AnonymBruker Skrevet 15. august #1 Skrevet 15. august Lang historie kort. Jeg var utro og mannen ville av den grunn skilles. Jeg kommer fra en konservativ familie og vi ble derfor enige om at vi skulle si at han var utro og at vi derfor skulle skilles. Avtalen var at vi skulle være enige om denne fortellingen, som gjenytelse ville ikke jeg kreve noe av min manns formue. Han driver en egen bedrift og er god for en del penger. Like etter at vi var blitt enige om dette så har jeg funnet ut at han ikke har overholdt avtalen men at han har fortalt sannheten til flere. Min familie har også fått høre dette. Han har med dette ødelagt for mitt forhold med egen familie. Hvordan kan jeg sikre at jeg får min del av økonomien som er opparbeidet under ekteskapet? Vi var/er gift i ti år og har to barn sammen. Jeg har lav inntekt og tror derfor jeg har krav på fri rettshjelp. Kan jeg bruke dette i rettssak både om økonomisk oppgjør og barnefordeling? Anonymkode: fe031...353
Snublefot62 Skrevet 15. august #2 Skrevet 15. august Nei. Det var du som ødela forholdet til egen familie. Du skriver det jo i første setning i andre paragraf. Hvorfor ikke ta ansvar? 9 1 11
AnonymBruker Skrevet 15. august #3 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg var utro og mannen ville av den grunn skilles. Min familie har også fått høre dette. Han har med dette ødelagt for mitt forhold med egen familie. Anonymkode: fe031...353 Det er du som har ødelagt ditt forhold med familien. Anonymkode: b7c56...057 6 8
Rødvinsfilosofen Skrevet 15. august #4 Skrevet 15. august Er dette inspirert fra en eller annen amerikansk TV-serie? «Har vokst fra hverandre og skilles som venner» er vel den vanligste og mest plausible løgnen folk forteller ved separasjon? Norsk ekteskapslov gir F i om ekteskapet har havarert på grunn av utroskap. «Alt» deles på to, minus særeie, arv/forskudd på arv og øremerkede gaver. Ettersom dere har vært gift det siste tiåret så er det aller meste av dokumenter tilgjengelig elektronisk. Det er bare å starte å samle opp alt av nødvendig dokumentasjon. Han vil også enkelt kunne dokumentere hva han har hatt av formue før ekteskapet. 8 3
AnonymBruker Skrevet 15. august #5 Skrevet 15. august Ta ansvar for egne handlinger. Det er du som har ødelagt slt. Ingen andre. Anonymkode: 6371e...f8d 3 7
AnonymBruker Skrevet 15. august #6 Skrevet 15. august Du svek mannen, barn og alt dere hadde. Og nå er du sur fordi mannen ga litt faen i deg? 😂 Anonymkode: fad89...b98 8 3
AnonymBruker Skrevet 15. august #7 Skrevet 15. august Du har krav på halvparten av midler som er opptjent under ekteskapet. Det beste er å snakke med en advokat som har skilsmisse som fagfelt. Alt det andre du nevner er drama og totalt irrelevant i forhold til norsk lov. Du var utro, du svek din mann og nå må du leve med konsekvensene av dette valget. Anonymkode: d1953...5b3 3 5
AnonymBruker Skrevet 15. august #8 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Lang historie kort. Jeg var utro og mannen ville av den grunn skilles. Jeg kommer fra en konservativ familie og vi ble derfor enige om at vi skulle si at han var utro og at vi derfor skulle skilles. Avtalen var at vi skulle være enige om denne fortellingen, som gjenytelse ville ikke jeg kreve noe av min manns formue. Han driver en egen bedrift og er god for en del penger. Like etter at vi var blitt enige om dette så har jeg funnet ut at han ikke har overholdt avtalen men at han har fortalt sannheten til flere. Min familie har også fått høre dette. Han har med dette ødelagt for mitt forhold med egen familie. Hvordan kan jeg sikre at jeg får min del av økonomien som er opparbeidet under ekteskapet? Vi var/er gift i ti år og har to barn sammen. Jeg har lav inntekt og tror derfor jeg har krav på fri rettshjelp. Kan jeg bruke dette i rettssak både om økonomisk oppgjør og barnefordeling? Anonymkode: fe031...353 Skal du bruke det at han ødela forholdet mellom deg og din familie for å få penger ? Hva ødela ikke du da ? Hvis ekteskapet var helt ræva, så ber man om skilsmisse, ikke knuller andre. Lurer på hvorfor du var gift med han i hele tatt. Anonymkode: 1421d...aae 4
AnonymBruker Skrevet 16. august #9 Skrevet 16. august Hvis mannen din driver ENK kan jeg forstå om han skjelver i buksene. Det er fordi han vil tape mye for en tabbe som du har gjort. Og da er hevnen hans også på en måte forståelig, å ikke overholde avtalen om løgnen om hvem som har gjort hva. Han vil sverte deg og er nok ikke interessert i å hjelpe deg på noen som helst måte. Håper han driver et AS og at oppgjøret mellom dere blir rettferdig. Om du kommer dårlig ut økonomisk, burde du tenkt på før du var utro. Anonymkode: 1421d...aae 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #10 Skrevet 16. august Alt av regnskaper styrer han i sin favør før oppgjøret så at du kommer dårlig ut behøver du ikke bekymre deg for - for det gjør du og fortjener du Anonymkode: 4485f...a70
Pilleville Skrevet 16. august #11 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du har krav på halvparten av midler som er opptjent under ekteskapet. Det beste er å snakke med en advokat som har skilsmisse som fagfelt. Alt det andre du nevner er drama og totalt irrelevant i forhold til norsk lov. Du var utro, du svek din mann og nå må du leve med konsekvensene av dette valget. Anonymkode: d1953...5b3 Har ho krav på halvparten av opptjeningen i hans firma?
BobbySocks Skrevet 16. august #13 Skrevet 16. august Vis han brøyt avtalen så ville jeg kjørt på med krav gjennom advokat. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #14 Skrevet 16. august Du brøt avtalen først med å være utro hva kan du vel forvente? Anonymkode: 8970b...65d 1 2
Gratis Skrevet 16. august #15 Skrevet 16. august Herregud, dette må vel være hentet fra en dårlig serie, dere damer liker å se på? Ingen mann med en halv ryggrad ville tatt på seg skylden for en kvinne sin utroskap. 2 1
Strigiformes Skrevet 16. august #16 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (10 timer siden): Lang historie kort. Jeg var utro og mannen ville av den grunn skilles. Jeg kommer fra en konservativ familie og vi ble derfor enige om at vi skulle si at han var utro og at vi derfor skulle skilles. Avtalen var at vi skulle være enige om denne fortellingen, som gjenytelse ville ikke jeg kreve noe av min manns formue. Han driver en egen bedrift og er god for en del penger. Like etter at vi var blitt enige om dette så har jeg funnet ut at han ikke har overholdt avtalen men at han har fortalt sannheten til flere. Min familie har også fått høre dette. Han har med dette ødelagt for mitt forhold med egen familie. Hvordan kan jeg sikre at jeg får min del av økonomien som er opparbeidet under ekteskapet? Vi var/er gift i ti år og har to barn sammen. Jeg har lav inntekt og tror derfor jeg har krav på fri rettshjelp. Kan jeg bruke dette i rettssak både om økonomisk oppgjør og barnefordeling? Anonymkode: fe031...353 Er dette en skriftlig eller muntlig avtale?
AnonymBruker Skrevet 16. august #17 Skrevet 16. august Håper denne mannen har en god advokat og kan sitt om skjevdeling. Anonymkode: 6371e...f8d
AnonymBruker Skrevet 16. august #18 Skrevet 16. august Hehe, veldig sannsynlig. Hei partner, jeg var utro, men la oss legge skylden på deg. Det har absolutt ingen fordeler for deg, men hvorfor ikke 😆 Anonymkode: 0b684...2cd 3
mereo Skrevet 16. august #19 Skrevet 16. august Ingen ved sine fulle fem hadde tatt på seg «skylden» på den måten. Om du er så bekymret for hva din konservative familie mener, så burde du som kommer fra den kanskje gjort ett annet valg enn å være utro?
AnonymBruker Skrevet 16. august #20 Skrevet 16. august Tenker de er trist du ikke har lært noe av din konservative familie, men leit de ble slik uansett. Nå har det skjedd og du bør ta kontakt med advokat og legge frem din sak såfremst du inne har underskrevet dokumenter på dette.. Anonymkode: 6950d...033
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå