AnonymBruker Skrevet 15. august #1 Skrevet 15. august Jeg lurer litt på om jeg undervurderer arbeidsmengden for masteroppgaven som skal leveres til våren. Selvsagt er jeg klar over at det krever innsats, men ifølge foreleseren, så forventes det at vi bruker totalt 1620 timer på oppgaven - noe som tilsvarer 45 timer per uke. Synes dette virker mye? Så langt har oppnådd gode resultater gjennom studiene ved å bruke gjennomsnittlig rundt 20 timer per uke utenom eksamensperioder og forelesninger. Anonymkode: bb68e...224
AnonymBruker Skrevet 15. august #2 Skrevet 15. august Jeg synes det virker lite.. Men ingen master er lik Anonymkode: 8b39c...c00
AnonymBruker Skrevet 15. august #3 Skrevet 15. august Hvilket studie er dette? Det er et lavt antall timer i forhold til hva vi brukte, iallfall Anonymkode: e6eef...e1e
AnonymBruker Skrevet 15. august #4 Skrevet 15. august 45 timer pr uke er ikke mye. 20 timer pr uke er ALT for lite. Anonymkode: 5dbcb...47a 2
Kålrota Skrevet 15. august #5 Skrevet 15. august Jeg brukte veldig mye mer på min master, hvertfall, og den er lagt opp til å kunne kombineres med jobb. Det krever tid og konsentrasjon å fordype seg i tekst på den måten, og forskning må jo bearbeides ganske mye. Jeg ville definitivt beregnet minst det foreleseren sier.
AnonymBruker Skrevet 15. august #6 Skrevet 15. august Jeg tror jeg brukte ca 20 t i uka, jobba fulltid v siden av. Anonymkode: be794...c54 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #7 Skrevet 15. august Det er jo 9 timer per dag (jobber ikke med det helg). Synes det var mye jeg da😅 Anonymkode: bb68e...224 2
Kålrota Skrevet 15. august #8 Skrevet 15. august Å ikke jobbe med masteren i helga er et hårete mål, altså. Hva er omfanget?
AnonymBruker Skrevet 15. august #9 Skrevet 15. august Det avhenger helt av hvor mange stp masteren er på, hvilket fag dete r metode og karakterambisjon. Anonymkode: 19d27...19d
AnonymBruker Skrevet 15. august #10 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det avhenger helt av hvor mange stp masteren er på, hvilket fag dete r metode og karakterambisjon. Anonymkode: 19d27...19d Informatikk, 60 stp, sikter på en B. Har jo både fått A og B ellers uten å måtte jobbe meg ihjel. Derfor jeg lurer, tror ikke jeg greier å sitte 9 timer med skole per dag i et år... Anonymkode: bb68e...224
Hannabanna Skrevet 15. august #11 Skrevet 15. august Ingen master er lik. Jeg kan konsentrere meg veldig (skrev bachelor bassert på feltarbeid på under 48 timer og fikk en B, byttet språk etter 15 timer). Masteren brukte jeg gjennomsnittlig 25 timer i uka på. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #12 Skrevet 15. august Er helt normalt å bruke like mye som en vanlig arbeidsuke. Hvis du synes 9 timer dagen(litt mer enn vanlig arbeidsdag) så kommer du til å få smell når du skal ut i arbeid. Anonymkode: a7209...932
AnonymBruker Skrevet 15. august #13 Skrevet 15. august Jeg brukte nok MAX 20 timer i uka. 60 studiepoeng, naturvitenskapelig master. Fikk A. Så lenge man er strukturert og jobber jevnt trenger man ikke jobbe over 40 timer i uka. Men det er jo individuelt og kommer an på hvor raskt man leser og prosesserer informasjon og hva slags plan man har for oppgaven. Anonymkode: b10f5...ccb 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #14 Skrevet 15. august Jeg synes 45 timer i uka høres mye ut, men det avhenger jo også av hvilket fagfelt, metode osv det er snakk om. Nå har jeg brukt og bruker ca 20 timer i uka. Skal sies at jeg skulle levere masteroppgaven min i mai, men jeg var ganske demotivert og lei gjennom hele semesteret - så jeg ble ikke ferdig før innleveringsfristen. Tok 2 mnd sommerferie. Begynte å skrive igjen i midten av juli. Jeg leverer nå i september. 45 stp, samfunnsvitenskapelig master. Anonymkode: 9e2cd...89a 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #15 Skrevet 15. august Er du 20 og det er en relativt enkel master, kanskje 40 timer? Er du 40 derimot og dette er master nr 2 etter 15 år i jobb, så kan du surfe litt på tilegnet læringskompetanse. Anonymkode: 025de...c6e 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #16 Skrevet 15. august Det er VELDIG individuelt. Jeg kjenner en som brukte 72 timer, de tre siste døgnene 🤣 Hun bare satt og skrev, skrev…fikk A. Anonymkode: a2359...3a4
AnonymBruker Skrevet 15. august #17 Skrevet 15. august Brukte nok i snitt mye mindre enn det i uka, med noen skippertak her og der siste måneden før innlevering, før veiledningsmøte osv. Handler nok mye om valg av metode også, enkelte metoder er mer tidkrevende. Fikk B og var veldig fornøyd med det mtp. tiden jeg brukte. Jobbet 100% ved siden av. Anonymkode: 27eba...93d
AnonymBruker Skrevet 15. august #18 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er VELDIG individuelt. Jeg kjenner en som brukte 72 timer, de tre siste døgnene 🤣 Hun bare satt og skrev, skrev…fikk A. Anonymkode: a2359...3a4 Hvis du tror på det er du bra lettlurt. Anonymkode: 19d27...19d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå