Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. august Populært innlegg #1 Skrevet 16. august Jeg er lærer og dette fikk meg nesten til å grine i dag. Det er ikke uvant for meg at vi har få ressurser på arbeidsplassen, men det har aldri vært så ille som nå. Denne uka har vi drevet med faglig påfyll og «kompetanseheving». I dag mens vi lærerne vred oss i stolene og ikke kunne vente med å komme til klasserommene for å rydde og ordne til skolestart. Holdt kommuneledelsen foredrag for oss. Hovedbudskapet var at de hadde ansatt 4 nye ledere i svada stillinger, «barnehagesjef», «skole sjef» og «skolerådgiver sjef» og «oppvekstsjef». Og en overordnet «sjef» over der igjen. Hver av disse brukte flere minutter på å beskrive sin «viktige» funksjon, som jeg enda ikke har skjønt hva er bortsett fra at de bruker 99% av tida si på kontor og «fagseminar». Og skriver rapporter om det vi gjør. De fire nye lederne fortalte at de jobbet nå med å finne løsninger som gjorde at vi kunne spare mer penger på, fordi vi hadde dårlig økonomi. For det er slik at vi får flere og flere barn med diagnoser og særskilte behov, men vi ikke altså ikke bruke ressurser på det, vi måtte hjelpe dem med de ressursene vi har. Vi måtte spare der vi kunne var hovedbudskapet til alle lederne, bortsett fra i kommuneledelsen da🤦🏻♀️ Der hadde man råd til fire nye svada lederstillinger. Jeg ble så provosert at jeg nesten begynte å grine. Det verste er at vi har nedbemannet i skolene i min kommune, flere SFO ansatte og lærere har blitt oppsagt. Samtidig som antall elever med særskilte utfordringer har økt betraktelig. Likevel er det vi som jobber direkte med barn og unge det kuttes på. Men direktører og ledere som aldri setter sine ben utenfor kontoret trenger vi flere av! Hva er dette for noe? Anonymkode: 2263a...1eb 26 24 15
Selvsagt Skrevet 16. august #2 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg er lærer og dette fikk meg nesten til å grine i dag. Det er ikke uvant for meg at vi har få ressurser på arbeidsplassen, men det har aldri vært så ille som nå. Denne uka har vi drevet med faglig påfyll og «kompetanseheving». Hørte fra en lærer jeg kjenner at det var masse krav til rapportskriving, vakt i friminutt, planleggingsdager der man ikke får lov å planlegge, men må høre på kjedelige foredrag. Kanskje sjefene burde organisere skolehverdagen litt bedre. Og hvorfor skal alle uansett diagnose gå på samme skole for enhver pris? 3 1 5
Druid Skrevet 16. august #4 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kapitalismen. Anonymkode: b974f...757 Dette har ingenting med kapitalisme å gjøre, dette er ren idioti. Kapitalisme ville være at de slo sammen kommuner, optimaliserte skolestrukturen, og flyttet all administrasjon sentralt, og optimaliserte skolehverdagen med bruk av ufaglært arbeidskraft der det var mulig. Dette er kommunal tunnelsyn 5 3
AnonymBruker Skrevet 16. august #5 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg er lærer og dette fikk meg nesten til å grine i dag. Det er ikke uvant for meg at vi har få ressurser på arbeidsplassen, men det har aldri vært så ille som nå. Denne uka har vi drevet med faglig påfyll og «kompetanseheving». I dag mens vi lærerne vred oss i stolene og ikke kunne vente med å komme til klasserommene for å rydde og ordne til skolestart. Holdt kommuneledelsen foredrag for oss. Hovedbudskapet var at de hadde ansatt 4 nye ledere i svada stillinger, «barnehagesjef», «skole sjef» og «skolerådgiver sjef» og «oppvekstsjef». Og en overordnet «sjef» over der igjen. Hver av disse brukte flere minutter på å beskrive sin «viktige» funksjon, som jeg enda ikke har skjønt hva er bortsett fra at de bruker 99% av tida si på kontor og «fagseminar». Og skriver rapporter om det vi gjør. De fire nye lederne fortalte at de jobbet nå med å finne løsninger som gjorde at vi kunne spare mer penger på, fordi vi hadde dårlig økonomi. For det er slik at vi får flere og flere barn med diagnoser og særskilte behov, men vi ikke altså ikke bruke ressurser på det, vi måtte hjelpe dem med de ressursene vi har. Vi måtte spare der vi kunne var hovedbudskapet til alle lederne, bortsett fra i kommuneledelsen da🤦🏻♀️ Der hadde man råd til fire nye svada lederstillinger. Jeg ble så provosert at jeg nesten begynte å grine. Det verste er at vi har nedbemannet i skolene i min kommune, flere SFO ansatte og lærere har blitt oppsagt. Samtidig som antall elever med særskilte utfordringer har økt betraktelig. Likevel er det vi som jobber direkte med barn og unge det kuttes på. Men direktører og ledere som aldri setter sine ben utenfor kontoret trenger vi flere av! Hva er dette for noe? Anonymkode: 2263a...1eb Huff, sånn er det blitt. Det er ledere og mellomledere, rådgivere, fagrådgivere og gudene vet. De krever mye i lønn, en slik er nok til å kunne lønne to ekstra på gulvet. Hvor man EGENTLIG trenger arbeidskraften. Dette gjelder i alle samfunnsyrker. Politi, helsevesen og skoler/barnehage. Våre politikere gikk vel nylig ut med forslag til å bekjempe ungdomskriminalitet, hvor det ble lagt mer ansvar på barnevernet og raskere behandling i rettsvesenet. Fint og flott det, men bemanningen både hos politi, barnevern og skoler burde være mer prioritert til å bekjempe nettopp dette. Helseministeren la frem forslag om effektivisering av helsevesenet, mer digitalstyrt, KI og ikke et ord om flere ansettelser og rekruttering.. Har egentlig gitt opp, og skjønner at eg har gått på et synkende skip. Binder meg til masta og håper vi overlever arbeidspresset. Anonymkode: 60ff6...a1f 1 5
AnonymBruker Skrevet 16. august #6 Skrevet 16. august FRP er det eneste partiet i Norge som vil redusere byråkrati, AP er det som vil øke det mest, husk det til valget Anonymkode: 62b0a...dbc 4 5
Druid Skrevet 16. august #7 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): FRP er det eneste partiet i Norge som vil redusere byråkrati, AP er det som vil øke det mest, husk det til valget Anonymkode: 62b0a...dbc Vel, sist de var i regjering klarte de ødelegge politiet, og mange av utfordringene vi snakker om er fra deres regjeringstid, så selv om de snakker høyt og tydelig, er jeg usikker på om resultatet blir så mye bedre… 13 3
AnonymBruker Skrevet 16. august #8 Skrevet 16. august Druid skrev (21 minutter siden): Dette har ingenting med kapitalisme å gjøre, dette er ren idioti. Kapitalisme ville være at de slo sammen kommuner, optimaliserte skolestrukturen, og flyttet all administrasjon sentralt, og optimaliserte skolehverdagen med bruk av ufaglært arbeidskraft der det var mulig. Dette er kommunal tunnelsyn Nei det er kapitalismen, filosofien som handler om at vi skal fjerne veferd til fordel for at noen få skal tjene seg rike. De sier ikke selv det er sånn, da har ikke folk i gata tenkt det er kult eller lurt, men det er sånn det bestandig går. Anonymkode: b974f...757 4
AnonymBruker Skrevet 16. august #9 Skrevet 16. august Druid skrev (10 minutter siden): Vel, sist de var i regjering klarte de ødelegge politiet, og mange av utfordringene vi snakker om er fra deres regjeringstid, så selv om de snakker høyt og tydelig, er jeg usikker på om resultatet blir så mye bedre… FRP styrket politiet sist de hadde makten, og de vil styrke de ennå mer. Anonymkode: 62b0a...dbc 1 3
AnonymBruker Skrevet 16. august #10 Skrevet 16. august De fleste kurs på jobb er bortkastet TID og PENGER! Anonymkode: 83835...6d2 3 2
AnonymBruker Skrevet 16. august #11 Skrevet 16. august Det er to ting slik jeg ser det som er problemet her. 1. Innvandring/eventuelt 2-3. generasjon som ikke vet å oppføre seg og 2. man kommer ikke bort fra foreldrenes innvirkning. Anonymkode: 5831f...d2c 4 4
AnonymBruker Skrevet 16. august #12 Skrevet 16. august Godt Ukraina fikk 1 milliard nettopp. Å ta vare på egne folk i eget land er ikke så nøye. Nordmenn må klare seg selv. Anonymkode: 2cb61...08c 4 5
AnonymBruker Skrevet 16. august #13 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Godt Ukraina fikk 1 milliard nettopp. Å ta vare på egne folk i eget land er ikke så nøye. Nordmenn må klare seg selv. Anonymkode: 2cb61...08c Tragisk rett og slett. Dette er ikke tidspunktet for å sende milliarder ut av landet. Anonymkode: e2340...f88 3 3
Gratis Skrevet 16. august #14 Skrevet 16. august (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Kapitalismen. Anonymkode: b974f...757 Nei, motsatt. Det nærmer seg kommunisme. Den eneveldige staten der alle jobber. Endret 16. august av Gratis 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #15 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tragisk rett og slett. Dette er ikke tidspunktet for å sende milliarder ut av landet. Anonymkode: e2340...f88 Det blir gjort fordi folk bare godkjenner, aksepter…Ingen stiller spørsmål. Anonymkode: c3514...83a 4 3
AnonymBruker Skrevet 16. august #16 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tragisk rett og slett. Dette er ikke tidspunktet for å sende milliarder ut av landet. Anonymkode: e2340...f88 Enig, mens kommuner må spare. Skoler legges ned, barn med spesielle behov får ikke den hjelpen de trenger, legekontor flyttes og det mangler fastleger rundt om, økt fattigdom pga høye strømpriser, økte matpriser, økte renter og økt husleie. Norge skal ta vare på sine egne, før milliarder deles ut. For en fremtid vi får. Anonymkode: 2cb61...08c 2 3
AnonymBruker Skrevet 16. august #17 Skrevet 16. august Jeg vil også bli sjef. Anonymkode: 2380b...dd3 4
Kullsyrevann Skrevet 16. august #18 Skrevet 16. august Har en venninne som fikk en såkalt leder på kontoret. Hun freste da hun med høyere stillingstittel plutselig ba om hjelp til å løse sine egne arbeidsoppgaver. Spørsmålet mitt var hvorfor ikke venninnen min fikk den stillingen istedenfor. Nei, da lo hun godt. For svaret hun fikk da hun søkte på stillingen innad sin egen arbeidsplass var at hun manglet kompetanse 🤣 Hva skal man med ledere som ikke kan lede? 1 7
AnonymBruker Skrevet 16. august #19 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (58 minutter siden): FRP styrket politiet sist de hadde makten, og de vil styrke de ennå mer. Anonymkode: 62b0a...dbc Ah, ja... den såkalte Nærpolitireformen som Solberg og Jensen skrøt så mye av. Det var ikke måte på hvor mye og nær politiet ville bli folket. Men lenge før reformen ble gjennomført viste alt at det ikke var i nærheten av å ville bli en NÆRpolitireform. Tvert om ble det for store deler av landet en FJERNpolitireform - et begrep som både ble brukt i politiet, blandt folk og i media. Dette gjorde at Solbergregjeringen - med FRP - valgte å døpe om Nærpolitireformen (populistisk og feilinformasjon) til "Politireformen". Noe som var en svært sterk, om enn indirekte innrømmelse fra H og FRP... Anonymkode: c5419...950 4
AnonymBruker Skrevet 16. august #20 Skrevet 16. august Selvsagt skrev (8 timer siden): Hørte fra en lærer jeg kjenner at det var masse krav til rapportskriving, vakt i friminutt, planleggingsdager der man ikke får lov å planlegge, men må høre på kjedelige foredrag. Kanskje sjefene burde organisere skolehverdagen litt bedre. Og hvorfor skal alle uansett diagnose gå på samme skole for enhver pris? Det har jeg også lurt på. Norge er faktisk en av de landene i verden med høyest lærertetthet likevel opplever vi at volden i skolen øker, at flere barn ikke kan lese og forstå helt grunnleggende tekster, og at mange går ut av skolen med et minimum av kunnskap og ferdigheter. Jeg tenker at grunnen til det er konseptet «fellesskolen» som vi sverger til. Jeg bruker veldig mye tid og ressurser på de elevene som egentlig hadde hatt mest nytte av spesialskole og tilpasset opplæring i en annen arena enn vanlig skole. Jeg bruker veldig mye av min kapasitet på å hjelpe de som har store adferdsproblemer og utagerer til å regulere seg. Så de som trenger lesestøtte, styrking av grunnleggende ferdigheter faller utenfor. Jeg får ikke tid til å hjelpe de som faktisk har lærevansker, fordi «relasjonsbygging» til de med adferdsproblemer tar all min tid og oppmerksomhet. Anonymkode: 2263a...1eb 5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå