AnonymBruker Skrevet 15. august #1 Skrevet 15. august Hvorfor er det ingen som ansetter lenger? 700 000 utenfor arbeidslivet er helt forferdelig. Anonymkode: 477e3...15e
Schmuhu Skrevet 15. august #2 Skrevet 15. august Hva betyr "utenfor arbeidslivet" ? Bare arbeidsledig, syk, uføre .. ? Det er mer kompleks enn at arbeidsgivere ikke ansetter lenger. Schmuhu 5
Snublefot62 Skrevet 15. august #3 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvorfor er det ingen som ansetter lenger? 700 000 utenfor arbeidslivet er helt forferdelig. Anonymkode: 477e3...15e Dette er bare tull. 5
voka Skrevet 15. august #4 Skrevet 15. august Schmuhu skrev (13 minutter siden): Hva betyr "utenfor arbeidslivet" ? Bare arbeidsledig, syk, uføre .. ? Det er mer kompleks enn at arbeidsgivere ikke ansetter lenger. Schmuhu Og de fleste arbeidsgivere ansetter de som allerede er i jobb, de som er ledige får ikke jobben. 4
AnonymBruker Skrevet 15. august #5 Skrevet 15. august Snublefot62 skrev (2 timer siden): Dette er bare tull. https://www.nav.no/no/samarbeidspartner/presse/nyheter-og-pressemeldinger/700-000-star-utenfor-arbeidslivet-i-norge Anonymkode: 7e589...d64 7
AnonymBruker Skrevet 15. august #6 Skrevet 15. august Men tallene inkluderer uføretrygd, AAP osv. Da er det faktisk mulig at en del av de på eksempelvis AAP kommer tilbake, men ikke de på uføretrygd. Anonymkode: 09a0b...7a7
AnonymBruker Skrevet 15. august #7 Skrevet 15. august Verre blir det når den reelle ledigheten framkommer, da de som er i tiltak er utenfor denne statistikken. Mtp. siste nyhetssak om at NAV stopper alle tiltak pga. budsjettmangel / overskridelse. Og de har brukt den "lave" ledigheten som argument for å holde på styringsrenta. Anonymkode: 0fda0...e51 6 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #8 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men tallene inkluderer uføretrygd, AAP osv. Da er det faktisk mulig at en del av de på eksempelvis AAP kommer tilbake, men ikke de på uføretrygd. Anonymkode: 09a0b...7a7 Er dette riktig? Anonymkode: 0fda0...e51
AnonymBruker Skrevet 15. august #9 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er dette riktig? Anonymkode: 0fda0...e51 Jepp. Anonymkode: 7e589...d64 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #10 Skrevet 15. august Det er dyrere å drive, usikkerheten er høy, og mange velger å holde på de folkene de har fremfor å ansette nye – til de ser mer stabilitet i markedet. Anonymkode: 0fda0...e51
AnonymBruker Skrevet 15. august #11 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jepp. Og de på tiltak? Anonymkode: 0fda0...e51
AnonymBruker Skrevet 15. august #12 Skrevet 15. august Jeg er arbeidsledig. Vært det i nå ett år. Jeg ble arbeidsledig da bedriften jeg jobbet for, ble lagt ned av moder-selskapet. Jeg har denne gangen valgt å være noe selektiv på hvilke jobber jeg søker på innenfor mitt yrke, men har også søkt butikkjobber som Kiwi, Meny, Extra, Coop Obs, og Joker. Jeg har ikke fått svar fra noen av butikkene. De stillingene jeg søker på, som jeg får svar på, er stillinger innen mitt yrke som jeg er kvalifisert for. Jeg har det siste året vært i over 30 prosesser, og har endt med å være 2 mann hver gang. Hvorfor? Jo, fordi jeg ikke har mastergrad (ja, samtlige 30 har svart at det var noen med høyere utdannelse som ble tilbudt jobben først, som er grunnen til at jeg ikke fikk jobben). Vi lever i ett samfunn der ALLE skal ha veldig høy utdannelse, eller bli kjendis (les influencer) Anonymkode: 86c74...59d 15 1 3
AnonymBruker Skrevet 15. august #13 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er dette riktig? Anonymkode: 0fda0...e51 Ja, slik jeg leser artikkelen: https://www.nav.no/no/samarbeidspartner/presse/nyheter-og-pressemeldinger/700-000-star-utenfor-arbeidslivet-i-norge "Av de 700 000 som står utenfor, mottar 67 prosent (466 000 personer) en ytelse fra Nav. Det er i stor grad uføretrygd, men også AAP, dagpenger og økonomisk sosialhjelp. 33 prosent mottok ingen inntektssikring fra Nav." Anonymkode: 09a0b...7a7 2
AnonymBruker Skrevet 15. august #14 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, slik jeg leser artikkelen: https://www.nav.no/no/samarbeidspartner/presse/nyheter-og-pressemeldinger/700-000-star-utenfor-arbeidslivet-i-norge "Av de 700 000 som står utenfor, mottar 67 prosent (466 000 personer) en ytelse fra Nav. Det er i stor grad uføretrygd, men også AAP, dagpenger og økonomisk sosialhjelp. 33 prosent mottok ingen inntektssikring fra Nav." Anonymkode: 09a0b...7a7 Ok, da nevnes det ikke noe om tiltakene som nå stanses. Da vil ledighetsstatistikken bli høyere. Kanskje et argument for å senke renta. Anonymkode: 0fda0...e51
AnonymBruker Skrevet 15. august #15 Skrevet 15. august Landet går til helvette snart om bare halve befolkningen skal jobbe Anonymkode: 130e1...9bd 5
AnonymBruker Skrevet 15. august #16 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Landet går til helvette snart om bare halve befolkningen skal jobbe Anonymkode: 130e1...9bd Har søkt jobber i et år og lever på sosialhjelp, ingen vil jo ha noen. Anonymkode: 477e3...15e 9 2
Iso1 Skrevet 15. august #17 Skrevet 15. august Jeg er ufør, men i varig tilrettelagt jobb, så jeg ser ikke på meg som arbeidsledig. Men aldri hatt vanlig jobb før. Gikk fra skole og utredning til jobbsøkerkurs og mer utredning som førte til der jeg er i dag. 1 5
AnonymBruker Skrevet 15. august #18 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Men tallene inkluderer uføretrygd, AAP osv. Da er det faktisk mulig at en del av de på eksempelvis AAP kommer tilbake, men ikke de på uføretrygd. Anonymkode: 09a0b...7a7 + rusmisbrukere, utviklingshemmede osv. Anonymkode: 39332...abc 2
AnonymBruker Skrevet 15. august #19 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Har søkt jobber i et år og lever på sosialhjelp, ingen vil jo ha noen. Anonymkode: 477e3...15e Hva slags jobber søker du? Jeg vet om flere arbeidsplasser som trenger folk sårt uten å finne noen. Så med mindre man er ekstremt kresen, finnes det jobb å få. Men man må innse at i begynnelsen må man ta det man får. Anonymkode: 39332...abc
AnonymBruker Skrevet 15. august #20 Skrevet 15. august Er ledige stillinger hos oss. Men du må selvsagt ha rett utdannelse. Masse ledige stillinger på finn Anonymkode: d0f9b...83e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå