AnonymBruker Skrevet 15. august #1 Skrevet 15. august Jeg er 38 år så jeg tenker egentlig at jeg er for ung til å kunne bli senil eller lignende , I det siste har jeg slitt med hukommelsen, ganske kraftig . Jeg husker aldri hvor jeg har lagt fra meg ting, glemmer avtaler. Jeg blir også veldig desorientert, kan glemme hvor jeg skal gå/kjøre på plasser jeg er veldig godt kjent. F.eks på jobb, eller veien til ei venninne. Jeg leter etter ting og plasser på helt feile steder (glemmer dog ikke hva jeg leter etter) Tror også at jeg kan ha noe motoriske vansker. Jeg kan bomme flere ganger med å ta på meg sko eller jakke, bomme på ting jeg skal plukke opp, selv om jeg ser rett på det. Alt dette er veldig frustrerende og ikke minst tidkrevende. Jeg har tatt det opp med fastlegen. Føler ikke helt at jeg blir tatt på alvor. Da han mener det er forbigående og at det muligens har en sammenheng med sorg etter at jeg mista mamma for snart 3 mnd siden. Han spurte om lov til å henvise meg til innleggelse på dps for behandling, men jeg takket nei og fikk heller henvisning til psykolog, som jeg tenker kan være ok. Jeg er noe usikker på når det startet , men jeg lurer likevel på om det kan ha sammenheng med mammas sykdom og bortgang, hun var alvorlig syk i 1,5 år før hun fikk sovne inn og det var en lang periode med uro og bekymringer som kansje kan ha gått mer innpå meg enn jeg helt har forstått. Kan det kansje ha en sammenheng, og vil det da gå over? Og er psykolog eller evt innleggelse på dps riktig i min situasjon? Jeg har egentlig tenkt at dette er fysisk og ikke psykisk. Anonymkode: 91fd4...1f5
AnonymBruker Skrevet 15. august #2 Skrevet 15. august Mye skjerm, lite søvn, mye stress, og lite bevegelse kan også spille inn. Ta godt vare på deg selv, få god og nok næring, lær deg avspenningsteknikker, og tilbring mye tid i naturen. Hjelper ikke dette over en periode, så kan det være greit å få sjekket opp. Men vi er ikke ment for å leve så stresset som mange av oss gjør i dette samfunnet, spesielt ikke med så mye skjerm og stråling. Mange har mistet kontakten med - og evnen til å lytte til kroppen, og gjort seg avhengig av klokker og AI for å finne ut om de har fått nok søvn, er stresset, trenger å roe ned osv. Noe som fint går an å merke selv om man kjenner kroppen sin. Ekstremt skummel utvikling. Anonymkode: b2ed7...79e
AnonymBruker Skrevet 15. august #3 Skrevet 15. august Uten at du sier noe om din egen helsehistorikk så er det ingen som kan gjette seg til eller spekulere i noen retning om hva det kan være Anonymkode: c9dbf...4fe
AnonymBruker Skrevet 15. august #4 Skrevet 15. august Du har fått tilbud om innleggelse på DPS og henvisning til psykolog og så sier du at du ikke blir tatt på alvor? Vet ikke helt om du er klar over hvor vanskelig det er å få den typen behandling? Du blir tatt på høyeste alvor. Legen din høres ut som en flott lege. Ja, det du opplever kan absolutt være resultat av det du har vært gjennom det siste 1-2 årene. Anonymkode: 72e92...5ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå