Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en samboer som jeg har eid sammen med i 3 år. Jeg jobber og han jobber. Jeg kommer hjem vi spiser og han går å legger seg. Resten av dagene går til at jeg vasker klær, rydder, handler, gjør egne hobbyer, og ellers er det bare tv eller sitte å se på han dørgende kjedelige skytespill. Vi har ingenting annet å gjøre sammen . Egentlig så jeg for meg en helt annen type når vi ble sammen. Jeg hadde en periode et år etter vi møttes at all lykke forsvant og jeg tror jeg innså at dette forholdet ikke var noe av det jeg ønsket meg. Men når jeg prøvde å gå så bruker han manipulasjon og min dårlige samvittighet til å få meg til å bli. Han er en grinete type som veldig ofte beskylder meg for ting, er sykelig sjalu av ingen grunn,kommer med nedlatende små frekke kommentarer ganske ofte.irriterer seg over bagateller. Jeg fikk ikke spille gitar foran hans venner på fest eller tulle med de.(bare vennskapelig) som å spille kost og si at de er dårlig tapere eller noe sånn. Vi har ikke hatt så mye sex de siste 2 årene. Det knyter seg inni meg, jeg får en slags tung tristhet skyllende over meg. Alt er tungt i hverdagen. Han har sagt at det er horette å gå med en vanlig utringet thak topp fra vero moda. Han ba meg slette alle gutter jeg hadde kontakt med. Han leste meldingene mine jeg hadde med veninner. Det var en veninne som kom for å hjelpe meg å ta en pause fra forholde en gang og han kommer hjem fra jobb.hiver alle tingene jeg har pakket ut over sengen vår. Han sier til veninnen min at hun kan bare dra hjem, dette skal vi ordne selv. Hun ser på meg spørrende og sier hva ville jeg?. Jeg får tårer i øynene og sier at jeg vil ha hjelp til å flytte vekk en stund. jeg har ikke klart å dra enda. Jeg føler meg så tung I kroppen sliten av det hele.

Jeg vet at jeg mest sannsynlig burde dra. Jeg bare har de setningene hans inn i hode mitt: du skal ikke dra, du skal være her, vi skal finne ut av det. Plis. Han sa det i sinne. Først vanlig så skrek han det til meg den gangen. Det var flere ganger over et års tid at vi hadde disse samtalene. Jeg hadde ikke prøvd nok og følelsene mine kommer til å komme tilbake om jeg bare tror. Osv. Følte meg ikke respektert. Nå føler jeg at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Det tyngre er å dra enn å bli på en måte men innerst inne er det omvendt.

Anonymkode: 4f62b...b03

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pakk alle sakene dine i skjul; litt og litt. Ikke fortell han om dette før du har plassert det et sted, og før du har mulighet til å være et annet sted. Presenter avslutningen skriftlig for han uten å være tilstede så han får fordøyd det litt (for tror ikke det er smart å være i samme rom som han). 

Dere har ikke barn så forlat han før det skulle bli aktuelt. Det at dere eier sammen får dere ordne opp i etter at ting har gått litt opp for han. Gjør en innsats nå og siden vil du kjenne hvor deilig det er å være uten han.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde pakket det viktigste mens han var på jobb, og dratt. Ikke vær sammen med han uten at du har andre der. Du blir mishandlet psykisk og bør komme deg bort derifra før han ødelegger deg helt. Ta kontakt med ditt nærmeste krisesenter på tlf snarest, og lytt på de rådene du får der.

Anonymkode: f6993...07c

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg hadde dratt. Godt du har venner som kan støtte deg i dette. Enig med de andre om at du kan forberede deg i skjul før du stikker. Sikre alle verdipapirer og verdisaker (både pengeverdi og ting du er glad i), bytt passord på alle kontoer. Når du tar med siste (synlige) lasset med eiendeler, så ha med venninnen din, og gjerne noen kompiser som er sterkere enn han både psykisk og fysisk.

Lykke til! Du er sterkere enn du tror. Dette blir vanskelig nå, men etter hvert så blir det mye bedre enn det var før bruddet.

Anonymkode: 94b1d...b1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, jeg hadde dratt. Godt du har venner som kan støtte deg i dette. Enig med de andre om at du kan forberede deg i skjul før du stikker. Sikre alle verdipapirer og verdisaker (både pengeverdi og ting du er glad i), bytt passord på alle kontoer. Når du tar med siste (synlige) lasset med eiendeler, så ha med venninnen din, og gjerne noen kompiser som er sterkere enn han både psykisk og fysisk.

Lykke til! Du er sterkere enn du tror. Dette blir vanskelig nå, men etter hvert så blir det mye bedre enn det var før bruddet.

Anonymkode: 94b1d...b1a

Nei, nei, nei. Det er ingen grunn til å konstruere en situasjon som dette. Om vedkommende faktisk er ustabil så kan det skape uheldige situasjoner når ingen er til stede. 

Anonymkode: cad58...b80

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...