AnonymBruker Skrevet 16. august #41 Skrevet 16. august Jeg handler fra Zara og Holzweiler på nett. Der er str nede i xxs Anonymkode: 090b8...aab
AnonymBruker Skrevet 16. august #42 Skrevet 16. august 45 kg på 162 er 17,1 bmi. Kan jeg spørre om det er gener? (Jeg klarer aldri å komme ned til 17,1 uten å sulte meg halvt ihjel.) Anonymkode: 000a5...5f1
AnonymBruker Skrevet 16. august #43 Skrevet 16. august Gina Tricot er små i str. Jeg er en 34/XS og har ikke sjans å komme inn i de str der. Det samme med New Yorker. Anonymkode: cb914...e5c
AnonymBruker Skrevet 16. august #44 Skrevet 16. august Thyra skrev (6 timer siden): Ikke sant. Om jeg ser på størrelsesguide og de ulike målene for hver størrelse, så er det jo ingen av størrelsene som har samme mål som meg. Jeg sliter også med å finne klær som virkelig passer/sitter fint. Er vanligvis en størrelse medium. I utlandet er det svært vanlig å levere nye klær til en syerske for korreksjon. Gjør det selv iblant og da sitter klærne som et skudd. Jennifer Aniston tilpasser til og med t-skjorter, det er derfor de sitter så pent på henne. Anonymkode: d4af5...212 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #45 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (14 timer siden): Men klærne i xs i butikker som Cubus og Lindex er for store for meg nå. Omtrent alt. Før kunne jeg kjøpe de minste størrelsene i de butikkene. Kappahl har alltid vært for stort for meg. H&M og Zara har veldig varierende størrelser og det har de alltid hatt, syns jeg. Noen ganger er xs for stort og noen ganger er det for lite. Anonymkode: d7ac5...c75 Men dette er jo kun fast-fashion kjedene, de er jo laget for folk som spiser ultraprosessert mat og er verstinger på vanity sizing. AnonymBruker skrev (14 timer siden): Var innom Lindex i dag. Str 34 er altfor stort. Og fant ikke mindre størrelser. Ts Anonymkode: 39d9a...fde Så kutt ut fast fashion da vel. AnonymBruker skrev (14 timer siden): Takk for tips! Har 24 tommer i Levis på den siste jeg kjøpte, den sitter greit i livet, men er litt vid over rumpe og lår. Skal sjekke ut linkene Ts Anonymkode: 39d9a...fde Da kjøper du 23 tommer da, herlighet så hjelpeløst! Har kjøpt flere jeans i 23 tommer på Carlings, de passer tenåringen her som er 153 cm og 37 kilo. De har ikke så mange modeller i så små størrelser, men de har noen. Anonymkode: a5710...d1f
AnonymBruker Skrevet 16. august #46 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men dette er jo kun fast-fashion kjedene, de er jo laget for folk som spiser ultraprosessert mat og er verstinger på vanity sizing. Så kutt ut fast fashion da vel. Da kjøper du 23 tommer da, herlighet så hjelpeløst! Har kjøpt flere jeans i 23 tommer på Carlings, de passer tenåringen her som er 153 cm og 37 kilo. De har ikke så mange modeller i så små størrelser, men de har noen. Anonymkode: a5710...d1f Ts her. Ikke jeg som har skrevet alle innleggene du refererer til. Har skrevet tidligere i tråden at jeg som regel ser etter, og kjøper, klær fra litt dyrere butikker (ikke kjeder), fordi kvaliteten er bedre. Men også i disse butikkene er det vanskelig å finne riktig størrelse til meg. 34/xs er stort sett minste størrelse i disse butikkene, og det blir litt for stort. Unntaket er jeans, og der har jeg handlet på Carlings og funnet mer passende størrelser uten problem. Men overdeler blir litt store ofte. Var innom en kjedebutikk i går, for første gang på veldig lenge (Lindex), og der svømte jeg i str 34/xs. Kjøpte ei jakke på Match i str 34, men også den er egentlig for stor. Anonymkode: 39d9a...fde
AnonymBruker Skrevet 16. august #47 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): 45 kg på 162 er 17,1 bmi. Kan jeg spørre om det er gener? (Jeg klarer aldri å komme ned til 17,1 uten å sulte meg halvt ihjel.) Anonymkode: 000a5...5f1 Aner ikke, men det er vel heller ikke så relevant for temaet i tråden. Ts Anonymkode: 39d9a...fde 3
AnonymBruker Skrevet 16. august #48 Skrevet 16. august Jeg har i alle fall sett en del i 32 på sport outlet, men det er helst treningsklær og yttertøy da. Ellers syns jeg Only kids har mye fint som jeg gjerne kunne gått med selv, hvis du klarer å løsrive deg fra at det er «barneklær». Mye av det er helt likt som det til voksen☺️ Anonymkode: 7af12...8bf
AnonymBruker Skrevet 16. august #49 Skrevet 16. august Levis ser jeg har bukser ned i 23-24 i alle fall☺️ Anonymkode: 7af12...8bf
Rotemor Skrevet 16. august #50 Skrevet 16. august (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg føler heller ikke at jeg er så kjempeliten, liksom. Derfor jeg undrer meg over at det skal være så vanskelig å finne klær som passer i en vanlig, fysisk klesbutikk. Er 1.62 høy. Veier 45 kg. Anonymkode: 39d9a...fde «Liten» er ikke nødvendigvis ordet heller. Du har helt normal høyde og er svært undervektig. Endret 16. august av Rotemor 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #51 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg føler heller ikke at jeg er så kjempeliten, liksom. Derfor jeg undrer meg over at det skal være så vanskelig å finne klær som passer i en vanlig, fysisk klesbutikk. Er 1.62 høy. Veier 45 kg. Anonymkode: 39d9a...fde Jeg er 166 cm og 46 kilo. Men jeg passer det meste i str S eller XS, så vi har sikkert ulik kroppsbygning. Kjøper mye på nett, liker uansett ikke å gå i butikker. Jeans; oftest Levi's. Ellers opplever jeg at Samsøe passer meg fint, likte også klærne fra Mette Møller. Anonymkode: c6733...938
AnonymBruker Skrevet 16. august #52 Skrevet 16. august Rotemor skrev (1 time siden): «Liten» er ikke nødvendigvis ordet heller. Du har helt normal høyde og er svært undervektig. Hvorvidt jeg er “svært undervektig” eller ikke er vel irrellevant for temaet? Eller tenker du at jeg skal tvangsspise meg opp i vekt for at det skal bli lettere å finne klær? Tenker du i så fall likt om de som er overvektige og sliter med å finne klær i store nok størrelser? At det bare er å sulte seg? Personlig skulle jeg ønske at butikkene hadde bedre utvalg av størrelser i begge retninger. Rett og slett fordi folk er forskjellige og ingen kroppsstørrelse er “feil”. Ts Anonymkode: 39d9a...fde 3 2
AnonymBruker Skrevet 16. august #53 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er 166 cm og 46 kilo. Men jeg passer det meste i str S eller XS, så vi har sikkert ulik kroppsbygning. Kjøper mye på nett, liker uansett ikke å gå i butikker. Jeans; oftest Levi's. Ellers opplever jeg at Samsøe passer meg fint, likte også klærne fra Mette Møller. Anonymkode: c6733...938 Da er vi sikkert litt ulikt bygget. Du er noen cm høyere enn meg, bl a. Levis finner jeg i riktig størrelse. Ellers liker jeg best å gå i fysiske butikker, kunne prøve klærne, se hvordan stoffet faller, sjekke sømmer osv. Å bestille på nett ser jeg for meg at blir mye retur og sending fram og tilbake. Ts Anonymkode: 39d9a...fde
AnonymBruker Skrevet 16. august #54 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorvidt jeg er “svært undervektig” eller ikke er vel irrellevant for temaet? Eller tenker du at jeg skal tvangsspise meg opp i vekt for at det skal bli lettere å finne klær? Tenker du i så fall likt om de som er overvektige og sliter med å finne klær i store nok størrelser? At det bare er å sulte seg? Personlig skulle jeg ønske at butikkene hadde bedre utvalg av størrelser i begge retninger. Rett og slett fordi folk er forskjellige og ingen kroppsstørrelse er “feil”. Ts Anonymkode: 39d9a...fde Det er jo relevant, på samme måte som det er relevant når noen er større enn størrelsene de ofte selger. Om du er mindre enn høyden din egenrlig har godt av, så er du en xxs. Eller en xxxs. Som noen kanskje er en xxxl. Men du må ha klær uansett om du er undervektig eller ikke, så ja problemet står jo. Anonymkode: b11cc...c7f
AnonymBruker Skrevet 16. august #55 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (17 timer siden): Dyrere klær er ofte mindre i størrelsen, sikkert fordi rike mennesker oftere er slanke/spiseforstyrret. Franske og italienske klesmerker er også ofte små i str. Anonymkode: a5710...d1f Franske, italienske og spanske kvinner er generelt mer petite der forfor er klærne mindre i størrelsen. Bare se på Mango og Zara. Ikke laget for skandinaviske kvinner Anonymkode: 299fe...039
AnonymBruker Skrevet 16. august #56 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jo relevant, på samme måte som det er relevant når noen er større enn størrelsene de ofte selger. Om du er mindre enn høyden din egenrlig har godt av, så er du en xxs. Eller en xxxs. Som noen kanskje er en xxxl. Men du må ha klær uansett om du er undervektig eller ikke, så ja problemet står jo. Anonymkode: b11cc...c7f Slik størrelsene er i dag, så må jeg nok ha xxs i de fleste tilfeller. Xxxs hadde nok blitt for lite. Før kunne jeg bruke xs/34, men klesprodusentene må ha gjort noe med størrelsene, for det blir for stort for meg i dag. Litt synd at de har gjort det, for det er nok flere enn meg som opplever at str 34 blir i største laget. Anonymkode: 39d9a...fde 4
AnonymBruker Skrevet 16. august #57 Skrevet 16. august Ts her. Takk for mange gode tips fra mange! Skal sjekke ut butikkene som nevnes i tråden Anonymkode: 39d9a...fde
Rotemor Skrevet 16. august #58 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvorvidt jeg er “svært undervektig” eller ikke er vel irrellevant for temaet? Eller tenker du at jeg skal tvangsspise meg opp i vekt for at det skal bli lettere å finne klær? Tenker du i så fall likt om de som er overvektige og sliter med å finne klær i store nok størrelser? At det bare er å sulte seg? Personlig skulle jeg ønske at butikkene hadde bedre utvalg av størrelser i begge retninger. Rett og slett fordi folk er forskjellige og ingen kroppsstørrelse er “feil”. Ts Anonymkode: 39d9a...fde Du mister poenget. Høyden din er ikke spesielt liten. Du koketterer med at str 160 ikke vil passe og du er en voksen dame. 2
AnonymBruker Skrevet 16. august #59 Skrevet 16. august Rotemor skrev (3 minutter siden): Du mister poenget. Høyden din er ikke spesielt liten. Du koketterer med at str 160 ikke vil passe og du er en voksen dame. Nå tror jeg ikke at jeg skjønner hva du mener? Jeg er 1.62 høy. Derfor jeg skrev at klær beregnet for folk fra 1.60 og nedover kanskje ikke passer. Tenker da på bukser som kan bli for korte f eks. Men det kan jo være feil tenkt, hva vet vel jeg. Har det noe å si at jeg er en voksen dame? På hvilken måte eventuelt? Anonymkode: 39d9a...fde 2
AnonymBruker Skrevet 16. august #60 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ok. Skjønner ikke helt hva du vil frem til her. Ts Anonymkode: 39d9a...fde Alle er forskjellige jeg er 1,63 og kjøper petite og buksene er lange nok. Overdeler er ikke like vanskelig for meg og kan kjøpe XS der ofte. Selv om de sier 1,60 har noen som er 1,60 f.eks. lengre ben enn ei på 1,68 som har lengden i overkroppen lang hals osv. Dette vet du ikke før du har prøvd. Anonymkode: 766d4...744 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå