Gå til innhold

Er så lei meg. Passer en katt. Den smatt ut og fikk ikke tak i den. Kort tid etter er den i fullt slagsmål med nabokatten.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som er dobbelt så stor. Jeg er så redd pus er helt traumatisert. Han er vant til å være ute, så har leitet etter muligheter til at en dør går opp og stått klar til å løpe ut.

Denne pusen har hatt litt mange hjem og kjipe opplevelser. Så dette trengte han ikke nå. Han er kommet inn heldigvis. Men han gjemmer seg nå og freser hvis jeg går nær han😢

Anonymkode: 4fc0b...f20

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare bruk litt tid på å være med den om du har mulighet. Det kunne ha skjedd ellers også, så ikke legg det for mye på deg. Kos med den om den roer seg. Det er ikke så lett å passe på katten hele tiden. 

Anonymkode: 68c62...71b

• Liker 3
  • Hjerte 4
Skrevet

Sånt skjer, dessverre.

Det er ikke din skyld!! Den kommer over det. La den bare være i fred en stund.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gi det tid og sikre døra.

Anonymkode: c1d5b...c7b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

La den roe seg litt. Så sjekker du om den har sår eller skader. Hvis den har det ringer du veterinær (ja, jeg vet det er helg og natt, men det gjør du bare.) 

Anonymkode: 06967...139

• Liker 3
Skrevet

Slikt skjer. Katter er smarte dyr med mye vilje :) La den få litt fred og så sjekker du den litt senere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg, det er da helt normalt at katter sloss. Det er deres måte å finne ut hvor på rangstigen i flokken de hører hjemme. Du skal bare være glad for at katten faktisk får oppleve litt ekte katteliv. Alt for mange katter lever helt unaturlige katteliv, skjermet og innestengt. Denne katten fikk muligheten til å utvide horisonten sin litt, og det var den sikkert overlykkelig over.

Anonymkode: 91f84...1f8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

katter er vel alltid i slåsskamp med nabokatten🤣 Jeg har flere naboer som har hatt katter og de er alltid i slosskamp! Tro meg! Så katt er det siste jeg skal skaffe meg. Det er bare naturen som er sånn.

Anonymkode: 15d7d...ced

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (11 timer siden):

Sånt skjer, dessverre.

Det er ikke din skyld!! Den kommer over det. La den bare være i fred en stund.

Hvem er det da sin skyld?

Hadde dette skjedd noen jeg stolte på som dyrepasser hadde vedkommende fått sparken på flekken hvertfall. 

Det TS burde gjøre er å fortelle om situasjonen hvertfall, holdes det skjult er det virkelig ikke greit. Etter slagsmål er det stor sannsynlighet for bitt/kutt som blir infisert om det ikke sjekkes veldig nøye, og kan være vanskelig å oppdage. 

Anonymkode: f83f1...5ec

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvem er det da sin skyld?

Hadde dette skjedd noen jeg stolte på som dyrepasser hadde vedkommende fått sparken på flekken hvertfall. 

Det TS burde gjøre er å fortelle om situasjonen hvertfall, holdes det skjult er det virkelig ikke greit. Etter slagsmål er det stor sannsynlighet for bitt/kutt som blir infisert om det ikke sjekkes veldig nøye, og kan være vanskelig å oppdage. 

Anonymkode: f83f1...5ec

Dette var et uhell. Uhell straffes ikke.

Selvsagt skal det fortelles om. Hva slags moral har du, som spekulerer i noe annet.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kjære deg, det er da helt normalt at katter sloss. Det er deres måte å finne ut hvor på rangstigen i flokken de hører hjemme. Du skal bare være glad for at katten faktisk får oppleve litt ekte katteliv. Alt for mange katter lever helt unaturlige katteliv, skjermet og innestengt. Denne katten fikk muligheten til å utvide horisonten sin litt, og det var den sikkert overlykkelig over.

Anonymkode: 91f84...1f8

Ja, katten var helt sikkert overlykkelig over å ha vært i slåsskamp. Tipper katter blir overlykkelig av å bli påkjørt eller skambitt av rev også. Jammen mye rart man skal lese fra folk med null kunnskap om innekatter 🤦‍♀️

Anonymkode: cd0de...0e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.8.2025 den 22.25):

Som er dobbelt så stor. Jeg er så redd pus er helt traumatisert. Han er vant til å være ute, så har leitet etter muligheter til at en dør går opp og stått klar til å løpe ut.

Denne pusen har hatt litt mange hjem og kjipe opplevelser. Så dette trengte han ikke nå. Han er kommet inn heldigvis. Men han gjemmer seg nå og freser hvis jeg går nær han😢

Anonymkode: 4fc0b...f20

Neida, han er ikke traumatisert. Han er sår og sliten og gjemmer seg slik dyr ute i naturen gjør når de føler seg svake. Se godt etter en eventuell betennelse (myke kul med væske under huden). Han kan komme til å "operere" på seg selv hvis du ikke oppdager i tide.

Katter er veldig territorielle. Hvis nabokatten driver og sniker og merker rundt huset så vil det før eller senere komme til et skikkelig oppgjør mellom de to, med mindre han blir en innekatt som får beudre verden gjennom glasset.

Anonymkode: b6718...70b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.8.2025 den 12.20):

null kunnskap om innekatter 🤦‍♀️

han er jo ikke innekatt. Han er vant til å være ute, skriver jo TS i HI 

Anonymkode: 4caf3...fc9

• Liker 4
Skrevet

Ja, katten var helt sikkert overlykkelig over å ha vært i slåsskamp. Tipper katter blir overlykkelig av å bli påkjørt eller skambitt av rev også. Jammen mye rart man skal lese fra folk med null kunnskap om innekatter 🤦‍♀️

Katten er vant til å være ute. Les ordentlig.

• Liker 3
Skrevet

Innekatter, det burde vært forbudt. Dyreplageri, tar fra den dens instinkter, fabler om at man redder småfuglene og blander seg inn i jakt, lurer seg selv til å tro det er greit å holde den i fengsel.. nei, det er ikke bra.

Har hatt katt selv, i blokk, kunne ikke ut annet enn i bånd, og den var overlykkelig da vi flyttet og kunne slippe den ut!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe å ha dårlig samvittighet for, det er jo instinktivt for katter å sloss med hverandre. Ofte høres det mye verre ut enn det er. For dem er dette en helt naturlig katteting å gjøre. Så fremst den ikke har skadet øyne, som er det som kan være både vondt og litt skummelt, så ville jeg senker skuldrene. 

Jeg hadde en katt som var veldig engstelig og redd.. men han var nabolagets store slosskjempe! Sloss med alle katter som kom på eiendommen, han hadde gatas respekt hos andre katter 😂. Selv om vi så på han som en liten redd-Hans 😭❤️.  han ble heller aldri skadet! 

Anonymkode: 33224...294

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...