AnonymBruker Skrevet 15. august #1 Skrevet 15. august Jeg er en voksen kvinne som alltid har likt å «henge med gutta». Trives rett og slett veldig godt i mannefellesskap. Jeg har nok også litt «mannlige» interesser og humor, og har vært sånn hele livet. Problemet (?) er at jeg er hetero og singel (skilt), og etter å lest en del diskusjonstråder her på KG, har jeg begynt å lure på om om jeg kan bli mistolket av andre, og at noen kanskje vil tro at jeg legger an på menn med væremåten min. Tro meg; jeg gjør ikke det i 99,9% av tilfellene. Selv om jeg har lett for å omgås menn, har jeg nemlig ikke så lett for å forelske meg… To spørsmål: 1. Hva mener dere om å ha venner av det motsatte kjønn? Tenker dere at det er så ukomplisert som jeg ønsker at det skal være? 2. Kan det at jeg blir så lett kompis være en årsak til at jeg så innmari sjelden faller for noen? Jeg opplever ikke at jeg er uattraktiv hos menn, tvert i mot tror jeg det er en fordel for meg på sjekkemarkedet at jeg er sånn, men fordi jeg er så opptatt av å ikke sende tvetydige signaler er jeg ofte superrask med å rygge unna hvis jeg merker at han er interessert, og jeg ikke er det. Og dessverre: de svært sjeldne gangene jeg har kjent at det er noe mer enn vennskap som har rørt seg i meg, har mennene vært opptatt. 😜 Anonymkode: 882c6...4e5 2
AnonymBruker Skrevet 15. august #2 Skrevet 15. august Kjenner meg igjen i det du skriver, bortsett fra at jeg ikke er heterofil. Jeg har også alltid hatt lett for å få guttevenner, og foretrekker ofte å være med dem fremfor kvinner. Men jeg ser at det ikke er helt ukomplisert. Enkelte menn har tolket min vennlighet som noe annet, og andre har trukket seg vekk med en gang de kommer i et forhold. Da ofte fordi partneren deres har problemer med at typen deres omgår en kvinnelig venn. Så til og med for meg blir ting ofte komplisert. Tenker det at du raskt blir kompis med menn heller bør være en fordel. Lykke tik med å finne drømmemannen 😊 Anonymkode: 7c2c4...8d5 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #3 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Da ofte fordi partneren deres har problemer med at typen deres omgår en kvinnelig venn. Anonymkode: 7c2c4...8d5 Jeg har opplevd det samme. Jeg er jo den siste personen som ville vært interessert i partneren deres. Jeg forstår ikke hvordan en heterofil kvinne kan føle seg truet av å ha meg rundt mannen sin, når jeg er lesbisk. Anonymkode: 36100...359 2
AnonymBruker Skrevet 15. august #4 Skrevet 15. august 1. Jeg mener at det er fullt mulig å være venn med det motsatte kjønn, men jeg er biseksuell kvinne, og har flere kompiser enn venninner. Det handler mest om interesser, jeg er en gamer, trener og jobber innen IT. 2. Synes man skal være veldig forsiktig med å si at det er grunnen til at du sjeldent faller for noen. Du skriver minimalt til at det burde trekkes konklusjon og to streker under svaret her. At det kan være en av mange årsaker, absolutt - men tror også at mange menn unngår kvinner som henger med menn, av den grunn at de selv blir usikre. Jeg selv merker at kompiser trekker seg unna når de får dame, og når det blir slutt, kommer kompisen diltene tilbake. Hovedårsaken til det i mine kretser, er at kvinnen mener at vi kvinner som kan være venn med menn, vil prøve å stjele mannen fra kvinnen. Anonymkode: b3815...a28 2
AnonymBruker Skrevet 15. august #5 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har opplevd det samme. Jeg er jo den siste personen som ville vært interessert i partneren deres. Jeg forstår ikke hvordan en heterofil kvinne kan føle seg truet av å ha meg rundt mannen sin, når jeg er lesbisk. Anonymkode: 36100...359 Nei det dere skriver er helt utrolig. Det skulle man virkelig ikke tro! 😳 For øvrig er en av mine beste venner en homofil mann, og nettopp det vennskapet betyr ekstra mye for meg fordi det er så uomtvistelig ukomplisert. 😊 Ts Anonymkode: 882c6...4e5 2
AnonymBruker Skrevet 15. august #6 Skrevet 15. august Kriteriene mine er at han kan ikke ha venninner som han har pult eller sett naken eller hatt flørtegreier med, samt at han ikke bruker mer tid på dem enn meg 🙃 Anonymkode: 559d3...4d9 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #7 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg selv merker at kompiser trekker seg unna når de får dame, og når det blir slutt, kommer kompisen diltene tilbake. Hovedårsaken til det i mine kretser, er at kvinnen mener at vi kvinner som kan være venn med menn, vil prøve å stjele mannen fra kvinnen. Anonymkode: b3815...a28 Takk for svar. Det er nettopp det jeg har fått inntrykk av etter å ha lest en del innlegg her på KG i sommer også; at mange kvinner mener det. Men det er jo ikke sånn! Ikke for min del hvert fall… 😅 Anonymkode: 882c6...4e5
AnonymBruker Skrevet 15. august #8 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (39 minutter siden): 1. Hva mener dere om å ha venner av det motsatte kjønn? Tenker dere at det er så ukomplisert som jeg ønsker at det skal være? Anonymkode: 882c6...4e5 Jeg tenker at det er en absolutt selvfølge å ha venner av begge kjønn. Jeg hadde vel mistet 70% av mine om jeg bare kunne hatt venninner. Pluss at det selvsagt er en gigantisk dealbreaker om noen prøver å styre hvem andre får lov å være venner med. Anonymkode: 79dc7...a05 3
Fjollefyr Skrevet 15. august #9 Skrevet 15. august Det handler ikke bare om hvordan du som kvinne er. Det handler om type mann og. Noen menn kan fint ha kvinnelige venner, mens andre ikke kan det. Jeg vil si at det kommer an på både mannen og kvinnen. Jeg har kvinnelige venner og min kone har mannlige venner. Men vi kjenner hverandres venner godt. Det er viktig for oss. Men vi er jo litt bevisst på hva vi gjør med våre venner av motsatt kjønn. Kan dra på hyttetur med en kompis, men ikke med en venninne. Kan gå turer, gå på fotballkamp eller kino. Men jeg tar ikke med venninner på dyr restaurant med stearinlys og hvite duker. Jeg har en hobby som gjerne er mer vanlig for damer, så det er noe jeg gjør med dem. Dette funker for oss, men det har selvfølgelig vært viktig å ha både dialog og raushet fra begge sider. 2
AnonymBruker Skrevet 15. august #10 Skrevet 15. august Fjollefyr skrev (17 minutter siden): Det handler ikke bare om hvordan du som kvinne er. Det handler om type mann og. Noen menn kan fint ha kvinnelige venner, mens andre ikke kan det. Jeg vil si at det kommer an på både mannen og kvinnen. Jeg har kvinnelige venner og min kone har mannlige venner. Men vi kjenner hverandres venner godt. Det er viktig for oss. Men vi er jo litt bevisst på hva vi gjør med våre venner av motsatt kjønn. Kan dra på hyttetur med en kompis, men ikke med en venninne. Kan gå turer, gå på fotballkamp eller kino. Men jeg tar ikke med venninner på dyr restaurant med stearinlys og hvite duker. Jeg har en hobby som gjerne er mer vanlig for damer, så det er noe jeg gjør med dem. Dette funker for oss, men det har selvfølgelig vært viktig å ha både dialog og raushet fra begge sider. Det er ingen skam i å hekle som mann. Anonymkode: 2a57e...e06 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #11 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Kriteriene mine er at han kan ikke ha venninner som han har pult eller sett naken eller hatt flørtegreier med, samt at han ikke bruker mer tid på dem enn meg 🙃 Anonymkode: 559d3...4d9 Så hvis hele vennegjengen har vært en tur på naturiststranda på Huk sammen er det uaktuelt? Anonymkode: 1b45b...5a6
AnonymBruker Skrevet 15. august #12 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så hvis hele vennegjengen har vært en tur på naturiststranda på Huk sammen er det uaktuelt? Anonymkode: 1b45b...5a6 Den ble veldig intern. Huk? Er det en plass? Anonymkode: 2a57e...e06
AnonymBruker Skrevet 15. august #13 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Den ble veldig intern. Huk? Er det en plass? Anonymkode: 2a57e...e06 Huk naturiststrand på Bygdøy er Norges mest kjente naturiststrand. The Well kan godt være et annet eksempel, der nakenhet er naturlig i en ikke-seksuell setting. Anonymkode: 1b45b...5a6 1 2
Lava Anne Skrevet 15. august #14 Skrevet 15. august 1: Hva mener dere om å ha venner av det motsatte kjønn? - helt fint og jeg foretrekker mennesker som har det 2: Tenker dere at det er så ukomplisert som jeg ønsker at det skal være? - ja 3. Kan det at jeg blir så lett kompis være en årsak til at jeg så innmari sjelden faller for noen? - nei
AnonymBruker Skrevet 15. august #15 Skrevet 15. august Veier ikke mennesker på om de har venner av samme kjønn eller ikke. Tror ikke det må være så komplisert om det ikke er vikarierende motiver fra noen av partene. Tviler på at dette er årsaken for om det er lett/vanskelig å falle for noen. Anonymkode: 2a57e...e06
AnonymBruker Skrevet 15. august #16 Skrevet 15. august Jeg hadde hatt problemer med det på grunn av dårlige erfaringer. Eksen hadde 10 guttevenner for hver enkelte venninne hun hadde. Hun drakk ofte med dem, iblant alene, og hadde ligget med rundt 15 av de hun hadde jevn kontakt med. Hun var også utro mot meg med en av kompisene sine. Anonymkode: 4d0cf...f4e
AnonymBruker Skrevet 15. august #17 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde hatt problemer med det på grunn av dårlige erfaringer. Eksen hadde 10 guttevenner for hver enkelte venninne hun hadde. Hun drakk ofte med dem, iblant alene, og hadde ligget med rundt 15 av de hun hadde jevn kontakt med. Hun var også utro mot meg med en av kompisene sine. Anonymkode: 4d0cf...f4e Det er ikke en person som egentlig er venn med det motsatte kjønn. Det er en pick me - girl. De vil ha oppmerksomhet av det motsatte kjønn. Anonymkode: 75d12...387 2
AnonymBruker Skrevet 15. august #18 Skrevet 15. august Jeg har lyst på flere venner av motsatte kjønn. Har dog merket at flere menn bare kutter meg ut om det er snakk om vennskap. For forhold og sex ja, men er det snakk om vennskap blir det plutselig noe de ikke vil. Det syns jeg er trist. Har en god venn av motsatt kjønn, men jeg tror han lever i håp om at det skal bli oss. Også trist. Forleden dag så jeg en tiltok video. Der en mann sier at den eneste grunnen en mann vil være venn med kvinne er at han syntes hun er attraktiv. Sant? Veldig triste greier. Anonymkode: 96aa0...183 1 2
TomKrus Skrevet 15. august #19 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har opplevd det samme. Jeg er jo den siste personen som ville vært interessert i partneren deres. Jeg forstår ikke hvordan en heterofil kvinne kan føle seg truet av å ha meg rundt mannen sin, når jeg er lesbisk. Anonymkode: 36100...359 Men i de aller fleste tilfeller er ikke akkurat det senarioet. Så er det ikke slik at hun da med sikkerhet kan vite dine innerste følelser heller. Men dette er noe par må snakke om, og godta for hverandre hvor grensene går.
AnonymBruker Skrevet 15. august #20 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har lyst på flere venner av motsatte kjønn. Har dog merket at flere menn bare kutter meg ut om det er snakk om vennskap. For forhold og sex ja, men er det snakk om vennskap blir det plutselig noe de ikke vil. Det syns jeg er trist. Har en god venn av motsatt kjønn, men jeg tror han lever i håp om at det skal bli oss. Også trist. Forleden dag så jeg en tiltok video. Der en mann sier at den eneste grunnen en mann vil være venn med kvinne er at han syntes hun er attraktiv. Sant? Veldig triste greier. Anonymkode: 96aa0...183 Se mindre tiktok. Touch grass. Anonymkode: 2a57e...e06 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå