Gå til innhold

Gikk inn i mannereir, og ble avvist sannsynligvis fordi jeg er kvinne 🤬

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Så, meldte meg frivillig til en byggeoppgave. 

Når jeg nærmet meg så jeg at det var kun menn. 

Når de så meg var det flere som smilte til hverandre og de ignorerte meg når det gjaldt å fortelle meg hva jeg skulle gjøre. 

Men de smilte til hverandre og smilte til meg. 

Magefølelsen sa til meg når jeg så det var bare menn, at jeg burde ikke prøve, bare dra hjem, men jeg hadde jo lovet å gjøre en oppgave. Men så ble det slik, alle var i gang med arbeid og jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre. 

En av de tullet med at jeg kunne steke vafler til dem. 

Altså er vi ikke kommet lenger enn dette mht. likestilling??? Dette er Norge er det ikke?

Jeg dro hjem og skal aldri mer melde meg frivillig til slik oppgave!

Anonymkode: 650e9...7b8

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle var jo i gang med arbeid? Kanskje møt opp til riktig tid så oppgavene kan fordeles likt neste gang. Merkelig at det skulle handle om at menn er fæle når det var du som forstyrret folk som allerede var i arbeid. De smilte jo til deg og. Virker som du feiltolker helt.

Anonymkode: d91b8...5ef

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje møt opp til riktig tid så oppgavene kan fordeles likt neste gang. Merkelig at det skulle handle om at menn er fæle når det var du som forstyrret folk som allerede var i arbeid.

Dette.
Møt opp i rett tid.

Anonymkode: 5734c...69c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva er et mannereir?

Anonymkode: 72530...e26

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette.
Møt opp i rett tid.

Anonymkode: 5734c...69c

Jeg møtte opp til rett tid. Den tiden jeg fikk. De hadde startet før uten at jeg fikk beskjed. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg møtte opp til rett tid. Den tiden jeg fikk. De hadde startet før uten at jeg fikk beskjed. 

Du møtte selvfølgelig ikke opp i rett tid hvis alle andre var i arbeid og du er den eneste som kommer for sent.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Du møtte selvfølgelig ikke opp i rett tid hvis alle andre var i arbeid og du er den eneste som kommer for sent.

Da har jeg fått opplyst feil oppmøtetidspunkt og det er ikke min feil. 

Uansett om jeg kom til feil tidspunkt eller ikke. (Selv om jeg fikk opplyst feil tidspunkt). Er ikke det okei oppførsel. Helt ufyselig faktisk. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det gjelder å ta plass og ikke stå og vente på at noen lager rom for deg eller gir deg en oppgave. 

Anonymkode: e7147...74d

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Haha vedder du fikk opplyst feil tid med vilje eller de andre byttet tid fordi de kjente hverandre.

Anonymkode: 2532c...25d

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det gjelder å ta plass og ikke stå og vente på at noen lager rom for deg eller gir deg en oppgave. 

Anonymkode: e7147...74d

Ja hadde gjort det om jeg følte meg komfortabel. Men slik de oppførte seg fikk ikke meg til å føle meg komfortabel. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Da har jeg fått opplyst feil oppmøtetidspunkt og det er ikke min feil. 

Uansett om jeg kom til feil tidspunkt eller ikke. (Selv om jeg fikk opplyst feil tidspunkt). Er ikke det okei oppførsel. Helt ufyselig faktisk. 

Du har gjort en serie av antagelser av hva dette handler om selv om situasjonen skriker at det er DU som er den som har skilt deg ut.

Når alle andre ''i rommet'' virker særere enn det en oppfatter at en gjør selv, er det kanskje på tide å spørre seg selv om det er alle de andre som oppfører seg rart eller om det er en selv.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Haha vedder du fikk opplyst feil tid med vilje eller de andre byttet tid fordi de kjente hverandre.

Ja dette er sannsynlig. De kjente hverandre. 

AnonymBruker
Skrevet

Menn flest har kvinner i livene sine som de er glade i. Alle ble født av én kvinne. Det er høyst usannsynlig at en gruppe mennesker har gått sammen og konspirert, men heller tenkelig at det er en sammenheng mellom det at TS kommer for sent og at de ikke har noen oppgaver å tildele. Hvis man prøver å se objektivt på det.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja dette er sannsynlig. De kjente hverandre. 

Var det ingen leder der?

Anonymkode: 3868d...eb0

AnonymBruker
Skrevet

Hvem vet hva som skjedde der, men som frivillig i ørten lag, og arrangør av flere offentlige tilstelninger så har jeg en mistanke om at du ble stående å vente på instruks.

Initiativløse hjelpere rr drepen. Ofte er det enklere å bare gjøre jobben seg enn å instruere hvert trinn for noen 

Anonymkode: 8fe24...27a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Var dette en oppgave på jobben din du meldte deg til? 

Anonymkode: 568a5...7c5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hva er et mannereir?

Anonymkode: 72530...e26

Et uttrykk som brukes for å sette en negativ start på dialogen fra start.

Anonymkode: 8da40...6c7

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Klassisk kg at de som svarer vet hva som skjedde bedre enn den som opplevde det 😄

Anonymkode: 93a9b...479

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Når de så meg var det flere som smilte til hverandre og de ignorerte meg når det gjaldt å fortelle meg hva jeg skulle gjøre. 

Magefølelsen sa til meg når jeg så det var bare menn, at jeg burde ikke prøve, bare dra hjem, men jeg hadde jo lovet å gjøre en oppgave. Men så ble det slik, alle var i gang med arbeid og jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre. 

Altså er vi ikke kommet lenger enn dette mht. likestilling??? Dette er Norge er det ikke?

Nope vi hakke kommet lengre. Heller tvert om

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Var det noen oppgaver ledig da? Hva kunne du eventuelt tenkt deg å gjøre?

Anonymkode: 92e0b...d73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...