AnonymBruker Skrevet 15. august #1 Skrevet 15. august Er det innafor å spør naboen, som en vet strikker mye, om å lpne strikkepinner til ein genser? Anonymkode: fad23...f46
smurfebuss Skrevet 15. august #2 Skrevet 15. august Kan du ikke bare kjøpe deg dine egne? Så har du til neste gang og. En genser tar en stund å strikke, og ofte trenger man to ulike størrelser og både rundpinner og settpinner. 5 2
AnonymBruker Skrevet 15. august #3 Skrevet 15. august smurfebuss skrev (17 minutter siden): Kan du ikke bare kjøpe deg dine egne? Så har du til neste gang og. En genser tar en stund å strikke, og ofte trenger man to ulike størrelser og både rundpinner og settpinner. Ville strikke nå. Langt til butikk😅 Anonymkode: fad23...f46
Fjaselina Skrevet 15. august #4 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ville strikke nå. Langt til butikk😅 Anonymkode: fad23...f46 Strikkedamer låner vanligvis ut til andre strikkedamer i nød:) Spør! Men ikkje bruk 3 mnd på å strikke ein genser før du leverer tilbake. 7 3
AnonymBruker Skrevet 15. august #6 Skrevet 15. august Helt innenfor hvis du spør pent om hun har den og den pinnen tilgjengelig fordi du vil strikke med en gang, men at du skal kjøpe mandag ettermiddag så hun får de igjen da. F.eks. Men ikke innenfor hvis det er på ubestemt tid. Anonymkode: 15c3b...299 11
Kosemose Skrevet 15. august #7 Skrevet 15. august Syns ikke det, med mindre du har tenkt å levere de tilbake dagen etter. Gjør du ikke det spør du egentlig om å få de, for da mangler hun plutselig disse pinnene selv.
AnonymBruker Skrevet 15. august #8 Skrevet 15. august Spør om å få mot at du kjøper nye når du kommer deg på butikk. Anonymkode: 03cce...a34 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #9 Skrevet 15. august Tvilstilfelle.. Jeg ville spurt henne muligend, og begynt på strikketøyet, og så fort som mulig kjøpt egne og byttet ut. Det vil si i morgen. Er jo utrolig kjedelig for naboen når hun skal bruke sine pinner og så må hun kjøpe størrelsen fordi du har dem en lang stund. (Dessuten, vet ikke om det gjelder deg, men når jeg låner bort ting skjer det så og si alltid at vedkommende ikke leverer tilbake, de glemmer det nok bare. Og jeg er altfor dannet, ellrr forsiktig, til å be om det tilbake.) Anonymkode: 910ee...9cf 2
Tiramy Skrevet 21. august #10 Skrevet 21. august Jeg hadde lånt bort hadde naboen min spurt om å få låne strikkepinner frem til hun får handlet seg det. Tar tross alt ikke mange dagene hvis man bestiller på nett eller drar til en strikkebutikk.
Mezzosoprena Skrevet 22. august #11 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (På 15.8.2025 den 16.37): Er det innafor å spør naboen, som en vet strikker mye, om å lpne strikkepinner til ein genser? Anonymkode: fad23...f46 Jeg hadde lånt bort strikkepinner til naboen. Hvis jeg selv hadde lånt, hadde jeg så fort som mulig kjøpt meg egne og gitt tilbake de jeg lånte.
AnonymBruker Skrevet 29. august #12 Skrevet 29. august Det er fort gjort å få tak i, så det hadde jeg ikke gjort. Det haster ikke SÅ mye å begynne på et prosjekt. Anonymkode: 4b149...6b5
AnonymBruker Skrevet 29. august #13 Skrevet 29. august Jeg har så mye pinner så jeg hadde lånt bort, men hadde satt pris på å få de tilbake i løpet av noen dager fordi enkelte «glemmer» å levere tilbake slik. Anonymkode: c880e...4f3
Forenkle Skrevet 29. august #14 Skrevet 29. august Jeg har lånt ut før. Etter flere måneder etterspurte jeg dem. Da fikk jeg beskjed om at "de knakk dessverre". Og ingen tilbud om å bli kompensert. Så neste gang noen spør, blir svaret nei. Støtter dem som sier at du får kjøpe dine egne. Det finnes massevis av nettbutikker, om du synes det er vanskelig å komme deg til en butikk. Det tar såpass langt tid å strikke ferdig et plagg, og er såpass lav kostnad med pinner (særlig i forhold til prisen på garnet du uansett må kjøpe -fra en butikk som sikkert også selger strikkepinner) at det gir ingen mening å låne. AnonymBruker skrev (På 15.8.2025 den 16.58): Ville strikke nå. Langt til butikk😅 Anonymkode: fad23...f46 Har du garn allerede og ikke pinner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå