Gå til innhold

Kommer det mye røyk fra ny stekeovn når den brennes ren?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal gjøre ren ny stekeovn i dag, står i instruksene at den først skal brennes ren i over 1 time før den vaskes. Men vindu og dør er langt unna stekeovnen på kjøkkenet, lurer på hvor mye røyk det kan komme? Er det nok til å utløse brannalarm? 

Anonymkode: 91f82...73b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ikke noe problem her, men du kan jo sette på kjøkkenvifta. Det blir varmt og lukter kanskje litt..

Anonymkode: 4fc5a...837

AnonymBruker
Skrevet

Var gjennom samme prosess for en ukes tid siden. Det ble en del røyk, ja, men den holdt seg inne i ovnen. Det ble derimot en forferdelig lukt, så bare kjør kjøkkenvifte, full gjennomtrekk og sørg for å ha dører til rom du ikke vil skal lukte, lukket. 

Anonymkode: e5393...006

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Var gjennom samme prosess for en ukes tid siden. Det ble en del røyk, ja, men den holdt seg inne i ovnen. Det ble derimot en forferdelig lukt, så bare kjør kjøkkenvifte, full gjennomtrekk og sørg for å ha dører til rom du ikke vil skal lukte, lukket. 

Ok takk, vasket du den før eller etter? Hvor lang tid tok det før lukten forsvant helt? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

ikke noe problem her, men du kan jo sette på kjøkkenvifta. Det blir varmt og lukter kanskje litt..

Anonymkode: 4fc5a...837

Takk for svar 

Skrevet

Vi kjøpte ny stekeovn sist uke. Kom knapt røyk, men litt spesiell lukt. Luftet litt underveis og etterpå, lukten ble borte etter noen timer. 

AnonymBruker
Skrevet
FrkSolsikke skrev (6 minutter siden):

Vi kjøpte ny stekeovn sist uke. Kom knapt røyk, men litt spesiell lukt. Luftet litt underveis og etterpå, lukten ble borte etter noen timer. 

Takk, vasket du før eller etter? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ok takk, vasket du den før eller etter? Hvor lang tid tok det før lukten forsvant helt? 

Tørket bare lett over med en fuktig klut først. Jeg hadde ytterdør og kjøkkenvindu åpent under hele prosessen, så det tok ikke så altfor lang tid før lukten var utholdelig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Tørket bare lett over med en fuktig klut først. Jeg hadde ytterdør og kjøkkenvindu åpent under hele prosessen, så det tok ikke så altfor lang tid før lukten var utholdelig. 

Ok da krysser jeg fingrene for at det ikke blir mye røyk, lukt bryr jeg meg ikke så mye om, får vaske over med vann først. 

Skrevet

Lukt, men ikke røyk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om de ristene i ovnen må ut først? De som holder langpannen osv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Noen som vet om de ristene i ovnen må ut først? De som holder langpannen osv.

De skal tas ut og vaskes med vann og såpe.

Anonymkode: cf302...4ee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De skal tas ut og vaskes med vann og såpe.

Nei, nei, jeg leste feil. Dette stemmer ikke!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, nei, jeg leste feil. Dette stemmer ikke!

Men du tar ikke feil, hehe! I bruksanvisningen min står det at det skal gjøres! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...