AnonymBruker Skrevet 15. august #1 Skrevet 15. august Vi skal ha dåp om en mnds tid og ønsker å gjøre dette ganske billig da vi sparer til ulønnet permisjon. Vi skal ha ca. 25 gjester så er en ganske liten dåp. Hva er deres beste tips for å holde kostnadene nede? Anonymkode: 71eee...613
AnonymBruker Skrevet 15. august #2 Skrevet 15. august Vi hadde det hjemme og lagde koldtbord selv. Anonymkode: 0ad11...567 2
AnonymBruker Skrevet 15. august #3 Skrevet 15. august Vi hadde alle våre hjemme, laget koldtbord selv og fikk hjep til kaker😊 Anonymkode: 097f5...fc3
AnonymBruker Skrevet 15. august #4 Skrevet 15. august Vi hadde alle våre hjemme, laget koldtbord selv og fikk hjep til kaker😊 Anonymkode: 097f5...fc3
Rødstrupa Skrevet 15. august #6 Skrevet 15. august (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vi skal ha dåp om en mnds tid og ønsker å gjøre dette ganske billig da vi sparer til ulønnet permisjon. Vi skal ha ca. 25 gjester så er en ganske liten dåp. Hva er deres beste tips for å holde kostnadene nede? Anonymkode: 71eee...613 Selv om dere sparer til ulønnet permisjon bør ikke dåpen bli‘’knuslete’’. Men det er mulig å gjøre det rimelig likevel. Dere kan feks. servere pastasalat med brød, pai, eller lignende og bake noen kaker. Kanskje noen av gjestene kan ta med bakst. Dersom dere har plass, holde selskapet privat. Hos dere eller noen av gjestene eventuelt…. Endret 15. august av Rødstrupa
laviniabcn79 Skrevet 15. august #7 Skrevet 15. august Vi hadde pølsefest med stort og smått og fikk hjelp til kaker! det ble så vellykket at min tante gjentok suksessen når hun fyllte 70 år året etter. uhøytidelig, men utrolig koselig- og vi inviterte masse venner med unger og familie. perfekt dag! ( og jeg gjentok det samme med nr 2 3 år etterpå.)
AnonymBruker Skrevet 15. august #8 Skrevet 15. august - Billig eller gratis lokale - Lage maten selv - Lage kaker selv eller få venner/familie til å bake for dere. - Minimalistisk pynt: Trenger ikke dyre blomsteroppsatser og ballongbue. Anonymkode: e4515...f90
Surriball Skrevet 15. august #9 Skrevet 15. august Lån kantina på jobben/ha det hjemme. Spør noen av gjestene (nærmeste familie?) om å bake kake Spis gryte til middag, kan lages ganske rimelig selv eller er enkelt med catering.
AnonymBruker Skrevet 15. august #10 Skrevet 15. august Handle brus og slikt på 4 for 60 på 1,5l eller tilsvarende tilbud. (Både meny og spar har slike tilbud jevnlig. Men sikkert flere butikker også.) Ha gjerne festen hjemme, hjemme hos en av deres foreldre, eller i billig lokale der dere kan ha med egen mat og drikke. Lag en god hjemmelaget gryterett, dersom det er tradisjon for det der dere bor, eller der en av dere har aner. Evt. lag koldtbord selv. Det koste MYE mindre enn å bestille koldtbord fra catering. Og har dere primært kalde retter, så er det lett å lage klart på forhånd. Kjøp billige servietter og pynt. Gjerne noe ensfarget, og ikke nødvendigvis noe med mønster. Lag bordkort o.l. selv. Spør gjester som bor i nærheten om de kunne vært villige til å bake kake og ha med. Anonymkode: cb373...c10
AnonymBruker Skrevet 15. august #11 Skrevet 15. august Vi hadde dåpen hjemme hos min far som har god plass, jeg lagde lasagne fra bunnen i to varianter i forveien, hadde tomatsalat og grissini til. Selve dåpskaken var fra bakeri, resten var bakt av meg og tante. Pynt var høstplanter/lyng etc fra hage og skogen. Nå var ikke økonomi årsaken til at det ble gjort sånn, men korona, men det ble rimelig. Anonymkode: 5a937...5e3
AnonymBruker Skrevet 15. august #12 Skrevet 15. august Vi hadde det hjemme hos foreldrene mine. De har ganske stor stue. Brukte eget glass og servise. Lagde bordlapper selv. Kjøpte ingenting av pynt, brukte mammas hvite duker og noen heklede, rosa duker hun hadde liggende. Plukket blomster og hadde i vaser på bordene. Kjøpte servietter, da, men de var ikke dyre. Mat var koldtbord. Se etter ting på tilbud fremover og legg i fryseren. Kok poteter, egg, lag en salat, litt pastaskruer osv. Bak rundstykker i forkant og ha i fryseren. Vi handlet brus i sverige, og kunne derfor servere pepsi og fanta. Men det går jo også an å ha stående noen billigbrus. Er ikke alle som bryr seg. Vi hadde et lite bord med brus på der folk gikk og hentet selv. Spør gjestene om noen kan bake kake. Til nr 1 hadde vi en dyr og fancy dåpskake, men vi droppet det med nr 2. Mamma lagde heller en fin kake selv, og svigermor og min søster hadde også med. Vi hadde ikke dessert, det holdt med kake. Hadde litt potetgull og godteri stående fremme, men det meste gikk unna dagen etter med de som overnatta 😄. Anonymkode: 1cdd5...dd7
Eva00 Skrevet 15. august #13 Skrevet 15. august Gjort de samme som de over, lånt kantine på jobb, fått hjelp til å lage koldbord og fiskesuppe av svigermor, hun kom noen dager før og hjalp til. En kake fra bakeri, resten bakte jeg med hjelp av venninner. Kjøpte inn hvite duker som er blitt brukt til tre barndåper og to konfirmasjoner til nå og lånte pynt hos venner som har hatt barndåp rett før oss og selv kjøpt inn roser på coop og blader fra naturen. Hatt mellom 25-30 gjester hver gang.
AnonymBruker Skrevet 16. august #14 Skrevet 16. august Noen ulike typer paier, et par ulike salater, focaccia og aioli. Spør om noen vil bake med kaker (vanlig i noen familier). En gryterett som lapskaus (med knoke), en gryte med oksekjøtt eller vilt. Potetmos til. Og tilbehør som passer flattbrød, hvitløksbrød, tyttebær osv. Hjemmelagde snitter Hjemmelaget tapas/koldtbord. Kanskje noen kan hjelpe til med en rett? Retter kan tilpasses økonomi og tilbud. Helstekt laks/ørret med klassisk tilbehør Kjøp pynt på finn, lån, bruk det dere har. Lag bordkort selv. Kjøp stivt papir, og lim på et klistremerke som passer. Anonymkode: 10338...612
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå