Etk Skrevet 15. august #1 Skrevet 15. august Jeg er en voksen damenpå 50 år som har normal hud. Har brukt mye produkter i litt høyere prisklasse (prøvd mye forskjellig), men nå ser jeg at jeg ikke kan bruke så mye penger på hudpleie lenger. Leter etter produkter i mellom prissjiktet….Og har lest en del positivt om La-Roche Posay. Noen som vil dele erfaringer? 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #2 Skrevet 15. august Jeg har ikke brukt så mye fra det merket, men jeg var fornøyd med dagkremen. Nå bruker jeg CeraVe og er veldig fornøyd med produktene deres. Anonymkode: a5653...3c3 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #3 Skrevet 15. august Det er som med alle andre merker. Noe som er bra, noe som er mindre bra. Har aldri holdt meg til et merke. Anonymkode: 0031c...47b 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #4 Skrevet 15. august Både positive og negative erfaringer. Noen ting er veldig agressive mot huden (jeg har slitt med voksen akne) mens noe er veldig bra. Jeg personlig er ikke så fan av å fokusere på kun et merke, tror man kan oppnå mer hvis man mixer litt. Anonymkode: 02fa5...053
AnonymBruker Skrevet 15. august #5 Skrevet 15. august Etk skrev (17 minutter siden): Jeg er en voksen damenpå 50 år som har normal hud. Har brukt mye produkter i litt høyere prisklasse (prøvd mye forskjellig), men nå ser jeg at jeg ikke kan bruke så mye penger på hudpleie lenger. Leter etter produkter i mellom prissjiktet….Og har lest en del positivt om La-Roche Posay. Noen som vil dele erfaringer? Eg lika godt produkta eg har prøvd derfra iallefall😊 Anonymkode: fdd4c...0f7 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #6 Skrevet 15. august Jeg er litt delt. Bruker nå kun cicaplast baume B5 fra dem. Synes det er et godt produkt for sitt bruk. Ellers har ikke de produktene jeg har prøvd fra dem vært så fantastiske til min hud. Jeg begynte å bruke koreansk hudpleie for ca 5 år siden og har ikke sett meg tilbake. Bruker selvsagt noen få produktet som ikke er koreanske som retinol av typen differin, og azelaic acid fra the inkey list. Men det aller meste er fra korea. Synes prisene på produktene også er helt innafor. Av dyrere hudpleie som jeg har prøvd har jeg kun vært fornøyd med et par produkter fra Zo skin health og enkelte produkter fra EmerginC. EnerginC pleide å selges til helt ok pris på blivakker og et av produktene jeg likte var lenge ikke mulig å få tak i Norge så kuttet merket helt ut etter det. Synes de koreanske merkene er meget gode på lette effektive formler som passer min hudtype. Anonymkode: 6da01...295 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #7 Skrevet 15. august Ville bare legge til at til kroppspleie er jeg fornøyd med debucal og aderma som også selges på apotek. Anonymkode: 6da01...295 1
kaledonia Skrevet 15. august #8 Skrevet 15. august Etk skrev (6 timer siden): Jeg er en voksen damen på 50 år som har normal hud. Har brukt mye produkter i litt høyere prisklasse (prøvd mye forskjellig), men nå ser jeg at jeg ikke kan bruke så mye penger på hudpleie lenger. Leter etter produkter i mellom prissjiktet….Og har lest en del positivt om La-Roche Posay. Noen som vil dele erfaringer? Jeg er ikke noen stor fan av La-Roche Posay-merket. Det finnes bedre alternativer på apotek, som Bioderma , Avene og A-Derma. 1 1
Roci Skrevet 15. august #9 Skrevet 15. august Etk skrev (8 timer siden): Jeg er en voksen damenpå 50 år som har normal hud. Har brukt mye produkter i litt høyere prisklasse (prøvd mye forskjellig), men nå ser jeg at jeg ikke kan bruke så mye penger på hudpleie lenger. Leter etter produkter i mellom prissjiktet….Og har lest en del positivt om La-Roche Posay. Noen som vil dele erfaringer? Som flere andre her skriver, så opplever jeg at de har noen gode produkter og noen mindre gode. Det finnes forøvrig mye god hudpleie med gode ingredienser i rimeligere prisklasser. For å få fullt utbytte av hudpleie, bør man uansett velge ut fra hudens behov og eventuelle "problemområder", og det er kanskje her den største forskjellen mellom dyr og rimelig hudpleie ligger, at det er vanskeligere å få et "skreddersydd" hudpleieprogram innenfor ett og samme merke. Det går imidlertid helt fint å sette sammen en hudpleierutine med en kombinasjon av produkter fra ulike merker og i ulike prisklasser, og man kan fint blande dyrt og rimelig også. Personlig mener jeg at f.eks. renseprodukter ikke er noe man trenger å kjøpe dyrt. Det viktigste er at sminke og solkrem fjernes effektivt uten å tørke ut huden. Videre ville jeg prioritert hoveddelen av budsjettet på et godt "multitasking" serum og en god øyekrem, da jeg trenger mer enn bare fukt (er selv i 50-årene). Når det gjelder fukt, er det mye bra å velge i, både dyrt og rimelig. Selv foretrekker jeg å bruke et par serum for aktiv pleie, og en krem som først og fremst gir godt med fukt tilpasset min hudtype. Jeg bruker samme krem morgen og kveld, og supplerer med solbeskyttelse på dagtid og evt. en ansiktsolje de kveldene jeg ikke bruker et retinoid eller eksfoliering. 1 1
Capazitet Skrevet 15. august #10 Skrevet 15. august Eg syns LRP er gode produkter. Har prøvd litt forskjellig til sensitiv og rød hud, har rosacea. Produkta er bra, men der er også andre gode kvalitets apotekmerker.
AnonymBruker Skrevet 15. august #11 Skrevet 15. august Jeg bruker den dagkremen som heter Cicaplast B5 eller hva den nå heter, samt en solkrem. Jeg har hypersensitiv hud, men aldri reagert på noen av disse (bank i bordet). Anonymkode: 85b15...e06
AnonymBruker Skrevet 16. august #12 Skrevet 16. august Fantastisk mot fet hud! Anonymkode: ca6ca...740
AnonymBruker Skrevet 16. august #13 Skrevet 16. august Etk skrev (På 15.8.2025 den 10.54): Jeg er en voksen damenpå 50 år som har normal hud. Har brukt mye produkter i litt høyere prisklasse (prøvd mye forskjellig), men nå ser jeg at jeg ikke kan bruke så mye penger på hudpleie lenger. Leter etter produkter i mellom prissjiktet….Og har lest en del positivt om La-Roche Posay. Noen som vil dele erfaringer? Jeg bruker den mot rosacea, den er veldig god.. har også en stor pumpe med fuktighetskrem, den er fantastisk for atopisk eksem. Barnet fikk canoderm på resept men den kan ikke måle seg med fuktighetskremen fra det merket. Ikke svir den heller slik canodermen gjør. Cicaplast er også bra. Dusjsåpen er bra. Maskaraen var derimot ikke noe særlig. Anonymkode: c20c6...4ba
Forundret.. Skrevet 16. august #14 Skrevet 16. august Capazitet skrev (På 15.8.2025 den 20.42): Eg syns LRP er gode produkter. Har prøvd litt forskjellig til sensitiv og rød hud, har rosacea. Produkta er bra, men der er også andre gode kvalitets apotekmerker. Jeg har også det. Hvilke andre merker er det du har prøvd som er gode? 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #15 Skrevet 16. august Forundret.. skrev (47 minutter siden): Jeg har også det. Hvilke andre merker er det du har prøvd som er gode? Ikke meg du spør men jeg liker serum med azelaic acid. Som det fra the inkey list. Synes også at retinol på resept hjelper å bruke noen ganger i uken. Ellers milde produkter med fokus på hudbarrieren og fukt. Mye bra k beauty på markedet med milde ingridiens. Synes ikke den serien ment for rosacea fra la Roche Posay er noe bra. Eneste er den cicaplast baume B5 gjerne i tykt lag om natten "slugging." Anonymkode: 6da01...295
Forundret.. Skrevet 16. august #16 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke meg du spør men jeg liker serum med azelaic acid. Som det fra the inkey list. Synes også at retinol på resept hjelper å bruke noen ganger i uken. Ellers milde produkter med fokus på hudbarrieren og fukt. Mye bra k beauty på markedet med milde ingridiens. Synes ikke den serien ment for rosacea fra la Roche Posay er noe bra. Eneste er den cicaplast baume B5 gjerne i tykt lag om natten "slugging." Anonymkode: 6da01...295 Takk for svar. Jeg har automatisk gått ut i fra at jeg måtte styre unna Retinol. Hva heter den du får på resept ? Det er kun dagkremen for rosacea hud jeg bruker i ansiktet, jeg prøvde en som var litt grønnaktig men den så ikke bra ut på huden. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #17 Skrevet 17. august Forundret.. skrev (3 minutter siden): Takk for svar. Jeg har automatisk gått ut i fra at jeg måtte styre unna Retinol. Hva heter den du får på resept ? Det er kun dagkremen for rosacea hud jeg bruker i ansiktet, jeg prøvde en som var litt grønnaktig men den så ikke bra ut på huden. Jeg bruker differin med virkestoffet adapelen. Men har lest om flere med rosacea som bruker tretinoin også uten problem. Jeg reagerer på alle slike vanlig hudpleie retinoler over disk her i Norge. Huden blir bare rød og sensetiv. Med differin hender det huden flasser litt også trenger den selvsagt mere fukt enn viss jeg ikke bruker dette produktet men det er det. Jeg bruker den ikke vær natt men flere ganger i uken det er nok for meg. Bruker også "sandwich" metoden for påføring. Netter jeg ikke bruker differin bruker jeg azelaic acid som også anbefales for rosacea hud. I vanlig hudpleie er det opp til 10% men selges også produkter på resept ment for behandling av rosacea med høyere % azelaic acid. Jeg synes det er styr med å gå til legen så jeg bare plukker det opp på apotek i utlandet da jeg reiser en del. Men er ganske sikker på at legen ville skrevet det ut for meg viss jeg ender opp med å gå tom. Selges både i Italia, Spania, Østerrike og Usa over disk på apoteket. Sannsynligvis flere steder men det er de landene jeg har kjøpt fra. Anonymkode: 6da01...295
Forundret.. Skrevet 17. august #18 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg bruker differin med virkestoffet adapelen. Men har lest om flere med rosacea som bruker tretinoin også uten problem. Jeg reagerer på alle slike vanlig hudpleie retinoler over disk her i Norge. Huden blir bare rød og sensetiv. Med differin hender det huden flasser litt også trenger den selvsagt mere fukt enn viss jeg ikke bruker dette produktet men det er det. Jeg bruker den ikke vær natt men flere ganger i uken det er nok for meg. Bruker også "sandwich" metoden for påføring. Netter jeg ikke bruker differin bruker jeg azelaic acid som også anbefales for rosacea hud. I vanlig hudpleie er det opp til 10% men selges også produkter på resept ment for behandling av rosacea med høyere % azelaic acid. Jeg synes det er styr med å gå til legen så jeg bare plukker det opp på apotek i utlandet da jeg reiser en del. Men er ganske sikker på at legen ville skrevet det ut for meg viss jeg ender opp med å gå tom. Selges både i Italia, Spania, Østerrike og Usa over disk på apoteket. Sannsynligvis flere steder men det er de landene jeg har kjøpt fra. Anonymkode: 6da01...295 Takk for all informasjon. Jeg skal snart til legen så da skal jeg spørre om jeg ikke kan få resept. 1
Hmmmmmm Skrevet 17. august #19 Skrevet 17. august Hvis det er kun fukt du er ute etter, så må du absolutt ikke bruke mye penger. Jeg kjøper carbaderm fra farmesiet til slikk og ingenting. Har tørr hud, pluss at jeg bruker tretinoin som tørker. Da er det godt med en litt fet krem 1
Capazitet Skrevet 17. august #20 Skrevet 17. august Forundret.. skrev (17 timer siden): Jeg har også det. Hvilke andre merker er det du har prøvd som er gode? Som dagkrem : Pharmaceris R Lipo-Rosalgin ansiktskrem - 30 ml | Med24.no Som nattkrem : A-Derma Biology Calm beroligende ansiktskrem 40 ml - Apotek 1 Som solkrem : P20 Sun Cream Sensitive Face SPF50+, 50 ml - Solkrem ansikt - Farmasiet.no 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå