Gå til innhold

Søke hjelpestønad, hvor mye skal jeg legge med av info?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal søke hjelpestønad, fått info på kurs hos bup. Men ikke noe beskjed om hjelp der, hvis noen nevner det. Tenker skrive ting etter klokkeslett. 

Det jeg lurer på da f.eks. Vi sliter veldig med legging. Det er en to timers rutine typ hver dag. Trenger jeg da liksom skrive eksempel nr 1 eller 2? 

Syntes også det er vanskelig å sette konkrete tider da det er så varierende hvor lang tid en oppgave tar. 

Eksempel 1:

18:00 - 18:45 Dusj, hjelper til med vasking av kropp og hår og tannpuss. 
18:45 - 19:30 Bruker tid på å snakke for å roe ned etter dagen. 
19:30 - 20.00(til 22:00) Legging. 

Eksempel 2:

18:00 - 18:45 Vi begynner forklare at hun skal dusje, vi hjelper deretter med å kle av seg. Vi ordner alt i dusjen så det er riktig, hvis ikke blir det kaos. Temperatur skal være helt riktig, samt dusjhodet, må være riktig plassert. Hun skyller seg, jeg hjelper med såpe hun inn, og vaske hår. Deretter så vil hun ikke ut av dusjen, så det går mye tid på å få en enighet om at hun er ferdig å dusje. Vi hjelper til med tannpuss, ofte ønsker hun pusse tennene selv og kan slå seg veldig vrang. Med å si at det enten gjør vondt når vi pusser, skriker, hyler eller sparker fra seg. 

18:45 - 19:30 Brukes til å snakke sammen, lese, kose, for å få hun til å roe seg ned. 

19.30 - (varierende tider) 

Brukes til å synge, eventyr. Og puse til hun sovner. Gjøres ikke noe av disse tingene blir det skikkelig store konflikter hvor det kan bli så intenst at hun begynner å slå og sparke. Hvis hun ikke vil legge seg, vil ofte disse konfliktene skje uavhengig av hva jeg gjør og vi kan bruke opp i mot en time før vi får roet hun ned til legging. 

Anonymkode: 42956...682

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en mellomting mellom 1 og 2. 

Anonymkode: 478ff...78a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde noe nærmere 2.

Anonymkode: 38474...945

AnonymBruker
Skrevet

Vær detaljert og konkret, kom gjerne med eksempler. Få ned all støtte som er ekstra ift alder. Det er ofte mer enn en tror! 

Ta utgangspunkt i det verste døgnet. Løvemammaene har tips på nettsidene sine og hvis du trenger hjelp kan du kjøpe tips av Lukraveiledning (søk opp henne på Insta). 

Lykke til! 

Anonymkode: d7d3f...b5d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vær detaljert og konkret, kom gjerne med eksempler. Få ned all støtte som er ekstra ift alder. Det er ofte mer enn en tror! 

Ta utgangspunkt i det verste døgnet. Løvemammaene har tips på nettsidene sine og hvis du trenger hjelp kan du kjøpe tips av Lukraveiledning (søk opp henne på Insta). 

Lykke til! 

Og for å svare på spm ditt - alternativ 2 etter min mening. 

Jeg gjorde tilsvarende. Mitt barn har sats 3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Skal søke hjelpestønad, fått info på kurs hos bup. Men ikke noe beskjed om hjelp der, hvis noen nevner det. Tenker skrive ting etter klokkeslett. 

Det jeg lurer på da f.eks. Vi sliter veldig med legging. Det er en to timers rutine typ hver dag. Trenger jeg da liksom skrive eksempel nr 1 eller 2? 

Syntes også det er vanskelig å sette konkrete tider da det er så varierende hvor lang tid en oppgave tar. 

Eksempel 1:

18:00 - 18:45 Dusj, hjelper til med vasking av kropp og hår og tannpuss. 
18:45 - 19:30 Bruker tid på å snakke for å roe ned etter dagen. 
19:30 - 20.00(til 22:00) Legging. 

Eksempel 2:

18:00 - 18:45 Vi begynner forklare at hun skal dusje, vi hjelper deretter med å kle av seg. Vi ordner alt i dusjen så det er riktig, hvis ikke blir det kaos. Temperatur skal være helt riktig, samt dusjhodet, må være riktig plassert. Hun skyller seg, jeg hjelper med såpe hun inn, og vaske hår. Deretter så vil hun ikke ut av dusjen, så det går mye tid på å få en enighet om at hun er ferdig å dusje. Vi hjelper til med tannpuss, ofte ønsker hun pusse tennene selv og kan slå seg veldig vrang. Med å si at det enten gjør vondt når vi pusser, skriker, hyler eller sparker fra seg. 

18:45 - 19:30 Brukes til å snakke sammen, lese, kose, for å få hun til å roe seg ned. 

19.30 - (varierende tider) 

Brukes til å synge, eventyr. Og puse til hun sovner. Gjøres ikke noe av disse tingene blir det skikkelig store konflikter hvor det kan bli så intenst at hun begynner å slå og sparke. Hvis hun ikke vil legge seg, vil ofte disse konfliktene skje uavhengig av hva jeg gjør og vi kan bruke opp i mot en time før vi får roet hun ned til legging. 

Jeg ville helt klart tatt alternativ 2, for alternativ 1 høres jo ut som barn flest egentlig. Alternativ 2 viser at dette er noe helt annet enn vanlige rutiner for vanlige barn.

Anonymkode: f4780...59c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Okei, takk for svar. Er allerede så sliten av det som står på her, at jeg har gått måneder uten å orke tenke på å søke 🙃 Men nå er det på tide 😝

AnonymBruker
Skrevet

Nr 2. Få med ALT! Hvor mange ganger du må gi en beskjed/gjenta ting, hvor lang tid et måltid tar, og stell, og skriv alle eksempler som den dagen det er værst. 

Anonymkode: 5a4de...44b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...