AnonymBruker Skrevet 16. august #1 Skrevet 16. august Føles rart å "klage" på gaver, men synes det er merkelig at folk kjøper gaver jeg openbart ikke får bruk for. Altså shorts og t-shirt i en størrelse som passer baby midt på vinteren. Og kjole til en baby i str 4 mnd er jo bare upraktisk, er i tillegg sommerkjole uten ermer osv. Dette er folk som har barn selv, så de er kjent med størrelsene. Hva gjør jeg med disse klærne når de ikke kan byttes? Anonymkode: 20374...f47
AnonymBruker Skrevet 16. august #2 Skrevet 16. august Gir de bort til noen andre du kjenner som får barn som passer til de størrelsene på sommeren. Evt kan du gi de bort til noen som trenger de når det nærmer seg sommer Anonymkode: af6a9...3c3 6
AnonymBruker Skrevet 16. august #3 Skrevet 16. august Er jo bare å bruke strømpebukse og en body under det da. Anonymkode: 42436...140 12 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #4 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Føles rart å "klage" på gaver, men synes det er merkelig at folk kjøper gaver jeg openbart ikke får bruk for. Altså shorts og t-shirt i en størrelse som passer baby midt på vinteren. Og kjole til en baby i str 4 mnd er jo bare upraktisk, er i tillegg sommerkjole uten ermer osv. Dette er folk som har barn selv, så de er kjent med størrelsene. Hva gjør jeg med disse klærne når de ikke kan byttes? Anonymkode: 20374...f47 Fikk en haug som bare ble liggende ubrukt til første ungen… Sommerklær på vinter når det er -20 er lite praktisk ja😂 Anonymkode: ebe5c...74d
AnonymBruker Skrevet 16. august #5 Skrevet 16. august Sommerkjolen hadde jeg kunne brukt som bursdagskjole e.l, men jeg kunne jo også brukt de plaggene du nevner inne i den årsperioden du nevner. Ofte er det jo ganske varmt inne når det er kaldt ute. Men om du overhodet ikke ønsker å bruke klærne, kan du gi dem bort. Anonymkode: 3c264...e70 2
AnonymBruker Skrevet 16. august #6 Skrevet 16. august Noen klær kan brukes leeeeeenge tross størrelser. Så de kan passe lenger enn det man tror. Anonymkode: e522a...45b 3
AnonymBruker Skrevet 16. august #7 Skrevet 16. august Jeg fikk noen slike gaver, og tenkte at her er det bare noen som ikke har tenkt seg om med størrelsene… jeg hadde barn født tidlig sommer, jeg har erfart at babyer er veldig ulike mtp størrelse(snakka om størrelser i barselgruppa og det veksla mellom at 56 fremdeles passa til de som brukte 68 på samme tid) å kjøpe gaver er vanskelig, og kanskje giveren ser noen sommerklær de synes er veldig fine, samtidig tenker de at de ikke skal kjøpe klær som allerede er for små, mange har allerede mye i de minste størrelsene osv., alle sånne ting man gjerne har tenkt når man selv får gaver, og oppi alle hensyn som skal tas så blir kombinasjonen størrelse-sesong feil. de klærne jeg ikke fikk brukt har jeg gitt videre sammen med de som ble brukt. Sommerkjoler har jeg brukt utenpå body og bukse, bomull eller ull. Anonymkode: d2e2f...824 3 1
Seff Skrevet 16. august #8 Skrevet 16. august Høres ut som noe de enten har funnet på salg, eller de selv har fått til eget barn, men ikke rukket å bruke. 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #9 Skrevet 16. august Hadde gitt de bort eller solgt de om noen mnd. Anonymkode: 33631...ead
AnonymBruker Skrevet 16. august #10 Skrevet 16. august Bruker da kjole med body og strømpebukse under, null problem Anonymkode: 7e62d...181
AnonymBruker Skrevet 16. august #11 Skrevet 16. august Når det ikke er egne barn tar jeg meg friheten til å kjøpe klær som ikke nødvendigvis er praktiske. Mine tantebarn får de mest jålete badedraktene jeg finner 😄 Anonymkode: 48401...dba
AnonymBruker Skrevet 17. august #12 Skrevet 17. august Vi fikk også noen klær som aldri ble brukt, som en flott, tykk ulldress som passet mellom juni og september. Den klaffet med størrelse og sesong til neste barn, så den ble godt brukt til slutt. Jeg tror nok noen bommer enten fordi de har glemt eller ikke vet, og ser på alder oppgitt på plaggene (eks. 68 skal passe mellom 4-6 mnd.). Eller de tar utgangspunkt i egne barn, og tenker ikke på at når ulike størrelser passer varierer stort fra barn til barn. Man ser jo gjerne det på rådene man får også. Da jeg var gravid med vår første, hørte både at vi måtte ha noen plagg i 44 og at det ikke var noe vits med 50, vi burde ha noen plagg i 56 og ville snart være over på 62. Andre glemmer å tenke på årstid, de ser et fint plagg og tenker at dette vil jeg gi til babyen. Noen syns kjoler er nydelige og brukte det på sine babyer selv om det er litt upraktisk, andre ser null poeng med kjole til babyer. Når de ikke vet hva de kommende foreldrene liker, eller hva den kommende babyen kommer til å trenge, så går de gjerne ut i fra det de selv liker og det egne babyer trengte Det er nok egentlig lurt å spørre, men så vil de gjerne overraske deg da. Vi tok som nevnt vare på slike plagg vi fikk til første barn, fordi vi håpet på å få flere barn. Og ellers så gikk det stort sett an å bytte. Å gi plagg som ikke kan byttes til babyer er litt dumt, tenker jeg. Men tanken er god og det er fort gjort å bomme. Jeg kan bare huske en utrolig søt kjole og tilhørende solhatt som det skjedde med. Det var uten lapp, og vi brukte det én gang i et bursdagsselskap i januar, og så ga vi det videre til noen som var i den bursdagen, ventet ei jente og hadde lyst på det. Anonymkode: 437a0...bb0
AnonymBruker Skrevet 17. august #13 Skrevet 17. august Du har vel byttelapp? Bare å dra til butikken og bytte det i noe du trenger. Anonymkode: 2b904...461
AnonymBruker Skrevet 17. august #14 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har vel byttelapp? Bare å dra til butikken og bytte det i noe du trenger. Anonymkode: 2b904...461 Nei, det fulgte ikke med byttelapp. Anonymkode: 20374...f47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå