AnonymBruker Skrevet 15. august #1 Skrevet 15. august Har i flere år nå gitt alt for og holde meg oppe og i jobb, elsker jobben min men pga av utfordringer er det vansklig og holde hodet over vannet innimellom og har desverre en del fravær men klarer meg stort sett greit. Nå ønsker sjefen flytte meg til en annen avd som med mine utfordringer vil svekke min helse negativt og jeg vil ikke kunne klare og stå i den over tid, Det vil være direkte skadelig. Dette vet også sjefen. Har jeg noen rettigheter eller er det bare og kapitulere og si opp? Anonymkode: df65e...260
AnonymBruker Skrevet 15. august #2 Skrevet 15. august Hva står det i kontrakten din da? Noe konkret om arbeidssted for eksempel? Er du med i en fagforening eller lignende du kan prate om situasjonen med? Tillitsvalgt? Anonymkode: 8034d...feb
AnonymBruker Skrevet 15. august #3 Skrevet 15. august Tja, man har jo krav på tilrettelegging ved sykdom, og det skal mye til før arbeidsgiver kan si nei. Samtidig har arbeidsgiver styringsrett. Så det kommer an på hvert unike tilfelle hva man kan kreve/forvente eller ikke. Jeg ville snakket med fagforeningen min. Men når arbeidsgiver først har vist at de driter i hvordan du har det så er det vanskelig å skulle trives videre, selv om du får det du ønsker. Hva tenker du om det? Anonymkode: 60f77...4ad
AnonymBruker Skrevet 15. august #4 Skrevet 15. august Hva betyr dessverre en del fravær og hvordan går fraværet utover bedriften og se andre ansatte? Anonymkode: 8df7b...a1b 3
Mezzosoprena Skrevet 15. august #5 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Har i flere år nå gitt alt for og holde meg oppe og i jobb, elsker jobben min men pga av utfordringer er det vansklig og holde hodet over vannet innimellom og har desverre en del fravær men klarer meg stort sett greit. Nå ønsker sjefen flytte meg til en annen avd som med mine utfordringer vil svekke min helse negativt og jeg vil ikke kunne klare og stå i den over tid, Det vil være direkte skadelig. Dette vet også sjefen. Har jeg noen rettigheter eller er det bare og kapitulere og si opp? Anonymkode: df65e...260 Når det er snakk om sykdom, må du alltid få fastlegen og NAV på laget ditt. Du skal ikke ofre helsa di for jobben.
AnonymBruker Skrevet 15. august #6 Skrevet 15. august Du må sjekke hva som står i kontrakten. Jeg jobber i et stort firma der kontrakten sier at jeg «for tiden er ansatt i xxx avdeling», dvs arbeidsgiver har styringsrett. I tillegg kommer det ann på hva du mener med litt fravær, og hvordan dette påvirker kolleger og arbeidsplass, det handler ikke utelukkende om deg. Jeg har en kollega som er sykemeldt 5-6 mnd i året, hun omtaler det som litt, og har ingen gangsyn for hvordan det påvirker de rundt. Anonymkode: f4e71...496 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå