AnonymBruker Skrevet 16. august #1 Skrevet 16. august Hei. Jeg søker råd fra dere ang øresmerter. Vi var på ferietur for 3 år siden, fløy 3 timer til syden. Sønnen på 13 år (den gang 10år) fikk så ekstreme øresmerter, gråt og gråt og det var helt forferdelig for oss begge. Han var en del plaget med ørebetennelser når han var mindre, men det er lenge siden nå. Fikk Rhinexin hos legen den gangen, men det virket nok ikke. Prøvde nesespray, kopper med papir og varmt vann i over ørene, men ikke noe som tok bort smerten. På flyturen tilbake fikk han paracet jevnlig flere timer i forveien og fram til avgang, det virket. Følte nok at han fikk litt mer enn hva han burde, men det var en engangshendelse for å komme oss hjem uten de samme smertene. Noen forslag til hva vi burde gjøre før neste gang vi skal ut å fly? Det er så ille at råd som tyggegummi og å gjespe absolutt ikke fungerer. Anonymkode: 1f533...d8f
Queen19 Skrevet 16. august #2 Skrevet 16. august Jeg var et såkalt ørebarn, og sliter fremdeles med disse ekstreme smertene når jeg flyr, det føles som tusenvis av knivstikk inn i ørene og ned i halsen/nakken. Jeg har dessverre ikke funnet noe som fungerer 100%. Er det lenger flyturer trenger jeg bare å ta smertestillende ved avgang og landing. Selvom det er vondt å gjøre det, så MÅ jeg utligne ved å holde meg for nesa og blåse. Det er veldig ubehagelig, men det er det som gir mest lindring. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #3 Skrevet 16. august Få en henvisning til ØNH for vurdering om han har kronisk mellomørebetennelse. Min gutt har det og skal få innlagt nye dren selv om han er 15 år. Han har slim bak trommehinnene og hinnen er spent som en skarptromme. Hos oss hjalp rinexin en time før landing, drops i munnen og nesespray jevnlig på flyturen i sommer. Anonymkode: f605d...29f
AnonymBruker Skrevet 16. august #4 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hei. Jeg søker råd fra dere ang øresmerter. Vi var på ferietur for 3 år siden, fløy 3 timer til syden. Sønnen på 13 år (den gang 10år) fikk så ekstreme øresmerter, gråt og gråt og det var helt forferdelig for oss begge. Han var en del plaget med ørebetennelser når han var mindre, men det er lenge siden nå. Fikk Rhinexin hos legen den gangen, men det virket nok ikke. Prøvde nesespray, kopper med papir og varmt vann i over ørene, men ikke noe som tok bort smerten. På flyturen tilbake fikk han paracet jevnlig flere timer i forveien og fram til avgang, det virket. Følte nok at han fikk litt mer enn hva han burde, men det var en engangshendelse for å komme oss hjem uten de samme smertene. Noen forslag til hva vi burde gjøre før neste gang vi skal ut å fly? Det er så ille at råd som tyggegummi og å gjespe absolutt ikke fungerer. Anonymkode: 1f533...d8f Jeg har det sånn også, jeg bruker de spesielle øreproppene til flyturer og det har vært en gamechanger! Før så satt jeg sammenkrøket i flysetet og gråt, det var så jævlig, nå tar øreproppene og utligner trykket før det smeller i ørene mine. Tar rinexin og paracet før flyturen fortsatt, men sammen med øreproppene har jeg nå en normal flytur omtrent og ingen plager i dagene etter. Anbefaler å sette i øreproppene 20 min før en går på flyet, og de må skrus godt inn, ikke dyttes, skrus, det er veldig viktig. Og skru sakte ut nede på bakken https://www.apotek1.no/produkter/metode-orepropper-fly-s-981156p?gad_source=1&gad_campaignid=17339303707&gclid=EAIaIQobChMI8eiEreuOjwMVoACiAx0HjQV7EAQYAiABEgLfYfD_BwE Anonymkode: 1ba6b...f4e 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #5 Skrevet 16. august Øregangene til en 10-åring kontra en 13-åring er som regel trangere. Jo mindre man er, jo trangere øreganger. Det kan hende det går helt fint denne gangen, men jeg sier som andre over, sjekk om han ikke har mellomørebetennelse eller på andre måter væske i mellomøret. Hos meg funker det litt å tygge tyggis, da utgjevner jeg trykket litt hvert fall. Anonymkode: e1487...59a
AnonymBruker Skrevet 16. august #6 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har det sånn også, jeg bruker de spesielle øreproppene til flyturer og det har vært en gamechanger! Før så satt jeg sammenkrøket i flysetet og gråt, det var så jævlig, nå tar øreproppene og utligner trykket før det smeller i ørene mine. Tar rinexin og paracet før flyturen fortsatt, men sammen med øreproppene har jeg nå en normal flytur omtrent og ingen plager i dagene etter. Anbefaler å sette i øreproppene 20 min før en går på flyet, og de må skrus godt inn, ikke dyttes, skrus, det er veldig viktig. Og skru sakte ut nede på bakken https://www.apotek1.no/produkter/metode-orepropper-fly-s-981156p?gad_source=1&gad_campaignid=17339303707&gclid=EAIaIQobChMI8eiEreuOjwMVoACiAx0HjQV7EAQYAiABEgLfYfD_BwE Anonymkode: 1ba6b...f4e DETTE 👍 Fast prosedyre her: nesespray, ørepropper (skal ikke taes ut selv om det er opp/nedstigningen som er verst), øreklokker (han liker å høre filmen så de går over øreproppene), rinexin hjalp. Er selv ørebarn og sliter med det samme selv. Paracet er bra, men pinex granulat virker fortere om du trenger smertelindring ASAP. Anonymkode: fe56f...273 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #7 Skrevet 16. august Å holde for nese mens man blåser har ikke fungert for å utligne trykket i ørene? Anonymkode: af944...c43
AnonymBruker Skrevet 16. august #8 Skrevet 16. august Ærlig talt er det beste å la være å fly. Sliter med det der selv, og velger bort lange utenlandsreiser. Anonymkode: f9cb2...c5b
AnonymBruker Skrevet 16. august #9 Skrevet 16. august Ørepropper!!!! Eneste som funker for meg. Og det er fler av oss som ikke får utlignet trykket godt nok for egen maskin. Så skjønner at de rådene ikke passer. Anonymkode: 68795...a1c
Grüner Skrevet 16. august #10 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei. Jeg søker råd fra dere ang øresmerter. Vi var på ferietur for 3 år siden, fløy 3 timer til syden. Sønnen på 13 år (den gang 10år) fikk så ekstreme øresmerter, gråt og gråt og det var helt forferdelig for oss begge. Han var en del plaget med ørebetennelser når han var mindre, men det er lenge siden nå. Fikk Rhinexin hos legen den gangen, men det virket nok ikke. Prøvde nesespray, kopper med papir og varmt vann i over ørene, men ikke noe som tok bort smerten. På flyturen tilbake fikk han paracet jevnlig flere timer i forveien og fram til avgang, det virket. Følte nok at han fikk litt mer enn hva han burde, men det var en engangshendelse for å komme oss hjem uten de samme smertene. Noen forslag til hva vi burde gjøre før neste gang vi skal ut å fly? Det er så ille at råd som tyggegummi og å gjespe absolutt ikke fungerer. Anonymkode: 1f533...d8f Jeg er voksen, men jeg får sterke øresmerter ved landing(ikke når flyet letter). Det er ikke bare dotter ørene, men stikkende smerte. Sikkert det samme som sønnen din opplever. Det er plagsomt og det hjelper ikke med tyggis og gjesping. Men jeg må bare bite smerten i meg og vet at det går over etter hvert. Holder meg hardt for ørene. Det hjelper bittelitt. Hyler ikke og gråter 😅. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #11 Skrevet 16. august Tusen takk for alle fine svar! Både fint og trist å høre at det er mange som sliter med dette. Er jo helt grusomt for han som opplever det, og det var også forferdelig for meg som ble helt hjelpeløs på siden. Vi gråt noen tårer begge to den gangen🥲 Men tenker at vi skal forsøke ørepropper, rhinexin og nesespray, samt bestille en time til legen for en sjekk. Det var et godt tips. Tar også med meg tipset om at Pinex fungerer bedre og raskere enn Paracet! Anonymkode: 1f533...d8f
AnonymBruker Skrevet 16. august #12 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (1 time siden): DETTE 👍 Fast prosedyre her: nesespray, ørepropper (skal ikke taes ut selv om det er opp/nedstigningen som er verst), øreklokker (han liker å høre filmen så de går over øreproppene), rinexin hjalp. Er selv ørebarn og sliter med det samme selv. Paracet er bra, men pinex granulat virker fortere om du trenger smertelindring ASAP. Anonymkode: fe56f...273 Takk for tips, da bytter jeg ut paracet med pinex neste flytur, og helt enig i at øreproppene må være i hele turen, absolutt. Anonymkode: 1ba6b...f4e
AnonymBruker Skrevet 16. august #13 Skrevet 16. august Grüner skrev (57 minutter siden): Jeg er voksen, men jeg får sterke øresmerter ved landing(ikke når flyet letter). Det er ikke bare dotter ørene, men stikkende smerte. Sikkert det samme som sønnen din opplever. Det er plagsomt og det hjelper ikke med tyggis og gjesping. Men jeg må bare bite smerten i meg og vet at det går over etter hvert. Holder meg hardt for ørene. Det hjelper bittelitt. Hyler ikke og gråter 😅. Prøv ørepropper for fly, det må ikke være et helvete å fly. ❤️ Anonymkode: 1ba6b...f4e
butterfly28 Skrevet 16. august #14 Skrevet 16. august Vet det fins en operasjon der man utvider kanalen fra ørene til halsen med en ballong. Men den operasjonen må man betale selv, tror det var ca 40 000. Jeg var også ørebarn og har det på samme måten. Unngår å fly pga dette, det er ren tortur😢
AnonymBruker Skrevet 17. august #15 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ærlig talt er det beste å la være å fly. Sliter med det der selv, og velger bort lange utenlandsreiser. Anonymkode: f9cb2...c5b Denne! Anonymkode: af566...6bf
AnonymBruker Skrevet 17. august #16 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ærlig talt er det beste å la være å fly. Sliter med det der selv, og velger bort lange utenlandsreiser. Anonymkode: f9cb2...c5b AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Denne! Anonymkode: af566...6bf Beklager men dette er ganske unødvendig svar i en tråd hvor man kan dele og få gode tips til når en må fly. For noen ganger kan en ikke bare komme seg kollektivt på bakken til alt, enten det er fritidsrelatert eller mer nødvendig, og da er det greit med andre tips enn "ikke fly". Anonymkode: 1ba6b...f4e 3
AnonymBruker Skrevet 17. august #17 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ærlig talt er det beste å la være å fly. Sliter med det der selv, og velger bort lange utenlandsreiser. Anonymkode: f9cb2...c5b Er det det beste du kunne komme med? Er det mulig? Anonymkode: 7b63d...d39 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå