Gå til innhold

fikse verktøy for rettskriving på datamaskinen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På en ny datamaskin jeg har kjøpt er det et automatisk program for rettskriving når man skal skrive noe. Sånn at det dukker opp en liten rød strek under ord som har blitt skrevet feil. 

Men enkelte ord dukker ikke opp der, selv om man skriver dette feil. For eksempel hvis noen skriver enste, i stedet for eneste. Eller man skriver for eksmepel, i stedet for for eksempel. Så enkelte ord dukker aldri opp med rød strek under, selv om ordene har blitt skrevet feil. 

Er det mulig å fikse sånne ting?         

Anonymkode: cdf25...3c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket program?

Office365? ie word

Wordpad?

AnonymBruker
Skrevet
NakenPanda skrev (3 minutter siden):

Hvilket program?

Office365? ie word

Wordpad?

har ikke peiling. 

samme program fungerer når jeg skal skrive noe på internett også. For eksempel på e-post, eller i en søkemotor. Så det gjelder ikke bare for spesifikke programmer på datamaskinen,         

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

har ikke peiling. 

samme program fungerer når jeg skal skrive noe på internett også. For eksempel på e-post, eller i en søkemotor. Så det gjelder ikke bare for spesifikke programmer på datamaskinen,         

Windows 11 eller noe annet OS?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

har ikke peiling. 

Høres ut som du snakker om en konkret nettleser. Det er forskjellige rettskrivningsmodeller avhengig av programmet du bruker på PCen. Så avhengig av hvilket program, må man inn på det konkrete programmet og se i innstillinger. 

Når du går inn på kvinneguiden, må du først ha startet en nettleser; de fleste bruker Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari og lignende. 

Anonymkode: 2b495...164

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...