Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har signert arbeidskontrakt og ikke lagt merke til at årslønnen står som 8.500.000 kroner mens det var snakk om 850.000 i prosessen ellers.

Nå har arbeidsgiver lagt merke til det og ønsker å reforhandle lønn. 

Bør jeg være obs på noko?

Første lønn ble tilbakeholdt inntil saken er avklart. 

Blir litt trang med regninger.

Jobben er ellers greit.

Fagforening ønsker å klage inn lønnen i rettssystemet men det virker litt alvårlig? 

Er det virkelig ikke lurt å bare rette på kontrakten?

Anonymkode: 94d9d...d7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo en åpenbar skrivefeil som du burde ha oppdaget (og den ble oppdaget). Jeg forstår ikke hva fagforeningen mener de har å vinne frem med her.

Dersom arbeidsgiver faktisk er villig til å reforhandle etter denne feilen her så hadde jeg spurt etter et tilbud og tatt det nærmest uansett hva det er.

• Liker 9
Skrevet (endret)

Be om en kompensasjon for å være samarbeidsvillig, så skal du se at lønna er 875 000 plutselig, fagforeningen framstår inkompetent.

Endret av NakenPanda
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette hørtes ut som et særdeles dårlig forsøk på trolling.

Ingen hadde misset den feil, hverken du eller arbeidsgiver. Og fagforeningen tar ikke slike saker når det er så fantastisk åpenbare feil

Anonymkode: 1b719...47b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke kalt dette en reforhandling om lønn hvis jeg var arbeidsgiver. Det er en åpenbar skrivefeil. 

Anonymkode: 5be35...df2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

LOL! nice try trolleguri.

Anonymkode: 7ea92...980

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Hvorfor skal det reforhandles? Det er vel bare å signere en ny kontrakt med 850 000,- i stedet. 

Anonymkode: ecb61...e0d

AnonymBruker
Skrevet

Åpenbart tull. En hver lønnsavdeling hadde oppdaget dette når de la inn lønn, skatt etc

Anonymkode: 05696...f60

AnonymBruker
Skrevet

dette var så tydelig feil at denne kommer du ingen vei med. Hadde vært noe annet hvis det hadde blitt skrevet 950 isteden for 850, det er såpass nære at en tror det er den reelle lønnen.

Anonymkode: 9ff0f...9a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk å tjene nesten 1 mill i året, mens man skriver "alvårlig" 

Anonymkode: 396c1...c4b

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har feiren vært altfor lang for deg TS?

Anonymkode: 0c640...e94

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Med så mange skrivefeil nekter jeg å tro du er tilbudt 850 000 i lønn, og en fagforening hadde ALDRI tatt kampen mot en så åpenbar feil 😂😂😂

Om du blir tilbudt 8 mill i årslønn så skal jeg brenne mastergraden min og begynne med onlyfans.

Anonymkode: 71de9...615

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Med så mange skrivefeil nekter jeg å tro du er tilbudt 850 000 i lønn, og en fagforening hadde ALDRI tatt kampen mot en så åpenbar feil 😂😂😂

Om du blir tilbudt 8 mill i årslønn så skal jeg brenne mastergraden min og begynne med onlyfans.

Anonymkode: 71de9...615

Tenkte akkurat det samme. Med så mange skrivefeil og dårlig språk kan vedkommende umulig ha en stilling som tilbyr den lønnen. 

Anonymkode: d5090...ba6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tenkte akkurat det samme. Med så mange skrivefeil og dårlig språk kan vedkommende umulig ha en stilling som tilbyr den lønnen. 

Anonymkode: d5090...ba6

Si ikke det for sikkert.

En i familien mangler to fingre, tre tær, sliter med leseforståelse og evner ikke å bruke en pc eller andre digitale verktøy.

Allikevel er han såpass god i jobben sin og ettertraktet at arbeidsgivere er villige til å betale han millionlønn og betale for en stilling som tar seg av det administrative.

Men jeg tror ikke det er tilfellet her da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Løses ikke denne saken enkelt, ved å si: «Oi, stod det det ja? Ja, da kan vi ta en reforhandling, vet du. :)« Også takker du selvsagt ikke ja til en ny arbeidsavtale med mindre enn 850 000,- i årslønn. Er du samarbeidsvillig så kanskje arbeidsgiver tilbyr litt ekstra?

Anonymkode: b110d...7d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...