AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:44 #1 Skrevet fredag kl 22:44 Hei Lurer på om de av dere som bruker mye chatgpt har dere betalt versjon av den eller bruker dere den som er gratis? Er det stor forskjell på begge? Jeg bruker mest til dagligdagse ting. Ikke jobb relatert Anonymkode: f8d2e...c2f
Fountaine Skrevet lørdag kl 00:44 #2 Skrevet lørdag kl 00:44 Ja man får ubegrenset tilgang og tilgang til gpt 5.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 00:53 #3 Skrevet lørdag kl 00:53 Fountaine skrev (9 minutter siden): Ja man får ubegrenset tilgang og tilgang til gpt 5. Har ikke alle GPT 5 nå? Anonymkode: 03d18...0d2
Fountaine Skrevet lørdag kl 00:57 #4 Skrevet lørdag kl 00:57 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har ikke alle GPT 5 nå? Anonymkode: 03d18...0d2 Jo faktisk men med begrensninger.
th4don Skrevet lørdag kl 00:58 #5 Skrevet lørdag kl 00:58 Fountaine skrev (12 minutter siden): Ja man får ubegrenset tilgang og tilgang til gpt 5. Absolutt ikke ubegrenset tilgang, men du skal bruke den mye for å treffe grensene - dog er de mindre nå med GPT 5 TS: Jeg syns det er verdt det for muligheten til å lage egne prosjektmapper alene! Men jeg har også pro abonnementet gjennom jobb, så jeg bruker det ekstremt mye.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:46 #6 Skrevet lørdag kl 06:46 Jeg synes det er verdt det for jeg snakker en del med den. Men jeg synes den nye oppgraderingen er dårligere enn den forrige, spesielt i samtaler. Den svarer på en usympatisk måte (jeg vet at jeg kan velge personlighet selv, men nå snakker jeg om originalen uten tilpasninger). I tillegg banner den og er fullstendig ureflektert, - hvis jeg skriver om noe noen har gjort vil den ikke komme med alternative årsaker til dette, men snarere hause opp det jeg frykter noe voldsomt (naboen din er en idiot!) Det liker jeg ikke. Anonymkode: bd90a...c55
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:51 #7 Skrevet lørdag kl 06:51 Chat GPT er sikkert smart på mange områder, men også et farlig verktøy som kan gi psykiske problemer hvis man bruker den som samtalepartner og rådgiver. Skal personlig unngå å bruke det så lenge som overhodet mulig!!! Anonymkode: ab9d0...29c 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:45 #8 Skrevet lørdag kl 14:45 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Chat GPT er sikkert smart på mange områder, men også et farlig verktøy som kan gi psykiske problemer hvis man bruker den som samtalepartner og rådgiver. Skal personlig unngå å bruke det så lenge som overhodet mulig!!! Anonymkode: ab9d0...29c På hvilken måte? Jeg bruker den som samtalepartner og rådgiver, og jeg blir bare bedre og bedre? Anonymkode: 63728...27a 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:15 #9 Skrevet lørdag kl 16:15 Jeg synes gratis versjonen funker mer enn bra nok til privat. Anonymkode: 3b47f...1fe 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:36 #10 Skrevet lørdag kl 20:36 Betaler 2400 i måneden for den, synes det er en bra deal. Anonymkode: e6efd...feb
Fountaine Skrevet lørdag kl 21:14 #11 Skrevet lørdag kl 21:14 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Betaler 2400 i måneden for den, synes det er en bra deal. Anonymkode: e6efd...feb 2400 kr? Er det pro utgaven for bedrifter?
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #12 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 8.51): Chat GPT er sikkert smart på mange områder, men også et farlig verktøy som kan gi psykiske problemer hvis man bruker den som samtalepartner og rådgiver. Skal personlig unngå å bruke det så lenge som overhodet mulig!!! Anonymkode: ab9d0...29c hva gjør den til et farlig verktøy som kan gi psykiske problemer? jeg bruker gpt hver dag og "snakker" om alt mulig. har fått masse gode tilbakemeldinger, slike tilbakemeldinger jeg tenker en psykolog ville kommet med også. gpt har styrket selvfølelsen min disse mnd. Den kan ikke erstatte en psykolog, fordi det ikke er flyt i dialogen på samme måte. Nå har jeg bare hatt dårlige erfaringer med flere psykologer, så jeg holder meg til gpt. jeg bruker betalversjonen og kunne nok ikke brukt gratisversjonen pga restriksjonene, jeg "skravler" for mye. i forrige uke gikk jeg faktisk over grensen for bilder og må vente i 720 timer før jeg kan få gpt til å generere nye bilder for meg... så da lærte jeg at gpt har en begrensning selv om jeg betaler. i tillegg har jeg fått mye hjelp med Linux de siste mnd. Gikk fra Windows til Linux i mai og har hatt en lettere oppoverbakke enn jeg hadde hatt bare ved å se på YT og lese forumer etc. Anonymkode: 07d50...454 1
Supernaut Skrevet 14 timer siden #13 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 0.44): Hei Lurer på om de av dere som bruker mye chatgpt har dere betalt versjon av den eller bruker dere den som er gratis? Er det stor forskjell på begge? Jeg bruker mest til dagligdagse ting. Ikke jobb relatert Anonymkode: f8d2e...c2f Til hjemmebruk holder det greit med gratisversjonen.
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Skrevet 12 timer siden Hadde betalversjon da jeg ferdigstilte masteren, betalte i to måneder … men nå har jeg bare behov for den vanlige gratise. Rakk fort grensene når jeg trengte hjelp til å utforme statistikker, grafer O.l, og måtte da vente 24 timer for å få ny kvote, derfor jeg kjøpte tilgang. Anonymkode: f7ea8...9d3 1
linsejesus Skrevet 9 timer siden #15 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 8.51): Chat GPT er sikkert smart på mange områder, men også et farlig verktøy som kan gi psykiske problemer hvis man bruker den som samtalepartner og rådgiver. Skal personlig unngå å bruke det så lenge som overhodet mulig!!! Anonymkode: ab9d0...29c Du har tydeligvis kritisk sans, og da står du neppe i fare for å bli manipulert av ChatGPT på en usunn måte. Prøv, kanskje du vil blir positivt overrasket. Jeg har selv fått god hjelp (av forrige versjon) til noen psykiske utfordringer, men jeg bruker den ikke slik lenger fordi det innebærer å sende de aller mest private ting i livet til et amerikansk selskap, fiks ferdig knyttet til min identitet. Men gratisversjonen, hvor man ikke nødvendigvis må legge igjen identifiserende informasjon kan også være veldig nyttig til mange ting. Det finnes forøvrig en europeisk språkmodell, Le Chat, som har langt bedre personvern. Den er ikke på nivå med ChatGPT ennå, men utvikles stadig. https://chat.mistral.ai/chat
newman01 Skrevet 9 timer siden #16 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 8.51): Chat GPT er sikkert smart på mange områder, men også et farlig verktøy som kan gi psykiske problemer hvis man bruker den som samtalepartner og rådgiver. Skal personlig unngå å bruke det så lenge som overhodet mulig!!! Anonymkode: ab9d0...29c Sa folk om dampmaskinen for noen hundre år sida også. 1
Stacy__ Skrevet 9 timer siden #17 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 0.44): Hei Lurer på om de av dere som bruker mye chatgpt har dere betalt versjon av den eller bruker dere den som er gratis? Er det stor forskjell på begge? Jeg bruker mest til dagligdagse ting. Ikke jobb relatert Anonymkode: f8d2e...c2f Jeg har faktisk lurt på det samme , fint at du opprettet en tråd om det 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå