AnonymBruker Skrevet 15. august #21 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (1 time siden): har også søkt butikkjobber som Kiwi, Meny, Extra, Coop Obs, og Joker. Jeg har ikke fått svar fra noen av butikkene. Jobber som butikksjef. Når vi lyser ut stillinger får vi veldig mange søkere og jeg velger bort overkvalifiserte søkere som åpenbart søker bare for å ha en jobb midlertidig inntil de får en jobb innenfor det feltet de faktisk er utdannet i. Da er det bedre å ansette en som faktisk er motivert for jobben og sannsynligvis blir hos oss. Anonymkode: 85e6a...44d 8
Brunello Skrevet 15. august #22 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er dyrere å drive, usikkerheten er høy, og mange velger å holde på de folkene de har fremfor å ansette nye – til de ser mer stabilitet i markedet. Anonymkode: 0fda0...e51 Dette er ikke riktig. Det er mangel på arbeidskraft i Norge. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #23 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jobber som butikksjef. Når vi lyser ut stillinger får vi veldig mange søkere og jeg velger bort overkvalifiserte søkere som åpenbart søker bare for å ha en jobb midlertidig inntil de får en jobb innenfor det feltet de faktisk er utdannet i. Da er det bedre å ansette en som faktisk er motivert for jobben og sannsynligvis blir hos oss. Anonymkode: 85e6a...44d Trist at du som butikksjef dømmer mennesker slikt. Jeg kunne fint byttet yrke jeg, men får jo ikke muligheten siden jeg aldri får svar fra noen innen dagligvarebransjen. Anonymkode: 86c74...59d 3
AnonymBruker Skrevet 15. august #24 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hva slags jobber søker du? Jeg vet om flere arbeidsplasser som trenger folk sårt uten å finne noen. Så med mindre man er ekstremt kresen, finnes det jobb å få. Men man må innse at i begynnelsen må man ta det man får. Anonymkode: 39332...abc Meg du siterer. Jeg har søkt over 200 jobber. Jeg er i tillegg kronisk syk, har søkt alle ufaglærte jobber og jobber som passer til utdanningen min. De ufaglærte jobbene får jeg beskjed om at helsa mi er for dårlig til. Så nei det finnes ikke arbeidsplasser som sårt trenger folk. De velger folk med erfaring, og som allerede er i jobb og som ikke er syke. Anonymkode: 477e3...15e 3 2
AnonymBruker Skrevet 15. august #25 Skrevet 15. august Det finnes også folk som ikke ønsker å jobbe. Anonymkode: 16412...c4a 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #26 Skrevet 15. august Brunello skrev (27 minutter siden): AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er dyrere å drive, usikkerheten er høy, og mange velger å holde på de folkene de har fremfor å ansette nye – til de ser mer stabilitet i markedet. Anonymkode: 0fda0...e51 Dette er ikke riktig. Det er mangel på arbeidskraft i Norge. Det er litt som å ha en fotballklubb med mange spillere på benken, men ingen som kan spille keeper – du har folk, men ikke de du faktisk trenger. Det varier fra bransje til bransje. Anonymkode: 0fda0...e51
Brunello Skrevet 15. august #27 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er litt som å ha en fotballklubb med mange spillere på benken, men ingen som kan spille keeper – du har folk, men ikke de du faktisk trenger. Det varier fra bransje til bransje. Anonymkode: 0fda0...e51 Men også at det er en del midtbanespillere som ikke vil spille back.
AnonymBruker Skrevet 15. august #28 Skrevet 15. august Brunello skrev (40 minutter siden): Dette er ikke riktig. Det er mangel på arbeidskraft i Norge. Folk ansetter jo ikke de som har hull i CV’en eller er syke. Anonymkode: 477e3...15e 3 2
AnonymBruker Skrevet 15. august #29 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Trist at du som butikksjef dømmer mennesker slikt. Jeg kunne fint byttet yrke jeg, men får jo ikke muligheten siden jeg aldri får svar fra noen innen dagligvarebransjen. Anonymkode: 86c74...59d Hvordan får du dette til å handle om å dømme mennesker? Anonymkode: 7e589...d64 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #30 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det finnes også folk som ikke ønsker å jobbe. Anonymkode: 16412...c4a Helt riktig. Jobb er ikke for alle. Anonymkode: 7e589...d64
Fant80 Skrevet 15. august #31 Skrevet 15. august (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er arbeidsledig. Vært det i nå ett år. Jeg ble arbeidsledig da bedriften jeg jobbet for, ble lagt ned av moder-selskapet. Jeg har denne gangen valgt å være noe selektiv på hvilke jobber jeg søker på innenfor mitt yrke, men har også søkt butikkjobber som Kiwi, Meny, Extra, Coop Obs, og Joker. Jeg har ikke fått svar fra noen av butikkene. De stillingene jeg søker på, som jeg får svar på, er stillinger innen mitt yrke som jeg er kvalifisert for. Jeg har det siste året vært i over 30 prosesser, og har endt med å være 2 mann hver gang. Hvorfor? Jo, fordi jeg ikke har mastergrad (ja, samtlige 30 har svart at det var noen med høyere utdannelse som ble tilbudt jobben først, som er grunnen til at jeg ikke fikk jobben). Vi lever i ett samfunn der ALLE skal ha veldig høy utdannelse, eller bli kjendis (les influencer) Anonymkode: 86c74...59d Samme som min "svigerfar". (ikke gift) Ble sagt opp pga selskapet han hadde jobbet i (i 30 år) ble kjøpt opp av en utenlandsk monsterberift. Så la de ned hans selskap,og han fikk ikke tilbud om noe etter dette. Etter dette har jeg lest om mange flere med samme skjebne. Er også helt enig med deg. ALLE skal bli så høyt utdannet som mulig. Det er jo INGEN (inkludert renholdere etc) som ikke videreutdanner seg - helt til de føler de må ha såpass høy lønn at de slutter som renholder. Må jo le av hele greiene. Dette med at alle skal bli kjendis er gått helt over stokk og stein. De som ikke vil plastre trynet sitt utover alle medier er gjerne sånne som skal bli rik på krypto eller evt poker osv. DET FINNES JO INGEN NORMALE FOLK LENGER ! 🤣 Endret 15. august av Fant80 2
AnonymBruker Skrevet 15. august #32 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Meg du siterer. Jeg har søkt over 200 jobber. Jeg er i tillegg kronisk syk, har søkt alle ufaglærte jobber og jobber som passer til utdanningen min. De ufaglærte jobbene får jeg beskjed om at helsa mi er for dårlig til. Så nei det finnes ikke arbeidsplasser som sårt trenger folk. De velger folk med erfaring, og som allerede er i jobb og som ikke er syke. Anonymkode: 477e3...15e Joda, men man kan jo ikke ansette hva som helst Anonymkode: d0f9b...83e
AnonymBruker Skrevet 15. august #33 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva slags jobber søker du? Jeg vet om flere arbeidsplasser som trenger folk sårt uten å finne noen. Så med mindre man er ekstremt kresen, finnes det jobb å få. Men man må innse at i begynnelsen må man ta det man får. Anonymkode: 39332...abc Hvilke arbeidsplasser er det? Søkt hundrevis av jobber selv, og enten er det 150 søkere, eller så har jeg for lite erfaring, eller så er jeg overkvalifisert. Anonymkode: 1477e...f40
AnonymBruker Skrevet 15. august #34 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Joda, men man kan jo ikke ansette hva som helst Anonymkode: d0f9b...83e Når ingen vil ha nyutdanna, folk med hull i cvén, syke eller funksjonshemmede mennesker så havner man i arbeidsledigheten. Arbeidsgivere har muligheten til å gi folk en sjanse. Anonymkode: 477e3...15e 4 2
Fant80 Skrevet 15. august #35 Skrevet 15. august (endret) AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det finnes også folk som ikke ønsker å jobbe. Anonymkode: 16412...c4a Jeg vil si dette gjelder de fleste. Så absolutt meg i hvertfall. Men 9 av 10 går jo på jobb fordi det er det man gjør for å ha et liv! Ytterst få er sånne som ønsker å havne i NAV mølla frivillig. Er man det,så er man allerede syk. Om ikke fysisk,så feiler det deg i hvertfall noe!! Så med andre ord. De som sier dette,sier bare det fordi man utrolig nok er missunelig på disse folkene. Som regel folk på høyresiden,som har blitt printet inn i skallen om arbeidslinja,bærekraftig og diverse hint om at dette indirekte går utover de. Som regel ender det i massive krangler,stenging av tråder og masse grining! Endret 15. august av Fant80 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #36 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvilke arbeidsplasser er det? Søkt hundrevis av jobber selv, og enten er det 150 søkere, eller så har jeg for lite erfaring, eller så er jeg overkvalifisert. Anonymkode: 1477e...f40 Samme her, det er alltid 3 sifra med søkere. Må være på et veldig lite sted eller så har de alt for høye krav og lite goder til at folk føler seg kvalifisert til å søke. Anonymkode: 477e3...15e
AnonymBruker Skrevet 15. august #37 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når ingen vil ha nyutdanna, folk med hull i cvén, syke eller funksjonshemmede mennesker så havner man i arbeidsledigheten. Arbeidsgivere har muligheten til å gi folk en sjanse. Anonymkode: 477e3...15e Nei? Hva tjener de på det? Anonymkode: d0f9b...83e 1
Meuwmore Skrevet 15. august #38 Skrevet 15. august Politikerne bør seriøst deregulere arbeidsmarkedet. Det er en frustrasjon for alle på dette punktet, arbeidsledig eller ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 15. august #39 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei? Hva tjener de på det? Anonymkode: d0f9b...83e Da får de ikke lov å klage på at vi må leve på skattepengene deres heller. Det de tjener på det er et inkluderende samfunn som får folk i jobb, det er dyrt å ha så mange på nav. Anonymkode: 477e3...15e 4
AnonymBruker Skrevet 15. august #40 Skrevet 15. august Meuwmore skrev (2 minutter siden): Politikerne bør seriøst deregulere arbeidsmarkedet. Det er en frustrasjon for alle på dette punktet, arbeidsledig eller ikke. Sosial dumping er ikke noen særlig forbedring fra ledighet. Anonymkode: 1477e...f40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå