AnonymBruker Skrevet 15. august #1 Skrevet 15. august Sliter med helsa og prøver stå i det og jobber 100 % med litt tilrettelegging går det fint men har jo til sammen kanske 1 mnd til sammen med sm eller egenmeldinger i løpet av et år. Skjønner det ikke er idielt men hva får jeg gjort? Jeg står på alt jeg klarer men får det ikke til å funke både hjemme og i jobb. Ingen vil ha meg i jobb uføre blir uglesett Hva fader gjør jeg? Trenger bare litt eksta så klarer jeg jobben liksom men det går jo ut over noen at jeg er syk Anonymkode: 4759e...bbf 1 3
AnonymBruker Skrevet 15. august #2 Skrevet 15. august Først og fremst må du file ned på egne krav, for du setter noen krav til deg selv og. Verden er forbanna urettferdig, og det klarer vi ikke å løse på kvinneguiden. Jeg personlig, er ikke syk, har ikke familie, men sliter voldsomt med å få meg en jobb for første gang på over 20 år. Hadde jeg tatt en kundesenter support stilling, hadde jeg hatt jobb for mange måneder siden, men jeg sitter heller i kassa på Kiwi. Er tho overkvalifisert for det. Anonymkode: a3872...e22 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. august #3 Skrevet 15. august Men hva er det lille ekstra du trenger for å kunne stå i jobb? En måned med egenmelding/kortere sykemeldinger er kjempedyrt for arbeidsgiver... Anonymkode: 9d764...c97 1
AnonymBruker Skrevet 26. august #4 Skrevet 26. august Er så redd for dette selv, er nytutdannet sliter med å få jobb og må ha tilrettelegging. Anonymkode: 67af3...e32
AnonymBruker Skrevet 26. august #5 Skrevet 26. august Gå ned i stillingsprosent? Anonymkode: 49a99...674 2
Majer Skrevet 27. august #6 Skrevet 27. august Eksen min måtte ned i stilling og flytte ut av byen. Ideelt sett burde jo boligprisene vært lave nok til at folk kunne klart seg med deltidsarbeid 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #7 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (På 15.8.2025 den 23.20): Først og fremst må du file ned på egne krav, for du setter noen krav til deg selv og. Verden er forbanna urettferdig, og det klarer vi ikke å løse på kvinneguiden. Jeg personlig, er ikke syk, har ikke familie, men sliter voldsomt med å få meg en jobb for første gang på over 20 år. Hadde jeg tatt en kundesenter support stilling, hadde jeg hatt jobb for mange måneder siden, men jeg sitter heller i kassa på Kiwi. Er tho overkvalifisert for det. Anonymkode: a3872...e22 Det er jo ikke rart at du sliter med å få deg jobb. Tenk og inbille seg selv at man er overkvalifisert til å sitte i kassa på kiwi. I våre dager liker ikke arbeidsgivere folk som ser ned på andre. Dessuten er vel nesten bare lhs utdannede som mener de er overkvalifiserte og bruker det som en unnskyldning for å holde seg unna arbeidslivet. Anonymkode: 1487a...020 3
AnonymBruker Skrevet 28. august #8 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 0.22): Men hva er det lille ekstra du trenger for å kunne stå i jobb? En måned med egenmelding/kortere sykemeldinger er kjempedyrt for arbeidsgiver... Anonymkode: 9d764...c97 Hvis hun har en kronisk diagnose kan arbeidsgiver slippe å betale for arbgiverperioden Anonymkode: 341c5...e72 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #9 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er jo ikke rart at du sliter med å få deg jobb. Tenk og inbille seg selv at man er overkvalifisert til å sitte i kassa på kiwi. I våre dager liker ikke arbeidsgivere folk som ser ned på andre. Dessuten er vel nesten bare lhs utdannede som mener de er overkvalifiserte og bruker det som en unnskyldning for å holde seg unna arbeidslivet. Anonymkode: 1487a...020 Kjære vene, dette skjønner du virkelig ikke! Hun ER kanskje overkvaliisert og får ikke jobb på Kiwi av den grunn. Det er arbeidsgivere som er skeptiske til å ansette overkalifiserte folk, de ansatter heller noen som ser på jobb på kiwi som drømmejobben. Anonymkode: 341c5...e72
AnonymBruker Skrevet 28. august #10 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kjære vene, dette skjønner du virkelig ikke! Hun ER kanskje overkvaliisert og får ikke jobb på Kiwi av den grunn. Det er arbeidsgivere som er skeptiske til å ansette overkalifiserte folk, de ansatter heller noen som ser på jobb på kiwi som drømmejobben. Anonymkode: 341c5...e72 Det er ingen arbeidsgivere som gjør slikt. Passer en person til jobben så ansetter man. Men innlegget ditt her viser igjen hva dere lhs folk tror om dere selv og arbeidsgivere. Anonymkode: 1487a...020
AnonymBruker Skrevet 28. august #11 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ingen arbeidsgivere som gjør slikt. Passer en person til jobben så ansetter man. Men innlegget ditt her viser igjen hva dere lhs folk tror om dere selv og arbeidsgivere. Anonymkode: 1487a...020 Ikke meg du siterer men jo det er det faktisk. Har man en utdannelse og da gjerne i noe helt irrelevant til en butikkjobb så kommer de til å lure. De skjønner at du går så fort du får deg en bedre jobb som passer til det du er utdannet som. De velger mye heller en som fortsatt studerer eller ikke har utdanning da vet man at de er der noen år. Disse butikkene får også inn flere hundre søknader. 500 ish, så konkurransen er hard. Anonymkode: 67af3...e32 2 1
Jdz Skrevet 28. august #12 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er ingen arbeidsgivere som gjør slikt. Passer en person til jobben så ansetter man. Men innlegget ditt her viser igjen hva dere lhs folk tror om dere selv og arbeidsgivere. Anonymkode: 1487a...020 Sorry, men her ta du faktisk feil. Arbeidsgivere som prøver å fylle en permanent stilling vil ofte unngå å ansette folk med langt høyere kvalifikasjoner enn påkrevd, fordi de etter all sannsynlighet ikke er interessert i å bli lenger enn nødvendig i stillingen. Dette vet jeg både fra å ha jobbet med rekruttering og fordi jeg kjenner mange som er invandrere og utdannet i yrker som krever autorisasjon, og derfor søker lavere jobber enn hva utdanningen deres skulle tilsi. Jeg kjenner faktisk flere som har hatt bedre hell i jobbmarkedet etter at de fjernet deler av utdanningen sin fra CVen. Det sagt, dette er ikke et uoverkommelig hinder hvis du i alle fall kommer deg til intervju, men en ingeniør eller tannlege som søker jobb i kassa på Kiwi, vil ofte ikke bli vurdert. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå