AnonymBruker Skrevet 15. august #1 Skrevet 15. august Hei! Da jeg våknet i dag var den ene puppen stor og hard. Det hjalp ikke å amme, puppen føltes fortsatt stor/hard i hele området under brystvorten. Jeg har prøvd å amme, pumpe med elektrisk pumpe, med manuell pumpe samt jeg har håndmelket i dusjen.. ingen ting hjelper! Babyen min får ikke ut nok melk fra den siden, og jeg har vært nødt til å delvis mate med MME. Jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre, føler med desperat og stressa nå - for jeg vil unngå at dette utvikler seg til brystbetennelse. Trenger råd og tips til hva jeg skal gjøre 😢 Anonymkode: b7608...941
AnonymBruker Skrevet 15. august #2 Skrevet 15. august Lecitin kapsler hjalp meg! Anonymkode: afd19...478
AnonymBruker Skrevet 15. august #3 Skrevet 15. august Holder du babyen slik at haka er mot det harde området? Den retningen av brystet som blir best tømt. Har ammet i mange rare stillinger pga det😅 Anonymkode: e5edd...f1b
AnonymBruker Skrevet 15. august #4 Skrevet 15. august Det er fryktelig vondt med tett melkegang! Jeg fikk det gjerne om jeg ved uhell fikk brystet i «klem» iløpet av natten. La barnet fortsette å amme når det ønsker. Forsøk å amme i andre stillinger for å forsøke å tømme brystet. Prøv å få haken til baby mot det vonde området når du ammer. Når man ammer kan man forsiktig stryke over det vonde området mot brystvorten, ikke masser området! Jeg kokte saltvannsløsning som jeg hadde i naturebond og satte på det vonde brystet når baby ammet på den andre siden. Obs, ikke så varmt at du brenner deg! Det er utrolig vondt og jeg skjønner man blir helt desperat, men vær forsiktig så du ikke øker produksjonen i forsøket på å løsne opp. Anonymkode: 59782...36d
AnonymBruker Skrevet 15. august #5 Skrevet 15. august Slapp helt av og amm på den andre siden, til og begynne med. Bruk varm fuktig klut på området. I mitt tillfelle har dette alltid skjedd når baby har ekstra behov for melk så det h Anonymkode: 777aa...09f
AnonymBruker Skrevet 15. august #6 Skrevet 15. august Få partner til å hjelpe deg 🤷🏻♀️ Anonymkode: c83e2...bf3
AnonymBruker Skrevet 15. august #7 Skrevet 15. august *har løst seg naturlig. Hvordan går det med deg? Anonymkode: 777aa...09f
AnonymBruker Skrevet 16. august #8 Skrevet 16. august For meg funket det å legge et varmt håndkle på brystet, eller ta en varm dusj - og samtidig håndmelke. Anonymkode: 1b4a0...48b
AnonymBruker Skrevet 16. august #9 Skrevet 16. august Jeg hadde masse tette melkeganger med førstemann! Det som funket for meg var å kjøle ned mellom amming, jeg hadde en ziplock pose med hvetemel i fryseren. La den på den vonde området etter amming, når posen ble varm la jeg den tilbake i fryseren. Prøvde gjerne å få kjøpt ned to ganger mellom amming. Når jeg skulle amme baby la jeg på varmt omslag på det vondt området, eller om det lot seg gjøre tok jeg en varm dusj. Husk at du ikke skal massere området! Om du ikke får løst opp innen et døgn eller to, eller får feber følelse eller nedsatt allmenntilstand bør du kontakte lege/legevakt i tilfelle det er blitt brystbetennelse. Lykke til ❤️ https://ammehjelpen.no/tette-melkeganger/ Anonymkode: 3bb6a...21f 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #10 Skrevet 16. august Har hatt tette melkeganger x antall ganger og brystbetennelse 6 ganger. Så det jeg vet funker er ibux, samt å legge ispose (kan være grønnsakspose) på den tette melkegangen under amming. Lecitin kan fungere forebyggende for enkelte, men er egentlig ikke forskningsbasert og er absolutt ingen medisin for en allerede tett melkegang. Anonymkode: 995d7...d31 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå