AnonymBruker Skrevet 15. august #1 Skrevet 15. august Altså fastpris på 40 øre, eller fortsette med støtteordningen som er nå? Jeg aner ikke hva som lønner seg og hva jeg bør velge. Bor i enebolig i Oslo. https://www.nve.no/reguleringsmyndigheten/kunde/stroem/dette-er-norgespris/ Anonymkode: 8fc42...9c7
AnonymBruker Skrevet 15. august #2 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Altså fastpris på 40 øre, eller fortsette med støtteordningen som er nå? Jeg aner ikke hva som lønner seg og hva jeg bør velge. Bor i enebolig i Oslo. https://www.nve.no/reguleringsmyndigheten/kunde/stroem/dette-er-norgespris/ Anonymkode: 8fc42...9c7 Mente fastpris på 50 øre. Anonymkode: 8fc42...9c7 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #3 Skrevet 15. august 40 øre er uten moms, 50 øre er med. Så fastprisen er 50 øre inkl. mva. Jeg har regnet meg frem til at det vil lønne seg for meg i hvert fall. Bor i liten leilighet i Oslo. Anonymkode: 8414a...895 3
AnonymBruker Skrevet 15. august #4 Skrevet 15. august Usikker enda - hvorfor? Jo fordi jeg er en av de som ikke takler bindingstid JEG foretrekker å heller betale bittelitt ekstra for en avtale jeg kan trekke meg fra/gå bort fra om jeg vil. Det gjelder alt, mobil/TV-abo, strømavtaler, arbeidskontrakter osv. Så jeg må tenke litt til. Anonymkode: 1ec85...c3e 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #5 Skrevet 15. august Har hytte så kommer nok til å velge fastpris. Tar sikkert med leiligheten i samme slengen selv om forbruket der er ganske lavt (fjernvarme går vel utenom). Sparer nok ikke mer enn 2-3000, men det er penger det og 😊 Anonymkode: bb359...a40
AnonymBruker Skrevet 15. august #6 Skrevet 15. august Hva blir fastbeløp og påslag på en slik avtale? Trenger mer detaljer for å binde meg til noe. Regnet på hva jeg ville spart med makspris 50 øre, og kom til ca 15 kr i mnd. Men jeg har avtale der det deiser inn 200 cashpoints i året, så med mindre det er lavere månedsavgift vil det ikke lønne seg. Strømstøtte fikk jeg 80 øre sist mnd. Anonymkode: 6131b...a78
AnonymBruker Skrevet 15. august #8 Skrevet 15. august Problemet er den kollektive effekten. Det har neppe politikken tenkt på. 1. Alle velger Norgespris Om tilnærmet alle velger Norgespris, dvs. mer enn 90%, så vil jo prisen på den resterende strømmen som handles på markedet gå opp betraktelig. Da er jo spørsmålet om du er villig å betale så mye mer for strømmen enn alle andre? 2. Ingen velger Norgespris Om tilnærmet alle forbli på spotpris, dvs. mer enn 90% velger å følge markedet, så påvirker Norgespris sannsynligvis ikke markedet vesentlig. Da vil de med Norgespris sannsynlig betale noe mer mot at en får stabilitet på prisen. 3. Det blir blanding Noen velger dit, andre velger dat. Et kaos og strømmarkedet blir fucked. Ingen vet lenger hva som egentlig lønner seg økonomisk da det både kan svinge dene ene veien eller den andre. Pick your guess Anonymkode: facd1...1cb
AnonymBruker Skrevet 15. august #9 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 3. Det blir blanding Noen velger dit, andre velger dat. Et kaos og strømmarkedet blir fucked. Ingen vet lenger hva som egentlig lønner seg økonomisk da det både kan svinge dene ene veien eller den andre. Pick your guess Anonymkode: facd1...1cb Tror det er litt sånn allerede. Sist jeg byttet strømavtale (innen samme selskap) var det vanskelig å finne ut av hva som egentlig lønner seg. Men det at de helst ikke ville svare på hva som ble biligst, gjorde at jeg gravde litt mer og fikk bekreftet at jeg kunne spare på å bytte. Nå fikk vi nylig en mail med spørsmål om vi synes det er forvirrende med Norgespris. Og jeg ble ikke mindre forvirret etter å ha lest informasjonen 🤪 Anonymkode: 6131b...a78
Brunello Skrevet 15. august #10 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Usikker enda - hvorfor? Jo fordi jeg er en av de som ikke takler bindingstid JEG foretrekker å heller betale bittelitt ekstra for en avtale jeg kan trekke meg fra/gå bort fra om jeg vil. Det gjelder alt, mobil/TV-abo, strømavtaler, arbeidskontrakter osv. Så jeg må tenke litt til. Anonymkode: 1ec85...c3e Du må jo se på konsekvensene av bindingstiden. Det er lite som tilsier at strømprisen skal bli veldig mye lavere enn Norgespris. Det siste året har det vel vært vesentlig over hele året. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #11 Skrevet 15. august Brunello skrev (13 minutter siden): Du må jo se på konsekvensene av bindingstiden. Det er lite som tilsier at strømprisen skal bli veldig mye lavere enn Norgespris. Det siste året har det vel vært vesentlig over hele året. Men kan ikke jeg få lov til å bestemme dette helt selv da? Hva som er gunstig for meg, er vel OPP TIL MEG? Er ikke alltid det er krone og øre som avgjør hva som er gunstig vel. Anonymkode: 1ec85...c3e 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #12 Skrevet 15. august I juli i år var strømprisen uvanlig ofte over 50 øre. Jeg kommer til å velge Norgespris. Anonymkode: 39dca...d23
Gjest jegerrinne Skrevet 15. august #13 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I juli i år var strømprisen uvanlig ofte over 50 øre. Jeg kommer til å velge Norgespris. Anonymkode: 39dca...d23 Vi har hatt fra -0.14 og opp i 3 kr🙈
AnonymBruker Skrevet 15. august #14 Skrevet 15. august Griske jævla politikere som ikke heller ian ta maxpris på 50 øre 🤮 Anonymkode: 56b0b...000 5 1
TomKrus Skrevet 15. august #15 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Altså fastpris på 40 øre, eller fortsette med støtteordningen som er nå? Jeg aner ikke hva som lønner seg og hva jeg bør velge. Bor i enebolig i Oslo. https://www.nve.no/reguleringsmyndigheten/kunde/stroem/dette-er-norgespris/ Anonymkode: 8fc42...9c7 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mente fastpris på 50 øre. Anonymkode: 8fc42...9c7 Det er umulig å bestemme seg for nå, taper AP valget er dette ikke noe alternativt akkurat da, hva Frp og resten av den siden bestemmer seg for vet ingen, AP har gitt et konkret løfte, det har ikke FRP i alle fall ikke på nøyaktig tidspunkt. Får dere dette tilbudet ? Slå til. Østlandet er det dyreste strømområdet i Norge, helt vilt der vi betaler 6 øre for en kwt, betalte sør og østlendingene over en krone ! Og de som ikke ser urimeligheten i dette ! Fuck off ! Jeg betaler nå bare noe øre for KWT, men mener bastant akkurat det samme ! Få AP og denne regjeringen til helvete vekk fra makten ! Og så er det ikke kablene til Tyskland det er noe galt med, det er de som sitter og eksporterer uten skam ! Spark alle i Statskraft alle som en ! Uten unntak spark de. Ansatt andre med et klart mandat ! Selg overskudd strøm ja, men når vi ikke har det steng kablene for eksport ! Godtar ikke EU dette ? Kutt kablene tvers av !
Mannisinbestealder Skrevet 16. august #16 Skrevet 16. august Jeg tror det blir åpenbart lønnsomt i priområde 1. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #17 Skrevet 16. august For hytte vil det lønne seg, men uansett blir det en høy totalpris med alle faste avgifter. Anonymkode: 791ca...857
TBL12 Skrevet 16. august #18 Skrevet 16. august Innlegg i Aftenposten om Norgespris: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/jQGpAo/den-store-misforstaaelsen-om-norgespris
AnonymBruker Skrevet 16. august #20 Skrevet 16. august Bor i nærheten av slektninger. Vi kommer til å gjøre det sånn at den ene husstanden har fastpris og den andre har spottpris. Så har vi skjøteledning mellom husene og bruker strømmen som er billigst. Anonymkode: c56f0...567
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå