Gå til innhold

Tesla og dating

Fremhevede innlegg

Gjest romerskbetong
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (1 minutt siden):

Ville kjøpt det obligatoriske klistremerket alle Teslaer må ha nå.

Er verdt å minne om at Elon Musk kun eier +/- 13% av aksjene i Tesla. 
Selv om han kanskje har stått for «98%» av omdømmetapet og børsfallet 📉🤭

Da må det i så tilfelle stå: Eg kjøpte denne bilen etter Musk ble gal. Kan funke det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser på det som ren idioti å kjøpe en helt ny bil, uansett merke. Verditapet i starten av en bils "liv" er så stort at fordelen med 0 % rente på lånet blir spist opp ørten ganger allerede i det du kjører ut av porten hos forhandleren.

Kjøp heller en som er noen år gammel kontant.

Anonymkode: 91835...bf0

• Nyttig 2
Skrevet
Mardina skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde nok kanskje, muligens gitt deg en sjanse om jeg var på dater'n. Men hadde vært skeptisk også, da jeg egentlig ikke kan fordra Tesla som bil 😄

Jeg kjører selv elbil (ikke Tesla selvfølgelig) og hva slags bil en mann evt. kjører er ikke det viktigste kriteriet mitt 😊 

Det er bra. Anser meg som en veldig oppegående mann som har mye fint å tilby. 

Litt artig å observere, mange sier det ikke betyr noe, men svarene i tråden viser at mange har sterke meninger rundt valg av bil.

Da er det håp! 

Anonymkode: 9c534...37e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Litt artig å observere, mange sier det ikke betyr noe, men svarene i tråden viser at mange har sterke meninger rundt valg av bil.

Da er det håp! 

Uansett, lykke til med datingen 😊 

• Hjerte 1
Skrevet

spør heller deg selv om du vil ha en potensiell partner som lar valg av kjøretøy være avgjørende for om du er attraktiv eller ikke 

Anonymkode: c2da3...a02

Skrevet

Hvilken bil du kjører, spiller ikke så stor rolle. Hvordan du tar deg av bilen er viktigere. Hvis bilen er rotete inni, stinker, oppskrapet og bulkete og du kaster søppel på gulvet… da blir jeg veldig skeptisk.

Alle valg vi tar, også kjøp og hvordan vi behandler det vi kjøper, sier noe om oss. Ikke alt, men det er en del av puslespillet.

Anonymkode: 1e810...dbc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, tråden og spørsmålet bekrefter dette.

Anonymkode: 2d616...6e5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, tråden og spørsmålet bekrefter dette.

😂😂😂😂

Anonymkode: 91835...bf0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er altså en mann, som nå har fått seg en ny bil og det er en Tesla.

Hvordan vil det påvirke mine muligheter innen dating? Valget av bil er jo mest fordi jeg fikk en veldig god deal med 0-rente, så for meg var det mest økonomi som avgjorde valget av bil. 

Hva tenker dere? Er valg av bil noe noen bryr som om i dagens datingverden? 

Føler overraskende mange misforstår deg her. For du mener ikke om kvinner syns du har en attraktiv bil, eller en dyr/sjelden bil.

mer at du er bevisst på at mange mener det er umusikalsk å kjøpe Tesla i 2025 av politiske årsaker, eller?

For min del ville det blitt ett gnagsår, da jeg har erfart at jeg sliter med å forholde meg til bilen din som bare en bil, og valget ditt basert på at det var økonomisk gunstig for deg. Jeg anerkjenner at det kan være ett godt valg, særlig med dealen du tok. Videre om fremtidig adferd kan forutses med tidligere adferd ville jeg tenkt det kan overføres til andre valg, og at vi ville blitt for forskjellige.

men som du ser i tråden går det over hode på mange, og statistikken i Norge viser vi ikke syns det er så viktig særlig om det er en god deal. 

Anonymkode: 4a6df...fe4

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tja..man kan jo lure utifra svarene her..

Anonymkode: 7a98a...dd8

Det er menn som har svart deg her, ikke kvinner. Kvinner kunne ikke bry seg mindre om hva slags bil menn kjører, det er litt det samme som det med menn og store muskler. MENN synes muskler og type bil er viktig, kvinner gjør virkelig ikke. 

Men med akkurat Tesla hadde jeg nok satt på et lite "Elon sucks"- merke i bakvinduet 😄

Anonymkode: 5155d...f09

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg blir utrolig bilsyk av Tesla, så hadde foreslått en annen bil ;)

Anonymkode: 86198...be2

Skrevet

Tesla er en helt ordinær bil, kommer ikke til å spille noen rolle. 

Anonymkode: 548e0...195

Skrevet

Jeg er, til kvinne å være, ganske så bilinteressert. Elsker å kjøre gode biler og blir litt mo i knærne av fete modeller. Nå tror du kanskje at jeg skal si at Tesla er helt turn-off, men det stemmer ikke for min del. Jeg vet selvsagt at Elon Musk-greiene har svertet bilmerket, men ut over det så tenker jeg at det er et tross alt solid valg av el-bil. God kjørekomfort, kraftig motor, masse tekniske finesser og et lekkert design. Jeg ville aldri ha vurdert en mann kun på kjøretøyet, men en Tesla har ingen negativ innvirkning på meg hvert fall. 😉

Anonymkode: 026b2...446

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Føler overraskende mange misforstår deg her. For du mener ikke om kvinner syns du har en attraktiv bil, eller en dyr/sjelden bil.

mer at du er bevisst på at mange mener det er umusikalsk å kjøpe Tesla i 2025 av politiske årsaker, eller?

For min del ville det blitt ett gnagsår, da jeg har erfart at jeg sliter med å forholde meg til bilen din som bare en bil, og valget ditt basert på at det var økonomisk gunstig for deg. Jeg anerkjenner at det kan være ett godt valg, særlig med dealen du tok. Videre om fremtidig adferd kan forutses med tidligere adferd ville jeg tenkt det kan overføres til andre valg, og at vi ville blitt for forskjellige.

men som du ser i tråden går det over hode på mange, og statistikken i Norge viser vi ikke syns det er så viktig særlig om det er en god deal. 

Anonymkode: 4a6df...fe4

Takk for oppklaring og at du påpeker det. Er jo akkurat dette jeg mener. 

Jeg tok denne bilen fordi den dekker mine og mine barns behov, på en fornuftig måte med tanke på økonomi/kost og nytte. 

Er klar over det politiske temaet, men har vel konkludert selv med at i dagens verden er det litt håpløst å velge ting basert på det. At det er ekstra fokus på Tesla har jeg valgt å se bort i fra, det er mange andre valg folk gjør i hverdagen som er minst like dumme, det bare har ikke det mediafokuset og da er det liksom «stuerent». 

Jeg har ingen overbevisning at Tesla, uansett modell, skal være noe status. 

Skrevet

Jeg bryr meg bare om at bilen er ren inni og ikke stinker av wunderbaum eller annen bilparfyme. 

Anonymkode: 1b61d...f66

Skrevet

Du redder miljøet så klart ingen damer vil ha deg.

Anonymkode: 23391...743

Skrevet

Heller en Mini Cooper enn en Tesla. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du redder miljøet så klart ingen damer vil ha deg.

Anonymkode: 23391...743

Er du en av de skrullingene som tror elbiler er miljøvennlige 😂

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er lenge siden det var status å kjøre Tesla. Nå er det så mange som eier Tesla i Norge at det er ikke noen forskjell fra en annen el-bil. Faktisk er det nok mer status med noen av de nye el-bilene til BMW og andre merker.

Personlig ser jeg etter en mann med praktisk bil for friluftsliv. Gjerne el-bil, men merke har null betydning.

(faktisk betyr bilen hans nada, siden jeg har den bilen jeg trenger selv)

Anonymkode: 902cb...8a1

Skrevet

Nå er jeg kvinne selv å kjører Tesla, veldig glad i den.

Så det hadde ikke vært noe problem for meg å date en med Tesla. Det som derimot hadde vært et problem, er å date en som lurer på om det er et problem. Jeg orker ikke å være med folk som ikke klarer å ta egne valg, stå for dem og være stolt over seg selv. 

Også til slutt, du slipper kanskje å date kvinner med mye fordommer for det er ihvertfall nedrig..

Anonymkode: f16ab...2c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...