerreguleringenen din blir dårligere derav symptomer. Uavhengig av kjønn så hadde jeg sjekket langtidsblodsukker i hvertfall. For det høres ut som det kan være noe der. Anonymkode: c46ed...b38 1
Saima Skrevet 16. august #3 Skrevet 16. august Ja, jeg kjenner det rimelig kjapt på feit mat, mye sukker/mel med ubehag, oppblåsthet og «tung» i kroppen. Kjenner det mest fordi jeg har lagt om på kostholdet og sikkert derfor er mer sensitiv i forhold til det. Fint egentlig, jeg klarer lettere å begrense slikt også da for å slippe ubehaget🙏
AnonymBruker Skrevet 16. august #4 Skrevet 16. august Har du tatt opp dette med legen? Ville jeg gjort, høres ut som om du kan ha problemer med blodsukkerregulering f.eks. Alkohol og fett er triggere i tillegg til sukker. Anonymkode: 7c7aa...194
Frøkenfryden Skrevet 16. august #5 Skrevet 16. august Ja, tåler ikke alkohol godt lenger. Merket det da jeg ble 43. Så jeg drikker sjelden. Spiser stort sett svært sunt, så blir litt tung og full i magen ved mye mat og godteri også, for det blir så uvant. Legger lett på meg også.. så skeier ut lite med slikt også,
Lofilteret Skrevet 16. august #6 Skrevet 16. august ja, jeg kjenner ofte ubehag etter å ha spist usunn mat. Avhengig av hva blir jeg dorsk, uvell, hjertebank, uro m.m. Jeg bruker snus, på tross av at det ofte fører til at jeg blir nedstemt. Og sånn går dagene ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå