Gå til innhold

HVORFOR bruke stringbikini og innirævva-tights hvis du IKKE vil bli beglodd?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

IMG_2806.jpeg

Anonymkode: 61aaf...284

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så rart det er at det er så vanskelig for noen å ta poenget. 

Ikke sant, tenk at det i 2025, i Norge er mennesker som provoseres over hva andre mennesker går kledd i.

Mennesker som er så bitre og triste at de lager tråd etter tråd om at andre mennesker i deres øyne ønsker oppmerksomhet som forøvrig er den mest menneskelige tingen i verden som om det er et problem. Andre mennesker har kropper med gisp, kroppsdeler, det liker jeg ikke så få det bort. Hmmm, minner ikke det om religioner og fantatikere som også mener noen plagg er mer riktig enn andre? Er det den retningen vi vil i?

Trekk til deg øya og kle deg i det du vil, så får andre kle seg i det de vil.

Anonymkode: 3de9c...4fc

• Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er bonde og bruker trang tights og ofte kort sportstopp som arbeidstøy. Dette fordi jeg ikke vil at løse fliker skal sette seg fast steder (eller at jeg snubler i egne buksebein) og fordi det er lettere å hoppe inn og ut av traktoren da. 

Jeg har skikkelig arbeidsbukser også, men jo tightere jo bedre, mindre som må dras i og endres på. Nå jobber jeg helt alene der ingen ser meg uansett da, men har jo hendt at jeg må innom butikken kjapt og glemmer å skifte eller når jeg kjører til verksted eller lignende.

Hadde også automatisk valgt sånt antrekk om jeg skulle gjort en fysisk aktivitet sammen med noen, fordi det holder alt på plass og føles greit.

Men definitivt ikke for å bli beglodd, føler jo selv det er stygt, dessverre bare altfor praktisk! 😅

Anonymkode: 88066...b2e

Ja, jeg skjønner jo hvorfor primærnæringer topper arbeidsulykkestatistikken hvis arbeidsantrekket er tights og sportsbh.

Anonymkode: 58372...2b1

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ikke sant, tenk at det i 2025, i Norge er mennesker som provoseres over hva andre mennesker går kledd i.

Mennesker som er så bitre og triste at de lager tråd etter tråd om at andre mennesker i deres øyne ønsker oppmerksomhet som forøvrig er den mest menneskelige tingen i verden som om det er et problem. Andre mennesker har kropper med gisp, kroppsdeler, det liker jeg ikke så få det bort. Hmmm, minner ikke det om religioner og fantatikere som også mener noen plagg er mer riktig enn andre? Er det den retningen vi vil i?

😂

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ja, fortell meg gjerne det! Det er en ærlig sak å si at Joda, jeg elsker å bli seksualisert, derfor bruker jeg hudfarget treningstights som graver seg inn i alle lepper og hulrom og cellulitter når jeg gjøre dyyyype squats på treningssenteret. Fair enough! 
Men det der å skulle ha seg frabedt å bli beglodd men allikkavæl trøkke på seg en minimal stringbikini som graver seg inn i ei diger rævv og forvente at folk SER EN ANNEN VEI, det er teit opphøyd i mente. Stå for det du gjør, ikke bare det du sier. 

og

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kler man seg slik ønsker man nok oppmerksomhet på et vis, men man trenger uansett ikke glo.

Anonymkode: fd395...b4e

Dere tar helt feil. jeg bruker g-string fordi det er de eneste behagelige truser som finnes. Jeg har heller ikke lyst å ha skille. Det handler virkelig ikke om å være sexy, langt mindre et ønske om å bli beglodd. 

Anonymkode: d7bd4...acc

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Kullsyrevann skrev (9 timer siden):

Hvis man ikke klarer å holde seg fra å glo mangler man viljestyrke og kontroll over driftene sine. Jeg kan fint notere meg at det er flotte kvinnekropper og mannekropper på treningssenter, men da streifer jeg de med blikket. Man står ikke der å 😶 som en neandertaler. 

Jo, jeg gjør nok det. Men bak solbriller så øynene skjules.

Anonymkode: 63728...a2e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jo, jeg gjør nok det. Men bak solbriller så øynene skjules.

Anonymkode: 63728...a2e

alle skjønner at du har på solbriller for å glo. 

Anonymkode: d2ddd...7b8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg skjønner jo hvorfor primærnæringer topper arbeidsulykkestatistikken hvis arbeidsantrekket er tights og sportsbh.

Anonymkode: 58372...2b1

Vernetøy bruker man når man trenger, ikke for fysisk kondisjonsarbeid der man blir svett og hopper inn og ut av en traktor, samtidig som man helst ikke vil bli hengende fast i roterende kraftuttak. 🙄

Anonymkode: 88066...b2e

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

IMG_2806.jpeg

For det første er det mote, og selges overalt. Denne type tights glir sjeldent ned i motsetning til vanlige tights som jeg selv har opplevd ofte gjør det.

Ellers synes nok de som går kledd slik at det ser fint ut. Det gjør jeg og for så vidt, og alle kler seg gjerne i plagg de føler seg bra i. Er det noe poeng i å tone seg ned/ kle seg i noe en synes er ‘’styggere’’ fordi andre kan finne på å ‘’glo’’? Jeg synes menn i grå joggebukser er dødssexy, men kommer aldri til å glane på de til den grad at de plages av det. Det tenker jeg jenter som går i slike tights bør kunne forvente av menn og, altså normal folkeskikk, 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Poenget her TS, er jo at du tar utgangspunkt i at det er din «moral» og preferanser om klær som skal diktere hva som er «glanbart» eller ikke.

Fordi DU ikke klarer å la være å glo, drar du er konklusjon om de som bruker klærne DU reagerer på, har et ønske om å bli beglodd.

Alt dette er tanker og konklusjoner du trekker ut av DITT hode. De som bruker disse klærne trenger ikke ha slike intensjoner i det hele tatt… kanskje de bare liker tightsen og synes den er god å trene i. 

Anonymkode: 09a82...8b1

• Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Ut ifra dette innlegget ditt, forstår du fremdeles veldig lite. En kvinne burde få gå med akkurat det hun måtte ønske, uten å måtte bli beglodd eller seksualisert. Men kvinner blir seksualisert uansett hva. Det viser bilder av bekledningen til de som har blitt voldtatt - som både er kvinner, unge jenter og jentebarn. Det var vanlige klær de hadde på seg, ikke noe lettkledd eller avslørende. Det har ikke noe å si om hva de gikk med, fordi fantasien har ingen grenser. Dermed blir også unnskyldningen som alle tyr til her inne om sine seksuelle fantasier - «det er bare en fantasi» - som blir så latterlig. Kvinner burde få gå med hva de vil - uten å bli beglodd og seksualisert. Men det viser du tydelig at ikke går an. Vi burde vel heller dekke oss fra topp til tå? Helst ikke vise oss i det hele tatt. Men ikke da heller er vi trygge for deres ekle tanker. 

Man skulle tro kvinner var fri i et land som Norge, men man kan lett trekke sammenhenger mellom vårt samfunn og andres. For tendensene hos menn og deres syn på kvinner viser seg å være nok så like. Men menn her i Norge er kjapt ute med å fortelle hvordan andre menn i andre kulturer er - selvom de ikke er helt ulike hverandre. Kvinner vil gjerne gå med det de vil - som mannen som tar seg en joggetur i baris eller mannen som går på butikken i baris, helt i fred. Det handler også om respekt. Menn føler de har en rett til å glo. I mitt hode er det frekt å glo på andre og spesielt med slike tanker. Skjønner du overhode hvordan det er kvinne? 

Anonymkode: 1fd60...cd2

• Nyttig 6
Skrevet

Det er ikke alle som kler disse oppi ræva bikini trusene... nesten så det er ekkelt

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg bruker definitivt ikke trange tights fordi jeg vil bli beglodd 🤮Men fordi kompresjonen gjør det lettere å ta knebøy f.eks. Prøv selv, å tren i en slapp joggebukse og sammenlign med kompresjonstights.

Anonymkode: 55859...bb0

De fleste (så og si alle) menn trener ikke i slikt tøy. Det går helt fint for oss å ta knebøy. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ut ifra dette innlegget ditt, forstår du fremdeles veldig lite. En kvinne burde få gå med akkurat det hun måtte ønske, uten å måtte bli beglodd eller seksualisert. Men kvinner blir seksualisert uansett hva. Det viser bilder av bekledningen til de som har blitt voldtatt - som både er kvinner, unge jenter og jentebarn. Det var vanlige klær de hadde på seg, ikke noe lettkledd eller avslørende. Det har ikke noe å si om hva de gikk med, fordi fantasien har ingen grenser. Dermed blir også unnskyldningen som alle tyr til her inne om sine seksuelle fantasier - «det er bare en fantasi» - som blir så latterlig. Kvinner burde få gå med hva de vil - uten å bli beglodd og seksualisert. Men det viser du tydelig at ikke går an. Vi burde vel heller dekke oss fra topp til tå? Helst ikke vise oss i det hele tatt. Men ikke da heller er vi trygge for deres ekle tanker. 

Man skulle tro kvinner var fri i et land som Norge, men man kan lett trekke sammenhenger mellom vårt samfunn og andres. For tendensene hos menn og deres syn på kvinner viser seg å være nok så like. Men menn her i Norge er kjapt ute med å fortelle hvordan andre menn i andre kulturer er - selvom de ikke er helt ulike hverandre. Kvinner vil gjerne gå med det de vil - som mannen som tar seg en joggetur i baris eller mannen som går på butikken i baris, helt i fred. Det handler også om respekt. Menn føler de har en rett til å glo. I mitt hode er det frekt å glo på andre og spesielt med slike tanker. Skjønner du overhode hvordan det er kvinne? 

Ut fra dette innlegget ditt med masse platte selvfølgeligheter som aldri var en del av hi, er du ikke i nærheten av å forstå hva tråden handler om. 

Og, før du skal belære så kommer jeg deg i forkjøpet; Alle må få gå med det de selv vil uten å bli beglodd.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ut fra dette innlegget ditt med masse platte selvfølgeligheter som aldri var en del av hi, er du ikke i nærheten av å forstå hva tråden handler om. 

Og, før du skal belære så kommer jeg deg i forkjøpet; Alle må få gå med det de selv vil uten å bli beglodd.

Jeg legger til andre sider av dette som er en del av det. Eksemplet med menn i baris viser hvordan det er forskjell på menn og kvinner i bekledning. Menn blir ikke seksualisert på den måten som menn gjør av kvinner med «tights opp i ræven». Vil menn bli beglodd når de jogger i baris? Får de fred? Bør de forvente å bli beglodd? Skjønner du hvordan menn og kvinner lever i to forskjellige verdener av opplevelser? 

Har ikke tenkt å belære deg, sier min mening om saken. Du må få tenke og tro det du måtte ønske. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja, kvinner burde dekke seg til med i det minste hijab, da livsstilen du beskriver, er umoralsk og støtende for mange muslimer, og det er derfor kvinner går tildekket i arabiske land, og mange gjør det også i Europa.

1970-tallet og Ottars feministiske visjoner er fortid; vi lever i 2025, ikke i 1975.

Anonymkode: 5db45...bb0

• Nyttig 1
Skrevet
Brunello skrev (26 minutter siden):

De fleste (så og si alle) menn trener ikke i slikt tøy. Det går helt fint for oss å ta knebøy. 

De fleste på kommersielle treningssenter gjør ikke dype, tunge bøy med god teknikk. Drar du til vektløfting- eller styrkeløftklubber vil du se at en langt større andel menn går kledd i tights, nettopp forfi det er praktisk i forbindelse med knebøy (også markløft, da stangen glir bedre langs beina). 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

De vil vel enten at andre skal se, eller de liker å glo på sin egen rumpe. Jeg ser ingen andre argumenter. Selv trener jeg i vanlig, tettsittende treningstips fordi jeg hater følelsen av stoff som glir frem og tilbake over huden mens jeg gjør øvelsene. Spesielt ekkelt når stoffet er løst. Det skaper ellers også isolering ved at lufta under stoffet varmes opp, og jeg blir allerede veldig fort overoppheta.

Endret av katties
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Poenget her TS, er jo at du tar utgangspunkt i at det er din «moral» og preferanser om klær som skal diktere hva som er «glanbart» eller ikke.

Fordi DU ikke klarer å la være å glo, drar du er konklusjon om de som bruker klærne DU reagerer på, har et ønske om å bli beglodd.

Alt dette er tanker og konklusjoner du trekker ut av DITT hode. De som bruker disse klærne trenger ikke ha slike intensjoner i det hele tatt… kanskje de bare liker tightsen og synes den er god å trene i. 

Anonymkode: 09a82...8b1

mao beskriver du main character syndrome.. 

Anonymkode: d2ddd...7b8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Herregud for noe banalt piss. Forsto du ikke problemstillingen?

Anonymkode: 05280...e43

• Liker 3
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...