AnonymBruker Skrevet 15. august #1 Skrevet 15. august Jeg har en slik bilstereo, men har ikke iPod eller noe, trenger jeg det? Kan jeg bruke mobilen? Trenger jeg et program/app, og hvilken? Takk! Anonymkode: 72c57...41f
AnonymBruker Skrevet 15. august #2 Skrevet 15. august En usb penn filer den kan kese. Jeg hadde sånn i min gamle bil, måtte konvertere filene til noe i en eller annen player, media eller vlc eller noe, og så spilte jeg musikk av fra minnepennen i bilen. Anonymkode: 581e4...760
Krist1an Skrevet 15. august #3 Skrevet 15. august Du kan jo bare koble til mobilen, laste ned/åpne for eksempel NRK appen og så får du se/høre om det skjer noe. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #4 Skrevet 15. august Krist1an skrev (1 time siden): Du kan jo bare koble til mobilen, laste ned/åpne for eksempel NRK appen og så får du se/høre om det skjer noe. Den har radio, det er nedlastet musikk og podcast jeg vil ha. Og jeg har ikke mobildata utover det helt nødvendige på mobilen heller. TS Anonymkode: 72c57...41f
Krist1an Skrevet 15. august #5 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Den har radio, det er nedlastet musikk og podcast jeg vil ha. Og jeg har ikke mobildata utover det helt nødvendige på mobilen heller. TS Anonymkode: 72c57...41f Du kan jo bare koble til mobilen, laste ned/åpne musikk/podcast og så får du se/høre om det skjer noe. Og muligens velge usb/aux inngang på stereoen.
AnonymBruker Skrevet 15. august #6 Skrevet 15. august Krist1an skrev (37 minutter siden): Du kan jo bare koble til mobilen, laste ned/åpne musikk/podcast og så får du se/høre om det skjer noe. Og muligens velge usb/aux inngang på stereoen. Jeg får ikke spilt noe av fra mobilen, jeg har jo prøvd, det er derfor jeg spør. TS Anonymkode: 72c57...41f
Krist1an Skrevet 15. august #7 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg får ikke spilt noe av fra mobilen, jeg har jo prøvd, det er derfor jeg spør. TS Anonymkode: 72c57...41f AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan jeg bruke mobilen? Stod ingenting om at du ikke fikk til å spille av fra mobil i HI, så derfor svaret. Har du prøvd med flere forskjellige kabler (noen slipper bare igjennom strøm og ikke data)? Er dette en orginalspiller eller er det en ettermontert spiller? Kanskje ta deg en tur innom en bilstereo butikk eller en bilforhandler som har ditt bil merke. Det kan være litt vanskelig med å gi råd når det ikke er flere opplysninger i utganspunktet.
TBL12 Skrevet 16. august #8 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg får ikke spilt noe av fra mobilen, jeg har jo prøvd, det er derfor jeg spør. TS Anonymkode: 72c57...41f Om du legger inn bilmerke, modell, årsmodell og hvilken radio du har blir det enklere. Generelt er det sannsynlig spiller har mulighet til å spille av MP3 filer fra USB minnepenn. Strømming av musikk fra strømmetjenester som Spotify, NRK osv. kom senere. Blåtann finnes også i flere varianter. Noen støtter bare telefonsamtaler. AUX inngang er en "høretelefon inngang", kan finnes litt gjemt. Er gjerne en enkel og rimelig måte å spille av musikk på. Krever en USB C til audio overgang på nyere telefoner.
newman01 Skrevet 18. august #9 Skrevet 18. august Litt vanskelig å si noe fornuftig uten å vite bilmodell og hva slags medieopplegg du har i bilen... Men har du koblet til en USB-kabel som både sender strøm OG signal? Og endret du til riktig lydinngang i bilens anlegg da du prøvde mobilen? Den skal da flyttes fra radio/aux/CD til USB/external media/mediadevice eller noe i den duren. Og har du lest manualen til bilens anlegg/radioen om det er støtte for avspilling av eksterne enheter? Noen ganger støttes bare mp3 på minnepinne. Noen ganger trenger man sære prorprietære kabler, og noen ganger er USB-inngangen kun ment for serviceteknikere.
AnonymBruker Skrevet 18. august #10 Skrevet 18. august TS her, det er denne jeg har: Anonymkode: 72c57...41f
AnonymBruker Skrevet 18. august #11 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS her, det er denne jeg har: Anonymkode: 72c57...41f Men der står det en minnepinne i ser det ut som. Det er ikke mitt bilde, men samme spiller. TS Anonymkode: 72c57...41f
AnonymBruker Skrevet 18. august #12 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (På 15.8.2025 den 20.34): Jeg har en slik bilstereo, men har ikke iPod eller noe, trenger jeg det? Kan jeg bruke mobilen? Trenger jeg et program/app, og hvilken? Takk! Anonymkode: 72c57...41f Det spørs helt på bilanlegget. I teorien kan en USB-kontakt gi absolutt alt du trenger, men det trenger ikke være sånn. Android auto f.eks. vil begrense en del. En gammel Volvo vil begrense enda mer, selv om det aldri så mye er en USB-A-kontakt der. Om du trenger iPod, hvilket mobil-OS, eller noe proprietært, er umulig å svare på basert på informasjonen i HI. Anonymkode: 04f45...c87
AnonymBruker Skrevet 18. august #13 Skrevet 18. august Fant bruksanvisningen nå. Ser ut som jeg kan bruke USB minnepinne som dere sa, og i høretelefon-inngangen kan man velge AUX-modus, så bra! https://cdn.thg.dk/DAT/Files/33421.pdf TS Anonymkode: 72c57...41f
AnonymBruker Skrevet 18. august #14 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men der står det en minnepinne i ser det ut som. Det er ikke mitt bilde, men samme spiller. TS Anonymkode: 72c57...41f Jeg hadde en lignende, av merket Pioneer. Den leste kun USB-brikker formatert med FAT32, opp til en størrelse på 64GB (eldre sak). Det vil variere i stor grad hva en slik inngang kan brukes til, men dette er som oftest veldig greit forklart i manualen til spilleren. Jeg orket ikke søke alt for mye, så fant bare en oversiktsgreie til din spiller. Det tok meg 1,5 sekunder, så antar at noe mer innsats vil avklare mer: https://files.thg.dk/628cc729-40c1-4484-92b8-f9799c59ce53 Anonymkode: 04f45...c87
AnonymBruker Skrevet 18. august #15 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fant bruksanvisningen nå. Ser ut som jeg kan bruke USB minnepinne som dere sa, og i høretelefon-inngangen kan man velge AUX-modus, så bra! https://cdn.thg.dk/DAT/Files/33421.pdf TS Anonymkode: 72c57...41f AUX pleier å være en god løsning. I et eldre oppsett hadde jeg blåtann til AUX-adapter, kjøpt fra eBay til noen tiere. Det fungerte ypperlig, og gjorde at all lyd jeg spilte av fra min mobiltelefon ble sendt til bilanlegget. Anonymkode: 04f45...c87
AnonymBruker Skrevet 18. august #16 Skrevet 18. august Det ser ut som du har en ren FM/RDS-radio i anlegget ditt. Det vil si at du også kan benytte den ganske kjente løsningen hvor du sender et (som regel digitalt) signal via en FM-sender. Bare enda et valg du kan benytte deg av. Det finnes en hel rekke produkter som gjør dette, tror de fleste store har et slikt produkt. Linker ved Clas Ohlsons, men aner ikke hvordan det står seg imot de andre billigkjedene. Antar det er ganske ok uansett hva. Ved å legge opp dette, vil du slippe å tenke på inngang på spilleren/forsterkeren din, du trenger bare stille FM-radioen inn på en spesifikk frekvens. Det vil potensielt også åpne for andre blåtannmuligheter (som handsfree samtale). https://www.clasohlson.com/no/Swissten-FM-sender-med-Bluetooth-for-bil,-12–24-V/p/39-3679 Anonymkode: 04f45...c87
AnonymBruker Skrevet 18. august #17 Skrevet 18. august Funker ikke blutetooth A2DP også for musikk fra mobiler? Anonymkode: a2cca...170
Grüner Skrevet 18. august #18 Skrevet 18. august (endret) AnonymBruker skrev (På 15.8.2025 den 20.34): Jeg har en slik bilstereo, men har ikke iPod eller noe, trenger jeg det? Kan jeg bruke mobilen? Trenger jeg et program/app, og hvilken? Takk! Anonymkode: 72c57...41f iPod er passé for flere år siden, men du kan koble stereoen til en smartphone, en pc, iPad e.l. Siden det er en bilstereo vil vel det mest praktiske være å koble den til telefonen og laste ned NRK-appen, hvis du vil høre radio evt Spotify hvis du bare vil høre musikk eller podcast. Endret 18. august av Grüner
AnonymBruker Skrevet 18. august #19 Skrevet 18. august Grüner skrev (13 minutter siden): iPod er passé for flere år siden, men du kan koble stereoen til en smartphone, en pc, iPad e.l. Siden det er en bilstereo vil vel det mest praktiske være å koble den til telefonen og laste ned NRK-appen, hvis du vil høre radio evt Spotify hvis du bare vil høre musikk eller podcast. Jeg har oppdatert tråden med bilde av spilleren og at jeg har funnet bruksanvisning. TS Anonymkode: 72c57...41f
AnonymBruker Skrevet 18. august #20 Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg har oppdatert tråden med bilde av spilleren og at jeg har funnet bruksanvisning. TS Anonymkode: 72c57...41f Gå ut i bilen og se om du får spilt av musikk fra mobilen via bluetooth. Står i bruksanvisningen hvordan du kobler til. Anonymkode: a2cca...170
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå