AnonymBruker Skrevet 15. august #1 Skrevet 15. august Eg skal snart ha oppkjøring og kjørelæreren har ikke helt troen på at eg kommer til og klare det , eg selv føler meg veldig klar og øver nå hver dag på det som eg må forbedre meg på, har holdt på med lappen lenge og det begynner og bli veldig dyrt og har ikke råd til og fortsette med kjøretimer videre som kjørelæreren min vil . Det eg lurer på er om det går an og leie kjøreskole bil selv der eg skal kjøre opp?, om eg ikke klarer det på 1 forsøk,ser at det da kan bli billigere Anonymkode: 57a7b...1fd
AnonymBruker Skrevet 15. august #2 Skrevet 15. august Der du skal kjøre opp, mener du vegvesenet eller? De har ikke biler, er som regel din kjørelærer som leier deg sin. Skal du kjøre opp i en annen by kan du kontakte kjøreskole der og få hjelp. Anonymkode: b2824...d81 3
AnonymBruker Skrevet 15. august #3 Skrevet 15. august Eg mente om at eg kan leie fra en annen trafikkskole som er i nærheten av der eg skal kjøre opp Anonymkode: 57a7b...1fd
Phoenix Heart Skrevet 15. august #4 Skrevet 15. august Har ikke kjørelærer troen, burde du vente med oppkjøringen, .....syns nå jeg... 8 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #5 Skrevet 15. august Dersom du er ferdig med trinn 4 kan jeg ikke skjønne hvorfor de skulle nekte deg å leie bil. Har du søkt og fått avslag? Anonymkode: b9440...ba4
AnonymBruker Skrevet 15. august #6 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Eg mente om at eg kan leie fra en annen trafikkskole som er i nærheten av der eg skal kjøre opp Anonymkode: 57a7b...1fd Du kan leie av en trafikkskole ja, som ikke er den du går til hos for å drive kjørelæring. MEN PRIS osv kan variere voldsomt, og er nok ikke alle som leier ut, så dette må du sjekke med den konkrete trafikkskolen du ønsker å leie ifra Anonymkode: 93eb9...9db
TBL12 Skrevet 15. august #7 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Eg mente om at eg kan leie fra en annen trafikkskole som er i nærheten av der eg skal kjøre opp Anonymkode: 57a7b...1fd Det er mulig å leie bil med ekstra pedalsett fra kjøreskole eller andre som har til utleie. Det avhenger av hvor mye tilgang kjøreskole har på biler. Har de ingen ledige kan de takke nei. Dermed viktig å ta kontakt i god tid i forkant. Ingen ledig bil, så kan du flytte timen for oppkjøring til annet klokkeslett eller dato. Forutsetter ledig tid hos Statens Vegvesen. Fordel med å ta det via kjøreskolen du har benyttet er de normalt vil prioritere bil til oppkjøringen. ( Forutsetter de varsles i god tid.)
AnonymBruker Skrevet 15. august #8 Skrevet 15. august Har du bestått alle trinn? For har du ikke det får du ikke bestilt oppkjøring. Og ja du kan låne bil fra andre kjøreskoler, men priser varierer alt fra 4500 til 7500kr for leie Anonymkode: 8b6ab...fc2
AnonymBruker Skrevet 15. august #9 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du bestått alle trinn? For har du ikke det får du ikke bestilt oppkjøring. Og ja du kan låne bil fra andre kjøreskoler, men priser varierer alt fra 4500 til 7500kr for leie Anonymkode: 8b6ab...fc2 Eg har bestått alle trinnene Anonymkode: 57a7b...1fd
AnonymBruker Skrevet 15. august #10 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dersom du er ferdig med trinn 4 kan jeg ikke skjønne hvorfor de skulle nekte deg å leie bil. Har du søkt og fått avslag? Anonymkode: b9440...ba4 Eg og kjørelæreren bestilte oppkjøring for 2 mnd siden og da sa kjørelæreren ingenting om det og har vært fornøyd med kjøringen min men sist uke hadde eg kartkjøring og da når eg var ferdig så mente han at eg ikke var klar ennå og måtte ha flere kjøretimer før oppkjøring men det har eg ikke råd til. syns eg klarte meg veldig bra og gjorde ingen feil som kunne være fare for andre. Eg har ikke gjort annet en og øvelseskjøre privat og skal fortsette frem til oppkjøring, men om kjørelæreren ikke vil så må eg jo få prøvd og leie bil Anonymkode: 57a7b...1fd
AnonymBruker Skrevet 15. august #11 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dersom du er ferdig med trinn 4 kan jeg ikke skjønne hvorfor de skulle nekte deg å leie bil. Har du søkt og fått avslag? Anonymkode: b9440...ba4 Anonymkode: 57a7b...1fd
AnonymBruker Skrevet 15. august #12 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Eg mente om at eg kan leie fra en annen trafikkskole som er i nærheten av der eg skal kjøre opp Anonymkode: 57a7b...1fd Det er ikke noe problem å leie av en hvilken som helst trafikkskole. MEN og et STORT et. Dem krever som regel prøvekjøring før dem slipper deg løs i bilen dems. Så om dem ikke regner deg skikket får du ikke leie bil. Anonymkode: 66d36...107
AnonymBruker Skrevet 15. august #13 Skrevet 15. august Nei har ikke fått avslag men kjørelæreren sa at han ikke tror at eg vil klare det og ville at eg skal ta flere kjøretimer men eg har ikke råd til det, så øver mye privat Anonymkode: 57a7b...1fd
TBL12 Skrevet 16. august #14 Skrevet 16. august (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nei har ikke fått avslag men kjørelæreren sa at han ikke tror at eg vil klare det og ville at eg skal ta flere kjøretimer men eg har ikke råd til det, så øver mye privat Anonymkode: 57a7b...1fd Om du ønsker å forsøke oppkjøring og ikke består betyr du må øve mer og leie kjøreskolebil på nytt, samt bestille ny oppkjøring. Tolker det som et råd å vente fra kjøreskole lærer, ikke et absolutt krav? Om du ikke har råd til å øve mer vil det være uheldig å ikke bestå, da det medfører en del kostnader. Da må oppkjøringen utsettes uansett til du kan gjennomføre det økonomisk. Endret 16. august av TBL12
AnonymBruker Skrevet 16. august #15 Skrevet 16. august Hør på kjørelærer. Evt spør om du kan ha en time med en annen lærer ved samme skole for en vurdering. Anonymkode: 02e87...19d
PITTY Skrevet 19. august #17 Skrevet 19. august TBL12 skrev (På 15.8.2025 den 20.01): Det avhenger av hvor mye tilgang kjøreskole har på biler. Det er ingen kjøreskoler som bare låner/leier ut sin skolebil, til hvem som helst. Det vil alltid være en kjørelærer involvert. TBL12 skrev (På 15.8.2025 den 20.01): Det er mulig å leie bil med ekstra pedalsett fra kjøreskole eller andre som har til utleie.
AnonymBruker Skrevet 20. august #18 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (På 15.8.2025 den 19.48): Eg mente om at eg kan leie fra en annen trafikkskole som er i nærheten av der eg skal kjøre opp Anonymkode: 57a7b...1fd AnonymBruker skrev (På 15.8.2025 den 20.14): Det er ikke noe problem å leie av en hvilken som helst trafikkskole. MEN og et STORT et. Dem krever som regel prøvekjøring før dem slipper deg løs i bilen dems. Så om dem ikke regner deg skikket får du ikke leie bil. Anonymkode: 66d36...107 Neida det er ikke noe problem å leie bil til oppkjøring av andre skoler. Vi dro langt for oppkjøring til en av barna pga lang ventetid her vi bor. Googla stedet, ringte til en av skolene, de hadde ledig, vi leide. Hadde en oppvarmingstime der før oppkjøring, men dette var ikke noe krav, ei heller prøvekjøring som du snakker om. Anonymkode: 35e4e...c4c
AnonymBruker Skrevet 20. august #19 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (På 15.8.2025 den 20.14): Nei har ikke fått avslag men kjørelæreren sa at han ikke tror at eg vil klare det og ville at eg skal ta flere kjøretimer men eg har ikke råd til det, så øver mye privat Anonymkode: 57a7b...1fd Det betyr ikke at du ikke får bruke bilen til oppkjøring. Bare si at du ønsker å prøve å kjøre opp likevel. Ferdig snakka. Anonymkode: aab5e...03b
AnonymBruker Skrevet 20. august #20 Skrevet 20. august Phoenix Heart skrev (På 15.8.2025 den 19.53): Har ikke kjørelærer troen, burde du vente med oppkjøringen, .....syns nå jeg... Kjørelæreren selger det kjørelæreren anbefaler. De er inhabile, mener jeg. Anonymkode: 3769f...b6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå