AnonymBruker Skrevet 15. august #1 Skrevet 15. august Jeg har byttet jobb og fått sluttoppgjør. Men-jeg er kastet ut fra alle systemer, slik at jeg ikke har tilgang til lønnsslipp. Ba min tidligere leder om å maile meg lønnsslipp og oversikt over timene de har registrert på meg, det har vært mye feil på lønn hele veien. Han ikke svart på min henvendelse og jeg har selvfølgelig ikke mottatt noe. Hva gjør jeg? Lurer også på om det trekkes tabell eller prosent på feriepengene for 2025? Anonymkode: 844ec...05b
AnonymBruker Skrevet 15. august #2 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har byttet jobb og fått sluttoppgjør. Men-jeg er kastet ut fra alle systemer, slik at jeg ikke har tilgang til lønnsslipp. Ba min tidligere leder om å maile meg lønnsslipp og oversikt over timene de har registrert på meg, det har vært mye feil på lønn hele veien. Han ikke svart på min henvendelse og jeg har selvfølgelig ikke mottatt noe. Hva gjør jeg? Lurer også på om det trekkes tabell eller prosent på feriepengene for 2025? Anonymkode: 844ec...05b Det trekkes som normal lønn Anonymkode: 3927f...1b6 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #3 Skrevet 16. august Jeg endret epostadressen min i Visma (der vi får lønnsslipper) til Gmail-adressen min før jeg sluttet, slik at jeg skulle unngå dette scenarioet. Vet det ikke hjelper deg, men som et tips til andre i oppsigelse. Hvor lenge er det siden du kontaktet leder? Når det har gått en uke ville jeg ringt sentralbordet og be om å bli satt over til enten HR eller regnskap. Anonymkode: a6547...144 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #4 Skrevet 16. august Er det sjefen du skal be om dette fra da, og ikke lønnsavdelingen? De som håndterer lønningene er vel normalt ikke sjefen, men egne ansatte som styrer dette med lønnskjøringer etc. Jeg ville tatt en telefon til lønnsavdelingen, eller den/de som håndterer dette for eks-arbeidsgiveren din. Anonymkode: 86fd0...e14
AnonymBruker Skrevet 16. august #5 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg endret epostadressen min i Visma (der vi får lønnsslipper) til Gmail-adressen min før jeg sluttet, slik at jeg skulle unngå dette scenarioet. Vet det ikke hjelper deg, men som et tips til andre i oppsigelse. Hvor lenge er det siden du kontaktet leder? Når det har gått en uke ville jeg ringt sentralbordet og be om å bli satt over til enten HR eller regnskap. Anonymkode: a6547...144 Jeg har alltid hatt privat epost på feltet for lønnsslipp, det er kjekt. Jeg lagrer de på privat onedrive-mappe etter hvert som jeg får de, så jeg enkelt har kopier når jeg trenger det. Her kan det være at kontoen automatisk har blitt deaktivert/slettet. Vi har rutiner som sørger for dette der jeg jobber (IT-avd), og det trigger en del automatikk som kan være litt pes å reversere. I tillegg er det strenge regler rundt å aktivere en tidligere ansatts konto, av personverngrunner, men også sikkerhetsgrunner og ansvar for bedriften. Det beste er nok å ringe lønningsavdelingen, de burde lett kunne sende kopier. Det er informasjon som i utgangspunktet er arkivpliktig i fem år etter lov. Anonymkode: e80bc...8e1 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #6 Skrevet 17. august Jeg kan ikke ringe lønnsavdeling, da den er «gjemt» i utlandet. Jeg kan sende en e-post, tidligere har det da blitt laget en «ticket» i systemet der jeg fant lønnsslipp. Kanskje de ikke gjør det når jeg mailer fra Gmail og ikke bedriftens domene? Vi fikk de aldri på e-post, måtte evt laste de ned fra systemet om man ville ha det lett tilgjengelig. På lønnsslipp står det man skal kontakte nærmeste leder ved feil/spørsmål, og han er fullstendig tafatt… Jeg får gi dem noen dager til, prøve å maile dem og evt ta kontakt med tillitsvalgt. Anonymkode: 844ec...05b
AnonymBruker Skrevet 24. august #7 Skrevet 24. august Den kom i posten til slutt. Og det var trukket 45% skatt av feriepengene. Kanskje jeg får igjen til neste år for en gangs skyld? Anonymkode: 844ec...05b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå