AnonymBruker Skrevet 15. august #1 Skrevet 15. august Hei 🥰 Her kommer det noen tanker fra en usikker kvinne som trenger råd. Jeg er sammen med en skikkelig fin fyr, men jeg har alltid sammenliknet meg med eksen (litt i det skjulte, aldri pratet med han om det). Grunnen er at jeg synes hun er så pen, og jeg er redd han tenker hun er penere eller bedre enn meg. Da jeg og kjæresten min ble kjent, var han med denne jenta, så da var vi bare venner. Alltid lurt på om det hadde vært de to om det ikke var for at hun slo opp. Det var ikke noe overlapp her, men har tenkt tanken. Jeg er også en søt jente, men sliter med mange usikkerheter. Så, over til problemet. Jeg fant ut at både jeg og denne jenta faktisk også har datet en annen fyr begge to, en stund før både hun og jeg møtte kjæresten min. Den fyren jeg data da, han avsluttet det med meg. Men med henne varte det tydeligvis, og han hadde mye mer interesse for henne. En av livets komiske tilfeldigheter. Men det at han fyren likte henne bedre enn meg har jeg tatt som et slags bevis på at hun er finere, bedre, diggere enn meg. Og at typen min sikkert også hadde valgt henne om han kunne. Er dette meg som leter etter mønster? Kan det være helt tilfeldig at denne tidligere fyren likte henne best? Anonymkode: fd6c3...a54 5
AnonymBruker Skrevet 15. august #2 Skrevet 15. august Altså man vet jo aldri, men han hadde nok aldri uansett innrømmet det! Kan helt ærlig si at jeg har "tatt til takke" med enkelte av mine ekser selv om jeg kanskje ønsket noen andre. Men hvorfor plage seg selv med slike tanker? Mest sannsynligvis har jeg også vært andrevalget til menn Anonymkode: f506c...86d 3
AnonymBruker Skrevet 15. august #3 Skrevet 15. august Problemet ditt er at du sammenligner deg med en situasjon og en person som ikke angår deg. Du var ikke og kommer aldri til å være en del av deres forhold. Du bør nesten gå inn i deg selv å prøve å bearbeide usikkerheten din. Den kommer fra et sted og det er det kun du som kan jobbe med. Ingen andre blir usikre av situasjonen deres, det er det kun du som blir. Anonymkode: 27743...bff 3 4
AnonymBruker Skrevet 15. august #4 Skrevet 15. august Du har en flott kjæreste, han er en skikkelig fin fyr - skriver du. Den fine fyren, er jo sammen med deg, HELT FRIVILLIG. Hvorfor skulle han vært sammen med deg om han vil ha eksen sin? Du setter eksen til kjæresten din på en vanvittig høy pidestall basert på en helt annen person sitt tankesett (han dere begge to datet en gang?).... Er ikke dette veldig trist, sånn oppriktig, at du har en fin fyr som kjæreste, men tenker veldig mye på eksen til kjæresten din, OG meningene til en fyr du datet en gang? Anonymkode: 7f169...64d 4
AnonymBruker Skrevet 15. august #5 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du har en flott kjæreste, han er en skikkelig fin fyr - skriver du. Den fine fyren, er jo sammen med deg, HELT FRIVILLIG. Hvorfor skulle han vært sammen med deg om han vil ha eksen sin? Du setter eksen til kjæresten din på en vanvittig høy pidestall basert på en helt annen person sitt tankesett (han dere begge to datet en gang?).... Er ikke dette veldig trist, sånn oppriktig, at du har en fin fyr som kjæreste, men tenker veldig mye på eksen til kjæresten din, OG meningene til en fyr du datet en gang? Anonymkode: 7f169...64d Fordi noen ganger er vi sammen med noen selv om vi egentlig tenker på noen andre? Min eks var sammen med meg, helt frivillig, som du sier, men jeg vet at han fortsatt elsket eksen sin. Anonymkode: 7a25f...cb0 1 3
AnonymBruker Skrevet 15. august #6 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi noen ganger er vi sammen med noen selv om vi egentlig tenker på noen andre? Min eks var sammen med meg, helt frivillig, som du sier, men jeg vet at han fortsatt elsket eksen sin. Anonymkode: 7a25f...cb0 Du får ikke gjort noe med at han elsket en annen person. Veldig merkelig at det er noe som opptar deg når du har en fin fyr. Du burde ha skjønt på forhånd at det ble noe du ble nødt til å håndtere (ditt eget problem med usikkerhet), ellers bør du revurdere å gå inn i nye forhold hvis det ikke finnes en løsning på problemet. Anonymkode: 27743...bff 3 1
Rotemor Skrevet 15. august #7 Skrevet 15. august Dårlig selvtillit som det der skaper ingenting godt. Du skaper masse støy for deg selv som ikke er basert på fakta. Teoriene dine er nevrotiske. Få hjelp til å sortere av noen som er glad i deg. 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #8 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Fordi noen ganger er vi sammen med noen selv om vi egentlig tenker på noen andre? Min eks var sammen med meg, helt frivillig, som du sier, men jeg vet at han fortsatt elsket eksen sin. Anonymkode: 7a25f...cb0 Det er forsåvidt helt greit, det forkommer, men det er sjeldent. Og i trådstarter sitt innlegg, står det ingenting som tilsier at hennes kjæreste, ønsker eksen sin. Det at DU har opplevd noe, betyr ikke at alle andre har samme erfaring, eller opplevelse av samme situasjon. At din eks holdt deg for narr, er stygt, men sier INGENTING med trådstarter sin situasjon. Anonymkode: 7f169...64d 2
AnonymBruker Skrevet 15. august #9 Skrevet 15. august Du kommer ingen vei med å sammenligne deg med andre. Vær deg selv, stol på ham. Forhold tar slutt av mange årsaker, men jeg tviler vel egentlig på at mange går tilbake til eksen. De er ekser av en grunn. Anonymkode: 5c117...a67 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. august #10 Skrevet 15. august Det hadde kanskje vært annerledes hvis det var han som slo opp. Jeg slo opp med min eks for 3 år siden, og han gikk videre med en annen. Han holdt på med henne mens han fortalte meg at jeg fortsatt var/er hans store kjærlighet…Jeg vet at han hadde dumpet henne med en gang hvis jeg vil ha ham. Eksen er en sånn type person som ikke klarer å være alene og må ha noen. Derfor vil jeg ikke tilbake (en av flere grunner), så kan han fortsette med henne. Hun aner at han ikke er over meg, men velger likevel å være med ham fordi han faktisk er en fin fyr på mange måter. Bare veldig fucka emosjonelt. Jeg håper hun dumper ham fordi han fortjener henne ikke, i motsetning til meg som aldri blir helt kvitt ham fordi vi har barn sammen. Barnet mitt forteller meg at eksen klarer å holde maska og fremstår lykkelig når han er med dama. Men når han ser meg, som er en sjelden gang, klarer han knapt å holde fingrene unna. Min historie er ikke din. Kjæresten din er ikke som min eks (får vi håpe). Etter denne erfaringen ser jeg at folk, spesielt menn, lett tar seg til takke med noen selv om de egentlig vil ha en annen. Og mange av dem lever godt med det i årevis. Det er ikke nødvendigvis en ulempe så lenge du har det bra med ham, som dama til min eks. Anonymkode: 8b587...89c 2
AnonymBruker Skrevet 16. august #11 Skrevet 16. august Ts her igjen: Siden i går har jeg reflektert litt rundt hva dette egentlig handler om for meg. Sannheten er at jeg aldri, aldri har følt at han fortsatt har følelser eller tenker på denne jenta. Dette er kun basert på to ting: at jeg vet hun er vakker og kul + at jeg vet hun slo opp. Siden meg og kjæresten sin første date har han vært «obsessed» med meg, og han var definitivt den som kjempet for å få meg, da jeg egentlig ikke var klar for forhold den gangen. Han forteller meg hver dag hvordan jeg er livets dame. Det jeg tror dette handler om, er en slags kvinnelig og usikker og dum stolthet. Jeg er redd at siden han andre fyren valgte henne, så betyr det at om kjæresten min hadde jeg og denne eksen foran seg, og han kjente INGEN av oss - så hadde han gått for henne først. Så spørsmålet er vel mer, trenger det at jeg ble dumpet til fordel av henne av han forrige, bety at hun er penere og kulere enn meg i utgangspunktet? Eller trekker jeg en absurd parallell her? Anonymkode: fd6c3...a54 3
AnonymBruker Skrevet 16. august #12 Skrevet 16. august Med den tankegangen reduserer du både deg selv og henne til kropp. At disse gutta utelukkende dater dere på bakgrunn av utseende. Slik er det jo ikke. Det er mye mer ved dere begge to. Personlighet, verdier, sjarm, meninger, energi, interesser, etc etc. Det er jo gjerne de tingene som avgjør om man passer sammen. Anonymkode: db035...827 1 7
AnonymBruker Skrevet 16. august #13 Skrevet 16. august Men det er jo ingen bevis. Den andre fyren er en helt annen mann enn han du er sammen med nå. At min eks heller er sammen med noen andre enn meg betyr ikke at mannen min eeegentlig heller ville vært med den dama. Eksen min og mannen min er omtrent så ulike som man kan få det. Å spekulere i "hva hvis" er det mest energisløsende som finnes. Det er bare en øvelse i hvor god fantasi DU har. Mest sannsynlig ville kjæresten din syns at du er arrogant som tror du kan tro på disse teoriene dine. Anonymkode: 13594...fb7 2
I Grosny Skrevet 16. august #14 Skrevet 16. august (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei 🥰 Her kommer det noen tanker fra en usikker kvinne som trenger råd. Jeg er sammen med en skikkelig fin fyr, men jeg har alltid sammenliknet meg med eksen (litt i det skjulte, aldri pratet med han om det). Grunnen er at jeg synes hun er så pen, og jeg er redd han tenker hun er penere eller bedre enn meg. Da jeg og kjæresten min ble kjent, var han med denne jenta, så da var vi bare venner. Alltid lurt på om det hadde vært de to om det ikke var for at hun slo opp. Det var ikke noe overlapp her, men har tenkt tanken. Jeg er også en søt jente, men sliter med mange usikkerheter. Så, over til problemet. Jeg fant ut at både jeg og denne jenta faktisk også har datet en annen fyr begge to, en stund før både hun og jeg møtte kjæresten min. Den fyren jeg data da, han avsluttet det med meg. Men med henne varte det tydeligvis, og han hadde mye mer interesse for henne. En av livets komiske tilfeldigheter. Men det at han fyren likte henne bedre enn meg har jeg tatt som et slags bevis på at hun er finere, bedre, diggere enn meg. Og at typen min sikkert også hadde valgt henne om han kunne. Er dette meg som leter etter mønster? Kan det være helt tilfeldig at denne tidligere fyren likte henne best? Anonymkode: fd6c3...a54 Skjønnhet er viktig i for å få etablert forhold, men når man først er tiltrukket så er det meste gjort, så begge dere to holder mål sånn sett. Det som teller når forholdet blir langsiktig er hvordan man trives sammen, samspill, kommunikasjon, godfølelse...Nå er det slik at typen din er med deg, og min teori er at han er med deg fordi han liker det. Det holder i massevis. Han trenger ikke lete etter noe vakrere for å ha det godt. Slapp av og kos deg! Kos han, Kos dere Endret 16. august av I Grosny 2
AnonymBruker Skrevet 16. august #15 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ts her igjen: Siden i går har jeg reflektert litt rundt hva dette egentlig handler om for meg. Sannheten er at jeg aldri, aldri har følt at han fortsatt har følelser eller tenker på denne jenta. Dette er kun basert på to ting: at jeg vet hun er vakker og kul + at jeg vet hun slo opp. Siden meg og kjæresten sin første date har han vært «obsessed» med meg, og han var definitivt den som kjempet for å få meg, da jeg egentlig ikke var klar for forhold den gangen. Han forteller meg hver dag hvordan jeg er livets dame. Det jeg tror dette handler om, er en slags kvinnelig og usikker og dum stolthet. Jeg er redd at siden han andre fyren valgte henne, så betyr det at om kjæresten min hadde jeg og denne eksen foran seg, og han kjente INGEN av oss - så hadde han gått for henne først. Så spørsmålet er vel mer, trenger det at jeg ble dumpet til fordel av henne av han forrige, bety at hun er penere og kulere enn meg i utgangspunktet? Eller trekker jeg en absurd parallell her? Anonymkode: fd6c3...a54 Eksen min dumpa meg. Han var kjekk og sexen var god, men han var utro, egoistisk, slem, lunefull, drev med psykisk vold og var en slabbedask. Alle trodde han var verdens roligste og snilleste mann. At han ukentlig truet meg og hadde et enormt tempersment var umulig å se utad. Bare glem denne eksen. Du vet ikke nok om genne og dem til å tro at du vet at hun er bedre for kjæresten din. Anonymkode: 13594...fb7 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. august #16 Skrevet 16. august Det er jo ikke slik at alle menn liker den samme dama, så det at en tidligere fyr du holdt på med foretrakk henne, betyr ikke at nåværende type foretrekker henne fremfor deg. Det er godt mulig de fremdeles hadde vært sammen om ikke hun gjorde det slutt. Men nå er det engang slutt, og han har gått videre med deg. De fleste av oss har jo blitt forlatt engang, og jeg har iallfall ingen interesse av å gå tilbake til noen av mine ekser eller flørter som gjorde det slutt med meg. Anonymkode: ace13...313 3
AnonymBruker Skrevet 16. august #17 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei 🥰 Her kommer det noen tanker fra en usikker kvinne som trenger råd. Jeg er sammen med en skikkelig fin fyr, men jeg har alltid sammenliknet meg med eksen (litt i det skjulte, aldri pratet med han om det). Grunnen er at jeg synes hun er så pen, og jeg er redd han tenker hun er penere eller bedre enn meg. Da jeg og kjæresten min ble kjent, var han med denne jenta, så da var vi bare venner. Alltid lurt på om det hadde vært de to om det ikke var for at hun slo opp. Det var ikke noe overlapp her, men har tenkt tanken. Jeg er også en søt jente, men sliter med mange usikkerheter. Så, over til problemet. Jeg fant ut at både jeg og denne jenta faktisk også har datet en annen fyr begge to, en stund før både hun og jeg møtte kjæresten min. Den fyren jeg data da, han avsluttet det med meg. Men med henne varte det tydeligvis, og han hadde mye mer interesse for henne. En av livets komiske tilfeldigheter. Men det at han fyren likte henne bedre enn meg har jeg tatt som et slags bevis på at hun er finere, bedre, diggere enn meg. Og at typen min sikkert også hadde valgt henne om han kunne. Er dette meg som leter etter mønster? Kan det være helt tilfeldig at denne tidligere fyren likte henne best? Anonymkode: fd6c3...a54 Nr 1. Dette er kun destruktive tanker, som bør kveles. Et som teller er hvordan du og han faktisk fungerer sammen. Sånne giftige tanker, har wn tendens til å firgifte forholdet, som igjen gir deg enn "bekreftelse" , mens det egentlig er dine giftige tanker som forpester forholdet. Og gir troll i ord. Nr2. Jeg er fra et mindre sted. Så at man har litt samme partnere er ikke helt uvanlig. Så disse tilfeldighetene er ikke så tilfeldig heller. Ex til min mann har etter det ble slutt med dem, vært samnen med 3 av mine exer. Og jeg har vel 5 exer.... personlig er vi svært forskjellige, utseende litt samme type. Hun forble forøvrig ikke med noen av mine exer. Og alt dette handlerpm alt annet enn hvem som er bedre enn hvem. Mine exer som stor sett jeg har gjort det slutt med, er faktisk fine fyrer, men vi passet ikke sammen bare. Han jeg er gift med nå, passer jeg sammen med Anonymkode: 86db3...b32 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #18 Skrevet 16. august Du kan ikke sammenligne deg selv med en helt annen person slik. Du har helt andre kvaliteter enn denne personen og det er ikke slik at en personlighetstype og et utseende er bedre enn en annen, folk er forskjellige og folk liker folk av forskjellige årsaker. Jeg kan ta samboeren min som eksempel, for her er det han som har forgudet meg og jeg som har endt med å finne ut at han er den aller beste for meg, uten at det var noe jeg klarte å tenke initielt (pga livssituasjonen min, var et psykisk vrak). Jeg har sammenlignet han mange ganger med andre, i mitt eget hode, noe som er helt dust fordi det handler om min usikkerhet og ingenting annet - han er er helt fantastisk mann, aldri møtt noen så bra mann før. Eneste grunnen har vært at han har litt mage, men jeg har selv mange «flaws» så det er en veldig irrasjonell tanke. Og hver gang den tanken har slått meg så går det opp for meg alle kvalitetene han har som ingen andre menn jeg har møtt har. Så det går bare ikke an å sammenligne folk på denne måten. Ta med deg dette: kjærlighet er fullstendig subjektivt og individuelt, du skal ikke oppfylle en drøss kriterier i en jobb-annonse. Du har dine kvaliteter og andre har andre kvaliteter, og den som er sammen med deg er det for en grunn - de liker den DU er. Så du må legge helt fra deg denne sammenligningen med andre mennesker. Du er en helt egen person faktisk! Anonymkode: bfb25...2fe 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #19 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei 🥰 Her kommer det noen tanker fra en usikker kvinne som trenger råd. Jeg er sammen med en skikkelig fin fyr, men jeg har alltid sammenliknet meg med eksen (litt i det skjulte, aldri pratet med han om det). Grunnen er at jeg synes hun er så pen, og jeg er redd han tenker hun er penere eller bedre enn meg. Da jeg og kjæresten min ble kjent, var han med denne jenta, så da var vi bare venner. Alltid lurt på om det hadde vært de to om det ikke var for at hun slo opp. Det var ikke noe overlapp her, men har tenkt tanken. Jeg er også en søt jente, men sliter med mange usikkerheter. Så, over til problemet. Jeg fant ut at både jeg og denne jenta faktisk også har datet en annen fyr begge to, en stund før både hun og jeg møtte kjæresten min. Den fyren jeg data da, han avsluttet det med meg. Men med henne varte det tydeligvis, og han hadde mye mer interesse for henne. En av livets komiske tilfeldigheter. Men det at han fyren likte henne bedre enn meg har jeg tatt som et slags bevis på at hun er finere, bedre, diggere enn meg. Og at typen min sikkert også hadde valgt henne om han kunne. Er dette meg som leter etter mønster? Kan det være helt tilfeldig at denne tidligere fyren likte henne best? Anonymkode: fd6c3...a54 Om det kan være tilfeldig at et menneske har bedre kjemi med en enn en annen? Ja, det skjer hver dag hele livet.. hver eneste person man møter, vil man ha bedre eller dårlige kjemi med enn den forrige. Min eks var gift med en relativt kjent modell før meg. Jeg er tykk og god. Hvis du er så usikker på deg selv, bør du jobbe med det. For de fleste er ikke opphengt i om det har fantes folk i livet til partner som muligens kan bli sett på som penere enn oss. Anonymkode: cd3f7...ba1 2
AnonymBruker Skrevet 16. august #20 Skrevet 16. august Jeg vet at ekser av ham er søtere og penere enn meg. Damer penere enn meg legger an på ham også. Hva så? Han vil ikke ha det. Det er meg han vil ha. Anonymkode: 53128...0f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå