AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #61 Skrevet 15. august 2025 Altså, hvis en dame synes det er dealbreaker med visse bilmerker, så er hun vel strengt tatt noen en burde holde seg unna 😅 Anonymkode: 6bd59...80d 1
svartkatt Skrevet 15. august 2025 #62 Skrevet 15. august 2025 Bryr meg ikke så veldig om bilen, de fleste har relativt normale biler. Heldigvis, for hvis det er noen biler jeg skulle si noe på så er dette som er veldig flashy eller svære.. for å holde det kort, men det kommer jo mer an p holdningene hans uansett.
Beloved Skrevet 15. august 2025 #63 Skrevet 15. august 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tesla 😂. Det er den nye folkevognen. Anonymkode: 2d616...6e5 Det er det. Dersom du kjøpte en folkevogn i 1943. 1
Kålrota Skrevet 15. august 2025 #64 Skrevet 15. august 2025 Foruten at jeg ikke kjøper argumentet om økonomi (du tar jo opp lån for å kjøpe noe som synker i verdi): hvis det gir deg problemer i datingen så er damene du tester for overfladiske.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #65 Skrevet 15. august 2025 Kålrota skrev (2 minutter siden): Foruten at jeg ikke kjøper argumentet om økonomi (du tar jo opp lån for å kjøpe noe som synker i verdi): hvis det gir deg problemer i datingen så er damene du tester for overfladiske. Lånet er rentefritt i 3 år, derfor lån over å betale cash. Jeg kan gjøre bedre nytte av de pengene å få bedre avkastning i 3 år andre steder. Er noen andre hensyn også, men det er godt gjennomtenkt dette regnestykket. Anonymkode: 9c534...37e
Kålrota Skrevet 15. august 2025 #66 Skrevet 15. august 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lånet er rentefritt i 3 år, derfor lån over å betale cash. Jeg kan gjøre bedre nytte av de pengene å få bedre avkastning i 3 år andre steder. Er noen andre hensyn også, men det er godt gjennomtenkt dette regnestykket. Anonymkode: 9c534...37e Poenget mitt er at det finnes biler som koster 400 000 mindre. Det er bare å være ærlig på at du vil ha flashy luksusbil. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #67 Skrevet 15. august 2025 Kålrota skrev (Akkurat nå): Poenget mitt er at det finnes biler som koster 400 000 mindre. Det er bare å være ærlig på at du vil ha flashy luksusbil. Jeg har ikke kjøpt noen luksusbil. Vil ikke kalle en vanlig Tesla noe flashy. Regnestykket er bare veldig gunstig når jeg sammenligner med å beholde mine gamle bil. Ofrer veldig lite økonomisk ved å gå for denne nye bilen. Anonymkode: 9c534...37e
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #68 Skrevet 15. august 2025 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Takk for oppklaring og at du påpeker det. Er jo akkurat dette jeg mener. Jeg tok denne bilen fordi den dekker mine og mine barns behov, på en fornuftig måte med tanke på økonomi/kost og nytte. Er klar over det politiske temaet, men har vel konkludert selv med at i dagens verden er det litt håpløst å velge ting basert på det. At det er ekstra fokus på Tesla har jeg valgt å se bort i fra, det er mange andre valg folk gjør i hverdagen som er minst like dumme, det bare har ikke det mediafokuset og da er det liksom «stuerent». Jeg har ingen overbevisning at Tesla, uansett modell, skal være noe status. Anonymkode: 9c534...37e Du har barn? Det er vel en like stor deal breaker for mange... Anonymkode: 1ef23...cb6 1
Kålrota Skrevet 15. august 2025 #69 Skrevet 15. august 2025 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har ikke kjøpt noen luksusbil. Vil ikke kalle en vanlig Tesla noe flashy. Regnestykket er bare veldig gunstig når jeg sammenligner med å beholde mine gamle bil. Ofrer veldig lite økonomisk ved å gå for denne nye bilen. Anonymkode: 9c534...37e Du spurte, jeg svarte. Det hadde vært en dealbreaker for meg med en mann som forstår seg så dårlig på økonomi. 1
-jk- Skrevet 15. august 2025 #70 Skrevet 15. august 2025 Kålrota skrev (20 minutter siden): Poenget mitt er at det finnes biler som koster 400 000 mindre. Det er bare å være ærlig på at du vil ha flashy luksusbil. 400.000,- mindre enn en ny Tesla Y LR med vinterdekk blir 136.000,-. Til den prisen får man en gammel Leaf. Kort rekkevidde, vanskelig å bruke til langtur pga. CHAdeMO-kontakten og ingen hengervekt. Null garanti, og mye dårligere sikkerhet. Kort sagt en ubrukelig bli for min del som kjører mye langtur og gjerne med campingvogn. Valget av dyrere bil har ingenting med "flashy luksus" å gjøre. Da velger man uansett ikke Tesla. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #71 Skrevet 15. august 2025 Snublefot62 skrev (3 timer siden): Så nå har du en bil som skal konkurrere mot sexleketøyet til datene om ledig ladekontakt? Og du tror de velger deg først? Hvis daten trenger en 250 kw supercharger til sexleketøyet tror jeg det er best at hun går videre til en annen. Slikt maskineri har jeg ikke noe å stille opp mot... Anonymkode: 8e238...73c
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #72 Skrevet 15. august 2025 Jeg hadde blitt skuffet av kjøpet. Anonymkode: e5cd2...767
Hill83 Skrevet 15. august 2025 #74 Skrevet 15. august 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er altså en mann, som nå har fått seg en ny bil og det er en Tesla. Hvordan vil det påvirke mine muligheter innen dating? Valget av bil er jo mest fordi jeg fikk en veldig god deal med 0-rente, så for meg var det mest økonomi som avgjorde valget av bil. Hva tenker dere? Er valg av bil noe noen bryr som om i dagens datingverden? Anonymkode: 9c534...37e Ja enkelt damer bryr seg om du har en ny dyr bil,men dette er et ikke problem med tesla. Dessuten vil du neppe ha slike damer
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #75 Skrevet 15. august 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg hadde blitt skuffet av kjøpet. Anonymkode: e5cd2...767 Trodde vi snakket om at Musk har skapt så stpre verdensproblemer som var tingen her, ikke at fin bil tiltrekker damer. Jeg liker fine biler. Men Musk.. og hørt at Tesla har mange feil. Anonymkode: e5cd2...767
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #76 Skrevet 15. august 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er altså en mann, som nå har fått seg en ny bil og det er en Tesla. Hvordan vil det påvirke mine muligheter innen dating? Valget av bil er jo mest fordi jeg fikk en veldig god deal med 0-rente, så for meg var det mest økonomi som avgjorde valget av bil. Hva tenker dere? Er valg av bil noe noen bryr som om i dagens datingverden? Anonymkode: 9c534...37e Hæ? Jeg skjønner ikke hva du mener engang. Ingen kvinner bryr seg om hva slags bil du har. Nå har jeg Tesla selv da, og det er den aller vanligste bilen ihvertfall her på Østlandet. Anonymkode: 7b2be...bf2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #78 Skrevet 15. august 2025 Rødvinsfilosofen skrev (5 timer siden): Ville kjøpt det obligatoriske klistremerket alle Teslaer må ha nå. Er verdt å minne om at Elon Musk kun eier +/- 13% av aksjene i Tesla. Selv om han kanskje har stått for «98%» av omdømmetapet og børsfallet 📉🤭 «Kun 13 prosent»... Det er cirka 100.000 kr per bil. Anonymkode: 8b168...bd2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #79 Skrevet 15. august 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk for oppklaring og at du påpeker det. Er jo akkurat dette jeg mener. Jeg tok denne bilen fordi den dekker mine og mine barns behov, på en fornuftig måte med tanke på økonomi/kost og nytte. Er klar over det politiske temaet, men har vel konkludert selv med at i dagens verden er det litt håpløst å velge ting basert på det. At det er ekstra fokus på Tesla har jeg valgt å se bort i fra, det er mange andre valg folk gjør i hverdagen som er minst like dumme, det bare har ikke det mediafokuset og da er det liksom «stuerent». Jeg har ingen overbevisning at Tesla, uansett modell, skal være noe status. Anonymkode: 9c534...37e Jeg velger å konkludere med at det er bedre om man har gjort seg noen tanker om det, enn noen som ikke hever blikket høyere enn at de ikke ser noen andre årsaker til undringen enn statusjag eller manglende evne til å ta egne valg. Anonymkode: 4a6df...fe4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #80 Skrevet 15. august 2025 Kunne aldri datet en som oppfordrer til videre barnearbeid og kolonialisme. Anonymkode: a32dc...de7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå