AnonymBruker Skrevet 15. august #21 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): I jeans bør du gå for merker som bruker tomme-størrelser, de går lenger ned enn det som tilsvarer str 34/XS. Mener str 34 er 25, muligens 24-25 tommer, og f.eks Levi's har ofte ned til 23 tommer. Det blir i hvert fall alt for trangt for meg som er str XS i jeans. I tillegg til Zalando ser jeg at Nelly har begynt å få inn str XXS/32 i flere overdeler nå. Tilfeldig strikkegenser som går til str XXS: https://nelly.com/no/produkt/nelly-wide-neck-knit-sweater_261751-1126/ Tilfeldig topp i str 32: https://nelly.com/no/produkt/nelly-dreamy-flounce-blouse_254021-0646/ Tilfeldig cardigan i XXS: https://nelly.com/no/produkt/nelly-fuzzy-knit-cardigan_255664-0395/ Anonymkode: 724ec...1cd Takk for tips! Har 24 tommer i Levis på den siste jeg kjøpte, den sitter greit i livet, men er litt vid over rumpe og lår. Skal sjekke ut linkene Ts Anonymkode: 39d9a...fde
AnonymBruker Skrevet 15. august #22 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er kjempe lav, har gått på barneavdelingen hele livet, kanskje du også kan se litt der trådstarter? Du må ikke kjøpe en t-skjorte med mini mus, det er nok av nøytrale klær. Anonymkode: 75b45...601 Kjøpte faktisk nettopp en t-skjorte i str 10-12 år. Satt perfekt. Men føltes litt rart som ei voksen dame. Det burde jo ikke være nødvendig å måtte ty til barneavdelingen. Folk er forskjellige, så det burde finnes passende klær til voksne i flere størrelser. Anonymkode: 39d9a...fde 3
AnonymBruker Skrevet 15. august #23 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjøpte faktisk nettopp en t-skjorte i str 10-12 år. Satt perfekt. Men føltes litt rart som ei voksen dame. Det burde jo ikke være nødvendig å måtte ty til barneavdelingen. Folk er forskjellige, så det burde finnes passende klær til voksne i flere størrelser. Anonymkode: 39d9a...fde Jeg er forsåvidt enig, men tenker at det er ikke alle butikker man har i norge, da det er svært få mennesker her til at butikken vil kunne gå rundt. Jeg har gått på barneavdelingen hele livet, og jeg er godt over 50 år idag. Anonymkode: 75b45...601 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. august #24 Skrevet 15. august Hvor høy er du og hvor mye veier du? Jeg opplever det samme, men synes ikke jeg er sååååå liten liksom. Og derfor overrasket over at XS ikke alltid passer Anonymkode: 12cac...e14 2
Rotemor Skrevet 15. august #25 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for tips! Ser Asos sin petite-kolleksjon er for damer under 1.60. Jeg er er 1.62, og havner kanskje mellom to stoler. Finnes det fysiske butikker der man kan finne str 32? Hadde nok passet perfekt. Anonymkode: 39d9a...fde 2 cm er ikke avgjørende. Det finnes ikke klær som er tilpasset hver eneste centimeter for alle. 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #26 Skrevet 15. august Prøv petit selv om du er litt lengre. Du kan enda være petite bygd. Anonymkode: b11cc...c7f 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #27 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Merker motsatt. Jeg har størrelse 38 på f.eks. HM i dag. Men har flere klær derfra som er 15-20 år (Pencil skjørt og bluser uten elastisk) som er i størrelse 34 og 36 som passer meg. Anonymkode: 32c03...7ba HM er en av de værste butikkene til å ha størrelser som er konsise. Jeg har alt fra XS til L fra den butikken og har så mange unødvendige returer på grunn av dette så akkurat de er et dårlig eksempel med så store variasjoner i større også samme modell men i annen farge. Har en kjole i 3 farger. Ene er i str M og de 2 andre er i S🤷♀️ Akkurat samme kjole akkurat samme type stoff bare ulik farge. Anonymkode: d4af5...212 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #28 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvor høy er du og hvor mye veier du? Jeg opplever det samme, men synes ikke jeg er sååååå liten liksom. Og derfor overrasket over at XS ikke alltid passer Anonymkode: 12cac...e14 Jeg føler heller ikke at jeg er så kjempeliten, liksom. Derfor jeg undrer meg over at det skal være så vanskelig å finne klær som passer i en vanlig, fysisk klesbutikk. Er 1.62 høy. Veier 45 kg. Anonymkode: 39d9a...fde 3
Summeer Skrevet 15. august #29 Skrevet 15. august Jeg er petit, og det er tenåringsdatterren min også. Handler mye på zalando. Monki sine jeans går ned til 24" og noen modeller har skjult strikk i linningen. Gina tricot har Young, mye er fjortis, men enkelte plagg er relativt klassiske. Mye av deres tøy går også ned til xxs. Ellers er spanske merker mye mindre i str, zara varierer endel mens pull&bear, stradivarius og bershka har små str 34.
AnonymBruker Skrevet 15. august #30 Skrevet 15. august Jeg slet med det samme ts. Pleide å være tynnere for 15 år siden så var det lettere å finne små nok klær i butikker som henvender seg til ungdom/unge voksene. Med en gang du prøver å handle i en butikk ment for voksene kvinner vil str 34/xs være større. Blandt HM sin divided serie er det ofte lettere å finne små klær da den er ment for en yngre kundegruppe. Zalando har et vist utvalg av klær i små størrelser. De har også petit. Klær tilpasset det skandinaviske markedet er ofte større i størrelsene enn klær ment for kvinner i italia, frankrike og lignende. Var det ikke en butikk som ble kjempe kritisert for å kun tilby en str og den str var bitteliten. Brandy melville var det vel. Men er noen år siden de skapte overskrifter om saken. Dyre merkeklær er ofte mulig å få tak i bitte små størrelser. Husker miss sixty pleide å ha bukser i veldig liten størrelse men lenge siden jeg har handlet fra dem. Lee har ungdomsstørelser de ser like ut som voksen jeans men er i mindre størrelser. Anonymkode: d4af5...212
AnonymBruker Skrevet 15. august #31 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg føler heller ikke at jeg er så kjempeliten, liksom. Derfor jeg undrer meg over at det skal være så vanskelig å finne klær som passer i en vanlig, fysisk klesbutikk. Er 1.62 høy. Veier 45 kg. Anonymkode: 39d9a...fde Da er du jo liten? Jeg er høy 169 og kanskje 67 kilo eller noe. Er rart jeg kan bruke small noen ganger. Er oftest medium. Noen ganger L også. Men oftest s og m. Har tennt på dere som er orginal xs og s. Klær nå for tiden har en oversized form. Anonymkode: b11cc...c7f 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #32 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da er du jo liten? Jeg er høy 169 og kanskje 67 kilo eller noe. Er rart jeg kan bruke small noen ganger. Er oftest medium. Noen ganger L også. Men oftest s og m. Har tennt på dere som er orginal xs og s. Klær nå for tiden har en oversized form. Anonymkode: b11cc...c7f Tenkt!! 😂😂 Anonymkode: b11cc...c7f 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #33 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg slet med det samme ts. Pleide å være tynnere for 15 år siden så var det lettere å finne små nok klær i butikker som henvender seg til ungdom/unge voksene. Med en gang du prøver å handle i en butikk ment for voksene kvinner vil str 34/xs være større. Blandt HM sin divided serie er det ofte lettere å finne små klær da den er ment for en yngre kundegruppe. Zalando har et vist utvalg av klær i små størrelser. De har også petit. Klær tilpasset det skandinaviske markedet er ofte større i størrelsene enn klær ment for kvinner i italia, frankrike og lignende. Var det ikke en butikk som ble kjempe kritisert for å kun tilby en str og den str var bitteliten. Brandy melville var det vel. Men er noen år siden de skapte overskrifter om saken. Dyre merkeklær er ofte mulig å få tak i bitte små størrelser. Husker miss sixty pleide å ha bukser i veldig liten størrelse men lenge siden jeg har handlet fra dem. Lee har ungdomsstørelser de ser like ut som voksen jeans men er i mindre størrelser. Anonymkode: d4af5...212 Har ettersom jeg ble eldre kjøpt mest klær i litt dyrere butikker, fordi jeg har vært opptatt av kvalitet og at plasgg skal vare. Men opplever at de ofte ikke har små størrelser inne, eller er utsolgt for disse. Str 34 i kjedebutikkene er for stort for meg og sitter ikke fint. Ts Anonymkode: 39d9a...fde
AnonymBruker Skrevet 16. august #34 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men klærne i xs i butikker som Cubus og Lindex er for store for meg nå. Omtrent alt. Før kunne jeg kjøpe de minste størrelsene i de butikkene. Kappahl har alltid vært for stort for meg. H&M og Zara har veldig varierende størrelser og det har de alltid hatt, syns jeg. Noen ganger er xs for stort og noen ganger er det for lite. Anonymkode: d7ac5...c75 Du nevner jo bare kjedebutikker med fast fashion… Jeg opplever at kvalitetsmerker gjerne kommer i små størrelser - og som noen har nevnt lenger opp, franske og italienske klær er gjerne litt mindre. Anonymkode: 444e2...e53 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #35 Skrevet 16. august Har du forsøkt å søke opp petit på f.eks Zalando? Enig i det flere her skriver om at dersom du ser etter mer kvalitets klesmerker så finnes det mye i små str. Som f.eks Petite Ralph Lauren Vil på Zalando gi deg mange alternativer. Der står det også hvor lang et plagg er i de forskjellige str så kan du sammenligne det med egne mål så unngår du returer Anonymkode: 64019...a60 1
Thyra Skrevet 16. august #36 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men klærne i xs i butikker som Cubus og Lindex er for store for meg nå. Omtrent alt. Før kunne jeg kjøpe de minste størrelsene i de butikkene. Kappahl har alltid vært for stort for meg. H&M og Zara har veldig varierende størrelser og det har de alltid hatt, syns jeg. Noen ganger er xs for stort og noen ganger er det for lite. Anonymkode: d7ac5...c75 Jeg kjøper mest på HM, og er enig i at de er veldig varierende i størrelsen. Så må alltid prøve. Selv om jeg kjøper to plagg i samme modell og samme størrelse er de ikke alltid like store
Thyra Skrevet 16. august #37 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Takk for tips! Har 24 tommer i Levis på den siste jeg kjøpte, den sitter greit i livet, men er litt vid over rumpe og lår. Skal sjekke ut linkene Ts Anonymkode: 39d9a...fde Prøv en annen modell neste gang. Tommestørrelsene refererer til livvidde, og så varierer vidden i resten av plagget etter buksemodell.
Thyra Skrevet 16. august #38 Skrevet 16. august Rotemor skrev (7 timer siden): 2 cm er ikke avgjørende. Det finnes ikke klær som er tilpasset hver eneste centimeter for alle. Ikke sant. Om jeg ser på størrelsesguide og de ulike målene for hver størrelse, så er det jo ingen av størrelsene som har samme mål som meg. Jeg sliter også med å finne klær som virkelig passer/sitter fint. Er vanligvis en størrelse medium.
AnonymBruker Skrevet 16. august #39 Skrevet 16. august Gå på https://eu.brandymelville.com/?page=1 da, der er jo alle modellene tynne. For eksempel i XS’/S: Anonymkode: 000a5...5f1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #40 Skrevet 16. august Hva med å reise til Thailand, Japan osv for å shoppe😁 Anonymkode: 7c194...ab8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå