Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt enig med de fleste partier, og like uenig med alle. Det spørs på hvilken sak. 

Ingen parti jeg er veldig mye mer enig med enn en annen, og nesten alle partier har en eller flere saker, som jeg er veldig uenig med de i. 

Hvordan skal jeg faktisk klarer å stemme. Blir bare litt rett og mye feil. 

På testen hod VG landet jeg på Venstre. 

Har tradisjonelt stemt høyre og KrF ( selv om jeg ikke er kristen). Noen ganger SV. Jeg er egentlig veldig enig med venstresiden, men liker lite aktivist mentaliteten...

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva mener du med "mentaliteten"? Om du er veldig enig med en side, så er det kansje lurt å stemme på de? Om SV er for idealistiske for deg, så er kansje AP et greit kompromi mellom Høyre, KrF og SV? AP er for oljeboring så ikke miljø aktivister akurat og de høres ofte ut som høyre i debater synes jeg, bare et skrit nærmere venstre siden liksom.... 

Det er forsåvet umulig å finne et parti man er 100% enig i alt med. Om du tenker deg om finnes det vel noen sakker du er mer opptatt av en andre? 

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 2
Skrevet

At alle partier har noe man er uenig i, sånn er det nok for de fleste. Man må velge hva som er viktigst. Så er statsministerkandidat også en viktig faktor. Du kan jo også prøve flere valgomater.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Bare å la være å stemme. Partiene er like uansett. Spiller liten rolle hvem som styrer.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Seff skrev (11 minutter siden):

At alle partier har noe man er uenig i, sånn er det nok for de fleste. Man må velge hva som er viktigst. Så er statsministerkandidat også en viktig faktor. Du kan jo også prøve flere valgomater.

Ja, nå har jeg hørt på to debatter, der jeg var mest enig med Frp og syntes de taler godt for seg ( fem stjerner). Der er likevel svart mye med Frp jeg mener er negativt. Jeg er ikke noe glad i den slags dog eat dog mer egoistisk samfunn jeg opplever de står for sånn i kjernen. Jeg kommer ikke fra penger og har jobbet meg til jeg har kollapset og uten et godt ( rimelig) helsevesen ville jeg ikke ha klart meg. Så jeg tror ikke jeg kan støtte de, selv om jeg er enig med de i sakene som var presentert. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
LiveLaughLearn skrev (30 minutter siden):

Jeg er litt enig med de fleste partier, og like uenig med alle. Det spørs på hvilken sak. 

Ingen parti jeg er veldig mye mer enig med enn en annen, og nesten alle partier har en eller flere saker, som jeg er veldig uenig med de i. 

Hvordan skal jeg faktisk klarer å stemme. Blir bare litt rett og mye feil. 

På testen hod VG landet jeg på Venstre. 

Har tradisjonelt stemt høyre og KrF ( selv om jeg ikke er kristen). Noen ganger SV. Jeg er egentlig veldig enig med venstresiden, men liker lite aktivist mentaliteten...

Aktivistmentaliteten? 😐

Skrevet
Nowayback skrev (20 minutter siden):

Bare å la være å stemme. Partiene er like uansett. Spiller liten rolle hvem som styrer.

Da er det faktisk ganske viktig å reise til valglokalet å stemme blankt.
Det fungerer som en protest, å bli hjemme er kun latskap.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Rødt har to svært gode damer i ledelsen, Martinussen og Marhaug. De er uten tvil de beste på naturvern. 

Skrevet
Pippi Lotta skrev (19 minutter siden):

Hva mener du med "mentaliteten"? Om du er veldig enig med en side, så er det kansje lurt å stemme på de? Om SV er for idealistiske for deg, så er kansje AP et greit kompromi mellom Høyre, KrF og SV? AP er for oljeboring så ikke miljø aktivister akurat og de høres ofte ut som høyre i debater synes jeg, bare et skrit nærmere venstre siden liksom.... 

Det er forsåvet umulig å finne et parti man er 100% enig i alt med. Om du tenker deg om finnes det vel noen sakker du er mer opptatt av en andre? 

Jo, det er da alt dette palestinaskjerf, fri Palestina. 

Jeg støtter ikke Israels handlinger i Gaza. Tror ekstremt få gjør. Og Netanyahu har tatt mange dårlige grusomme avgjørelser. 

Jeg er likevel ikke på den siden der jeg mener Israel ikke skal eksistere som stat. Jeg mener ikke Palestina er invadert. Syns saken skal ha diplomatisk løsning. Men ser også at det er rimelig fastlåst. Man må huske på at det er noe som heter Hamas og jeg støtter ikke Hamas heller. Jeg vil aldri gå med palestinasjerf rope i demonstrasjoner. En må huske at Israel har vært og er omringet av fiender, som ikke anerkjenner Israel som stat. Ikke helt enkelt å være Israel heller. 

Er vel denne saken som gjør det vanskelig for meg å stemme SV og rødt. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Bie-damen skrev (1 minutt siden):

Rødt har to svært gode damer i ledelsen, Martinussen og Marhaug. De er uten tvil de beste på naturvern. 

Hvis naturvern og grønn politikk er din viktigste sak så er vel det eneste riktige valget å selge alle dine eiendeler å flytte ut i skauen? Hvis disse 2 damene hadde fått styrt i 20 år så måtte uansett våre barnebarn og oldebarn lært seg å fyre bål og fange fisk med spyd. Jeg håper du forstår at alle i Norge kunne sluttet å eksistere i morgen og verden ville sett helt lik ut om 50 år.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
LiveLaughLearn skrev (9 minutter siden):

Jeg støtter ikke Israels handlinger i Gaza. Tror ekstremt få gjør. Og Netanyahu har tatt mange dårlige grusomme avgjørelser. 

Jeg er likevel ikke på den siden der jeg mener Israel ikke skal eksistere som stat. Jeg mener ikke Palestina er invadert. Syns saken skal ha diplomatisk løsning. Men ser også at det er rimelig fastlåst. Man må huske på at det er noe som heter Hamas og jeg støtter ikke Hamas heller. Jeg vil aldri gå med palestinasjerf rope i demonstrasjoner. En må huske at Israel har vært og er omringet av fiender, som ikke anerkjenner Israel som stat. Ikke helt enkelt å være Israel heller. 

😄Også den eneste saken som gjør det vanskelig for meg å stemme Frp.
De er for pro Israel.

• Liker 1
Skrevet
LiveLaughLearn skrev (Akkurat nå):

Skjønner den. Har brukt og stemme SV, men sluttet da felles garderober kom som en ide. Jeg skjønner trans sin side, men jeg har fortsatt ikke lyst til å dele bad med menn. For både trygghet og flause. 

Har fått med meg at mange som stemmer Rødt og som kanskje stemmer SV heier på Palestina på et vis hvor jeg lurer på om de la merke til offrene hamas har eller forstår at det er sivile i begge gruppene. Men visste ikke de vil utslette Israel som stat, jeg skjønner ny leder og bedre oppførsel og at det som har vært er onsdskap, men ikke at de sivile skal underkues og straffes av Palestina. Ser de ikke problemene?

Jeg liker at vi skal hjelpe, men noen ganger føler jeg at venstre siden i sitt forsøk på å hjelpe noen, skader noen som også er uskyldig. Ønsker som deg en diplomatisk løsning. 

Føler ikke høyre siden er gode nok til å finne en løsning de heller. Har vi noen som ønsker flest om ikke alle et trygt liv? 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Gratis skrev (9 minutter siden):

Hvis naturvern og grønn politikk er din viktigste sak så er vel det eneste riktige valget å selge alle dine eiendeler å flytte ut i skauen? Hvis disse 2 damene hadde fått styrt i 20 år så måtte uansett våre barnebarn og oldebarn lært seg å fyre bål og fange fisk med spyd. Jeg håper du forstår at alle i Norge kunne sluttet å eksistere i morgen og verden ville sett helt lik ut om 50 år.

Det er mulig for oss å finne bedre løsninger enn det som er. Som vi må finne en måte å kvitte oss med søppel, ikke bare sende det et sted i verden for å flyte og vokse. 

Fornybar energi som en ide er genistrek, så vi må perfeksjonere bruken til å skåne liv. 

Er lov å søke noe forbedring.

Norge er med på å ødelegge verden, olje, fiske. Og bare det å få våre ting produsert av andre land. Vi er ikke uskyldige, du peker på dem og innser ikke de lager til oss også. Vi er få, men vi forbruker mye. Også mye bruk av vann.

Jeg er ikke perfekt, har også ocd så jeg bruker mye vann.

Skrevet
Rosakatt skrev (3 minutter siden):

Skjønner den. Har brukt og stemme SV, men sluttet da felles garderober kom som en ide. Jeg skjønner trans sin side, men jeg har fortsatt ikke lyst til å dele bad med menn. For både trygghet og flause. 

Har fått med meg at mange som stemmer Rødt og som kanskje stemmer SV heier på Palestina på et vis hvor jeg lurer på om de la merke til offrene hamas har eller forstår at det er sivile i begge gruppene. Men visste ikke de vil utslette Israel som stat, jeg skjønner ny leder og bedre oppførsel og at det som har vært er onsdskap, men ikke at de sivile skal underkues og straffes av Palestina. Ser de ikke problemene?

Jeg liker at vi skal hjelpe, men noen ganger føler jeg at venstre siden i sitt forsøk på å hjelpe noen, skader noen som også er uskyldig. Ønsker som deg en diplomatisk løsning. 

Føler ikke høyre siden er gode nok til å finne en løsning de heller. Har vi noen som ønsker flest om ikke alle et trygt liv? 

Ikke sant. 

Hvorfor må Israel eller Palestina utslettes? 

Er der ikke mulig for de å heller grave øksa og leve i fred? Mange vil si nei, men seriøst hva er det med denne utslettingstrangen? Mister bare håpet på menneskeheten. 

I Norge lever nordmenn og samer relativt (hehe) fredelig på samme område. 

Hva er ideen om Israels utslettelse som stat? Flytte jødene en annen plass? Drepe de? Og dette  støtter folk. Jaja. Vet folk hva de støtter- hva er planen? Eller er det bare godt å stå sammen mot noe? Føle seg bra fordi man mener man har gjort noe for Gaza, si det til venner, som ikke støtter slike demonstrasjoer gi de litt dårlig samvittighet, gå i Palestina skjerf. 

• Nyttig 4
Skrevet
Gratis skrev (33 minutter siden):

Da er det faktisk ganske viktig å reise til valglokalet å stemme blankt.
Det fungerer som en protest, å bli hjemme er kun latskap.

Lav valgdeltakelse er også en protest.

• Nyttig 1
Skrevet
LiveLaughLearn skrev (Akkurat nå):

Ikke sant. 

Hvorfor må Israel eller Palestina utslettes? 

Er der ikke mulig for de å heller grave øksa og leve i fred? Mange vil si nei, men seriøst hva er det med denne utslettingstrangen? Mister bare håpet på menneskeheten. 

I Norge lever nordmenn og samer relativt (hehe) fredelig på samme område. 

Hva er ideen om Israels utslettelse som stat? Flytte jødene en annen plass? Drepe de? Og dette  støtter folk. Jaja. Vet folk hva de støtter- hva er planen? Eller er det bare godt å stå sammen mot noe? Føle seg bra fordi man mener man har gjort noe for Gaza, si det til venner, som ikke støtter slike demonstrasjoer gi de litt dårlig samvittighet, gå i Palestina skjerf. 

Hehe 😅 Fredelig nok til å si fredelig og de skulle tatt notater. Det er fullt mulig å leve ulike folk på et land. 

Jeg er helt enig, de må tåle hverandre. De har bodd sammen i kjempe kjempe lang tid og har for lengst vært et folk med ulike bakgrunner, som nå har en felles bakgrunn. Verden skulle ha krevd at de ser hverandre, ikke annerkjennt at de gjør rett i å ønske å myrde eller skubbe ut hverandre over en historie ingen av oss lever til å vite om er sann en gang. Og om den er, er ikke alle mennesker i et hjem de ønsker å bo i? Kan de ikke finne hjerte for hverandre? Se forbi hva de tenker gjør dem så ulike at de skal hate. 

Tror du har rett i og håper de bare syns det er godt å stemme mot noe og det er trendy. Kanskje de siden det er så mange som hopper på og er så engasjert blindt stoler på at det er det rette å gjøre, for alle dem kunne ikke gjort det om det var feil? Så blir det en tankefeil.

Men om de støtter denne planenen vi ikke vet hva er men sikkkert ikke blir fin, så tror jeg ikke de er fornøyde om de ser hva de har bidratt til å stemme frem. 

Mister også tro på menneskeheten det er så mye undøvendig som blir mord gang etter gang. Snart må det bli obligatorisk med, mennesker er like selv med ulik tro kurs for hele verden. Se en annen føle del 1. Antatomi på kryss av verden og hjernen de alle bærer del  2. Jeg tenker ikke som deg, men vi begge er og skal leve del 3.

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som du bør stemme FrP eller KrF.

Ta en valgomat! Jeg tok den i Aftenposten, eneste jeg lurer på er om du må være abonnent for å ta den…

• Liker 2
Skrevet
Nowayback skrev (22 minutter siden):

Lav valgdeltakelse er også en protest.

Hørte på radioen at det var rekordhøg forhansdstemmemning i år.

Skrevet
Bacteria skrev (48 minutter siden):

Høres ut som du bør stemme FrP eller KrF.

Ta en valgomat! Jeg tok den i Aftenposten, eneste jeg lurer på er om du må være abonnent for å ta den…

Jeg må nå si at jeg syns de som styrer landet i dag gjør en ok jobb. Er bare noen saker som handler om å ta fea de som allerede har lite, som sjokkerer meg. 

AP havner nok litt i samme bolka som de øvrige røde. 

Men i hjertet er jeg nok kommunist ( sånn ikke kristen jesus tilhenger) så støtte frp blir litt feil, men syns de er dyktige og har mange gode meninger. 

Akkurat nå står jeg å vingler mellom venstre, høyre og mdg..

• 2 uker senere...
Skrevet
Gratis skrev (På 16.8.2025 den 11.16):

Så bra! Jeg bor i skauen, og har svært få eiendeler. Et godt valg!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...