Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, men hvor er det, og hvilke stillinger er det snakk om?

Anonymkode: 1477e...f40

Veldig viktig for slett ikke ALLE stillinger der er flust av på bygda. Lærer, sykepleier osv vil jeg tro blant annet. Men ikke alle er det. Og kanskje har man en partner som jobber som økonom i Oslo by. Hvordan skal de da flytte på bygda. Da hjelper det lite at man får seg jobb på bygda 

Anonymkode: 61619...1c5

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har bachelor men hos meg er det de med 10-40 års arbeidserfaring som får jobbene. Du skal ha utdanning, mange år med arbeidserfaring helst i akkurat samme rolle og med helt like arbeidsoppgaver som på jobben du søker på, og ha helt perfekt helse for å få jobbene. 

Anonymkode: 477e3...15e

Det hjelper ikke med mastergrad heller når man alltid blir forbigått av noen med mer arbeidserfaring. Erfaring trumfer alt virker det som. 

Anonymkode: 3022f...867

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Trist at du som butikksjef dømmer mennesker slikt. Jeg kunne fint byttet yrke jeg, men får jo ikke muligheten siden jeg aldri får svar fra noen innen dagligvarebransjen. 

Anonymkode: 86c74...59d

Det er jo ikke å dømme noen det vedkommende gjør. Det er å ta et strategisk valg. Å ansette noen er en krevende prosess både for arbeidsgiver og den som søker. Å velge noen som tydelig søker for å ha til livsopphold mens drømmejobben dukker opp gjør at arbeidsgiver sitter med noen som kan forsvinne når som helst og hele prosessen med å rekruttere må startes på nytt. Jeg forstår vedkommende veldig godt jeg. 

Det du evt kan gjøre for å bli attraktiv til denne type stillinger er å fjerne utdannelsen din fra cv til de stillingene. Hvis du ikke har jobbet mens du studerte så ender du opp med "hull" på cv, men noen ganger er det bedre enn å være overkvalifisert.

Jeg har selv tatt lang utdannelse i voksen alder og brukt et år på å få relevant jobb. Jobben jeg fikk ønsket noen med bachelor, men 3 av 4 som ble innkalt til intervju hadde master. Så da valgte de en med master, men lønner noe mellom bachelor og master, dvs jeg får ikke full uttelling for min grad selv om det er en statlig jobb. 

Anonymkode: e3be7...962

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det er jo ikke å dømme noen det vedkommende gjør. Det er å ta et strategisk valg. Å ansette noen er en krevende prosess både for arbeidsgiver og den som søker. Å velge noen som tydelig søker for å ha til livsopphold mens drømmejobben dukker opp gjør at arbeidsgiver sitter med noen som kan forsvinne når som helst og hele prosessen med å rekruttere må startes på nytt. Jeg forstår vedkommende veldig godt jeg. 

Det du evt kan gjøre for å bli attraktiv til denne type stillinger er å fjerne utdannelsen din fra cv til de stillingene. Hvis du ikke har jobbet mens du studerte så ender du opp med "hull" på cv, men noen ganger er det bedre enn å være overkvalifisert.

Jeg har selv tatt lang utdannelse i voksen alder og brukt et år på å få relevant jobb. Jobben jeg fikk ønsket noen med bachelor, men 3 av 4 som ble innkalt til intervju hadde master. Så da valgte de en med master, men lønner noe mellom bachelor og master, dvs jeg får ikke full uttelling for min grad selv om det er en statlig jobb. 

Anonymkode: e3be7...962

Å velge bort høyt kvalifisert dyktige hardtarbeidende mennesker er ikke dømmende men strategisk? Ok 🤡

Anonymkode: 61619...1c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

*frustrert* 

Fikk nok et avslag i dag, 593 søkere var det (ikke jobb for ufaglærte). Blir faktisk litt skremt.

Anonymkode: 06f5a...481

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

*frustrert* 

Fikk nok et avslag i dag, 593 søkere var det (ikke jobb for ufaglærte). Blir faktisk litt skremt.

Anonymkode: 06f5a...481

Mye av det samme som hos meg, alltid 3 sifra søkertall

Anonymkode: 477e3...15e

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...