AnonymBruker Skrevet 16. august #1 Skrevet 16. august Samboere med to småbarn sammen 6 og 8 år. Idag skulle jeg vært på jobb men formen ble verre i går kveld så jeg ringte inn syk. Samboer sa han hadde tenkt å trene kl 12 med kamerater imorgen (i dag). Jeg sa han måtte ordne barnevakt og at han ikke kunne betegne med meg som ikke var i form. Vi skulle se det an. Uansett så var planen i utgangspunktet at samboer skulle være hjemme med ungene mens jeg var på jobb idag. I dag våknet vi usedvanlig tidlig av minstemann. Jeg bestemte meg for å stå opp med barna da jeg ikke fikk sove lengre likevel grunnet sår hals. Vanligvis kan vi sove en times tid til mens de ser på barnetv. Imens barnefar sov i to timer, drakk jeg te og laget frokost til alle. Når vi vekket han og fikk spist så sa han at han ikke har hørt med barnevakt enda men at jeg sikkert kunne ha ungene de 2,5 timene han skal på trening idag. Jeg blir sur og mener det blir feil. Først har jeg stått opp med ungene slik at han har fått sovet frempå, jeg har laget frokost og så skal jeg sitte inne å passe ungene senere også. Jeg kan ikke ta de med ut på noe da jeg må holde meg inne iom. at jeg skulle vært på jobb. Han sendte så melding til foreldrene sine for å høre om de kunne passe på kort varsel, men har ikke fått svar. Han bli sur og mener at han kan ta de ut en times tid før han drar og ta de med ut på ærend etter han kommer hjem fra trening igjen i 14 tiden. Han mener også at det er min feil at jeg valgte å stå opp så tidlig i stedet for å sove frempå og mener jeg bør kunne anstrenge meg til å ha de mens han er på trening. Hvis jeg ikke var i form kunne jeg vel ta paracet og halspastill for å sove. Jeg føler at jeg ikke får «fri» når jeg er syk. Han mener han hadde gjort alt for å lagt til rette for at jeg kunne dratt på trening hvis det hadde vært motsatt. Han mener jeg sikkert bare kan sette på en film eller noe mens han er borte, slik at det ikke blir noe stress. Det endte med sur tone og at han bare tok ungene og gikk. Sa at han ikke har fått svar fra foreldrene sine. Så sa han at han «jeg kommer tilbake om en times tid og da reiser jeg kl 11:30». Hva er rett her? Anonymkode: 99442...868
AnonymBruker Skrevet 16. august #2 Skrevet 16. august Han virker egoistisk, men så store barn trenger vel ikke barnevakt? La dem spille eller se film? Anonymkode: 9a733...d57 22
mommyaka Skrevet 16. august #3 Skrevet 16. august Han burde jo hjulpet deg..men er du så syk at du ikke klarer å være med barna i 2 timer? Altså så litt på tv el? 13 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #4 Skrevet 16. august Han er egoistisk ja. Men så store barn klarer vel å leke selvstendig og evt se film/se på iPad. Han kan vel trene på kveldstid når ungene er lagt seg også? Anonymkode: 56108...875 7 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #5 Skrevet 16. august Hva var den opprinnelige planen hans for å kunne kombinere unger og trening mens du var på jobb? Og samtidig - er du virkelig så syk at du ikke klarer å ta hånd om to ikke-så-små barn et par timer? Dere virker litt vanskelige begge to... Anonymkode: 1dbfe...b18 23 7
AnonymBruker Skrevet 16. august #6 Skrevet 16. august Jeg må si meg litt enig med mannen din, du hadde ikke trengt å la han sove lenge, ordne istand frokost osv, dette var ikke noe han ba deg om å gjøre for han. Han kommer også med forslag til løsninger, men det virker som at du har låst deg på at det skal være gjort 100% på din måte, eller ikke noe i det hele tatt. Jeg lurer på hvordan enslige foreldre løser det når de er syke og likevel må ha barna hjemme.. Anonymkode: d2988...d75 34 5
AnonymBruker Skrevet 16. august #7 Skrevet 16. august Du høres ikke spesielt syk ut, og ungene er så store at de bør klare å finne på noe alene mens samboeren din trener. Anonymkode: 34e47...278 28 6
AnonymBruker Skrevet 16. august #8 Skrevet 16. august Du er litt syk og er hjemme, men forventer ar han ordner barnevakt fordi han skal trene noen timer?? Er du seriøs?? Anonymkode: 26c70...62b 30 7
AnonymBruker Skrevet 16. august #9 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han virker egoistisk, men så store barn trenger vel ikke barnevakt? La dem spille eller se film? Anonymkode: 9a733...d57 mommyaka skrev (1 minutt siden): Han burde jo hjulpet deg..men er du så syk at du ikke klarer å være med barna i 2 timer? Altså så litt på tv el? Jeg er ikke så syk at jeg ikke kan passe de i to timer. Det kan jeg for så vidt men jeg kjenner jo at jeg hadde hatt best av å fått hvilt skikkelig. Ja de kan også se tv eller spille men det har de allerede gjort fra kl 07 til 10:30 idag.. Nå er de ute en times tid, men synes det er dumt hvis de skal sitte inne ytterligere 2,5 timer fordi pappa skal på trening og mamma ikke er i form og ikke kan reise ut (Tenk om noen fra jobb hadde sett meg ute når jeg skulle vært på jobb). Anonymkode: 99442...868 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #10 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke så syk at jeg ikke kan passe de i to timer. Det kan jeg for så vidt men jeg kjenner jo at jeg hadde hatt best av å fått hvilt skikkelig. Ja de kan også se tv eller spille men det har de allerede gjort fra kl 07 til 10:30 idag.. Nå er de ute en times tid, men synes det er dumt hvis de skal sitte inne ytterligere 2,5 timer fordi pappa skal på trening og mamma ikke er i form og ikke kan reise ut (Tenk om noen fra jobb hadde sett meg ute når jeg skulle vært på jobb). Anonymkode: 99442...868 Barna dør ikke av å sitte inne noen timer mer enn hva du skulle ønske. Det kommer en dag i morgen også. Anonymkode: d2988...d75 26 2
AnonymBruker Skrevet 16. august #11 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg må si meg litt enig med mannen din, du hadde ikke trengt å la han sove lenge, ordne istand frokost osv, dette var ikke noe han ba deg om å gjøre for han. Han kommer også med forslag til løsninger, men det virker som at du har låst deg på at det skal være gjort 100% på din måte, eller ikke noe i det hele tatt. Jeg lurer på hvordan enslige foreldre løser det når de er syke og likevel må ha barna hjemme.. Anonymkode: d2988...d75 Det hadde jeg ikke trengt å gjøre nei, men samboeren min tåler lite søvn svært dårlig så da tenkte jeg at han likevel kunne få sove litt frempå. Tenkte at han kunne ta med ungene ut etterpå og så kunne jeg legge meg da. Anonymkode: 99442...868
AnonymBruker Skrevet 16. august #12 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du høres ikke spesielt syk ut, og ungene er så store at de bør klare å finne på noe alene mens samboeren din trener. Anonymkode: 34e47...278 De er litt yngre, ville egentlig ikke skrive eksakt alder i fare for å bli gjenkjent, men de trenger en voksen hvis de skal være ute. Anonymkode: 99442...868
AnonymBruker Skrevet 16. august #13 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Han er egoistisk ja. Men så store barn klarer vel å leke selvstendig og evt se film/se på iPad. Han kan vel trene på kveldstid når ungene er lagt seg også? Anonymkode: 56108...875 Kunne nok det men han vil ikke bruke kveldene når ungene «endelig» er i seng for da er vi ofte så kaputt også.. i tillegg så har de bare paddle kl 12 her idag. Anonymkode: 99442...868
AnonymBruker Skrevet 16. august #14 Skrevet 16. august Klarer ikke barn på den alderen seg selv et par timer? De er ikke to år, liksom Anonymkode: ea0b6...243 4
AnonymBruker Skrevet 16. august #15 Skrevet 16. august Meldte du deg syk grunnet vond hals?!? Altså what? Anonymkode: a413c...9a2 16 3
AnonymBruker Skrevet 16. august #16 Skrevet 16. august Du klarer vel å se til de i to timer hvis han tar de med ut både før og etter. Du er vel ikke så syk om du står opp tidlig osv. Anonymkode: 895b6...78d 5
Elle Melle Skrevet 16. august #17 Skrevet 16. august Det er litt vanskelig å forstå hvorfor han har en treningsavtale hvis du egentlig skulle på jobb i dag. Hva var planen rundt det? 11
mommyaka Skrevet 16. august #18 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De er litt yngre, ville egentlig ikke skrive eksakt alder i fare for å bli gjenkjent, men de trenger en voksen hvis de skal være ute. Anonymkode: 99442...868 Alder har jo faktisk litt å si..om de er 2 og 3 år... Men de tar ikke skade av litt mer tv/ iPad. Hadde du dratt på jobb hadde nok de sittet på iPad / tv alikevel 4
AnonymBruker Skrevet 16. august #19 Skrevet 16. august Jeg syns det verste her er at du er hjemme fordi du er litt sår i halsen, man kan da fint gå på jobb med det. Når du er i stand til å stå tidlig opp og lage frokost til alle, så er du også i form til å gå på jobb. Hadde du virkelig vært syk hadde du vekket samboeren din i morgen og selv hvilt videre. Jeg er enig med han faktisk. Anonymkode: e2d3a...c7b 22 2
AnonymBruker Skrevet 16. august #20 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Klarer ikke barn på den alderen seg selv et par timer? De er ikke to år, liksom Anonymkode: ea0b6...243 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Meldte du deg syk grunnet vond hals?!? Altså what? Anonymkode: a413c...9a2 Har allerede hatt de fra kl 07 til 10:30 og hvis jeg skal ha de ytterligere fra 11:30 til 14, så har jeg i praktisk nesten hatt de en hel arbeidshverdag. Har mer enn vond hals. Det var bare det som ikke fikk meg til å sove lengre. Anonymkode: 99442...868 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå