Gå til innhold

Hvor mye kontakt er det vanlig å ha med svigerforeldre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier.. hvor mye kontakt har du med dine svigerforeldre? Jeg kommer fra en relativt rolig og ukomplisert familie hvor alle har en hyggelig tone og behandler hverandre med respekt. Så kommer jeg da inn i denne svigerfamilien hvor det er helt meyhem. Barn og foreldre som ikke har kontakt, søsken som ikke har kontakt og ja.. jeg begynner kanskje forstå det mer og mer. Jeg blir ekstremt utladet når jeg er med svigers, er bare redd for å si og gjøre ting feil og alt er så innmari belærende. I tillegg er det en takt og tone jeg synes er forferdelig og som jeg ikke synes det er noe hyggelig at mine barn skal lære av… 

Hadde det bare vært noen man ikke hadde noe til felles med så hadde jeg såklart kunne komme meg litt mer gjennom det, men det er helt sjuke tilstander der😅 kjenner jeg vil skåne barna mine litt fra det der, selvom jeg såklart vil de skal kunne kjenne besteforeldrene sine. Men ja, vi har altfor mye å gjøre med de, og det begynne tære på ekteskapet…

Jeg har jo valgt mannen min, og på kjøpet følger jo denne familien.. men det er så ille at jeg begynner å tvile på mine livsvalg… 

Anonymkode: f2ba9...e4b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bor 12 timer unna svigerforeldrene mine, så det er noen dager i jula og om sommeren, ellers ingenting. Kanskje en telefon i året, der hun ber meg ordne bursdagsgave til mannen min/sønnen hennes så hun slipper å sende i posten.

Anonymkode: 6eb4a...0d5

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, du må jo sette sunne grenser for deg selv, ikke minst for barnas skyld! Hva tenker mannen din om dette, da? Ville vært mer bekymret for dette.

Svigerfamilien min bor i et annet land. Har et veldig godt forhold til kjernefamilien der borte, men den utvidede familien er helt crazy. Så jeg har satt grenser og vi omgås aldri. Det er mitt ansvar som mor å beskytte barna mine. Mannen er heldigvis 100 % enig.

Anonymkode: 27dd6...4e5

AnonymBruker
Skrevet

Her er det min familie som er det "glade" vanvidd. Har minimalt med kontakt med dem. Mannen og jeg har gått fra hverandre, men jeg og eks-svigerfamilie har fortsatt mye kontakt. De er helt fantastiske, ungene elsker dem og de er skikkelig flotte folk.

Vi bor heldigvis ikke langt fra hverandre og sees ofte. Svigermor er den mammaen jeg aldri hadde❤️

Anonymkode: 4fd57...9c6

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi møter svigers hver 14. dag da i 2-4 timers besøk. Da pleier vi dra hele familien til dem så fremt vi kan.

Vi møter egentlig mine foreldre sjeldnere men er oftere sammen med dem over litt lenger tid når vi gjør, feks hyttetur. Men mannen er ikke alltid med da, jeg drar ofte alene. Men de ser barnet vårt omtrent en gang i uken eller minst annenhver uke de også men de har ofte barnet mens vi ikke er med. (Svigers vil ikke passe pga helsen).

Møter og begge sider når det er bursdager og til jul og påske. 

Øvrig familie møter vi veldig sjeldent.

Anonymkode: 174a2...257

AnonymBruker
Skrevet

Mange år siden svigerforeldrene mine døde. Med svigermor hadde jeg minimum ukentlig kontakt, kontakt med svigerfar gikk stort sett gjennom svigermor eller mannen min 😀.

Anonymkode: 86a32...4d2

AnonymBruker
Skrevet

Møter hvertfall hver uke, og snakker ofte med svigermor i telefonen. 
Noen ganger møtes vi i hallen på kamp, noen ganger middag, eller bare en kaffe. 

De er skikkelig fine folk da. Som vi liker å være med.

Anonymkode: 434a4...157

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen kontakt med dem utenom når vi møtes 4-5 ganger i året. De bor 6 timer unna. 

De er ikke hyggelige folk, men hadde uansett følt det veldig unaturlig å ha noe særlig kontakt utenom gjennom mannen min. Mannen min holder heller ingen kontakt med mine foreldre og søsken annet enn når vi møtes. Helt naturlig synes jeg. Tror noen har et forvrengt syn om at svigerdøtre liksom skal ha så god kontakt med svigers. Kjenner ingen som har det sånn.

Anonymkode: eaa16...9cb

AnonymBruker
Skrevet

Svigerfamilien din høres ut som mi  familie. Er en årsak jeg ikke ser min familie.  Orker ikke alle intriger og uro.

Mens svigers der er vi minst 1 gang i uka til tider oftere også. Stor koser meg når vi er samlet

Anonymkode: 2a56e...be1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...