AnonymBruker Skrevet 15. august #1 Skrevet 15. august Om en foreldre dør, er det vanlig å bare gi blomst til barnet, eller er det vanlig å gi til svigerbarn og barnebarn også? Anonymkode: c146a...7cf
Daria Skrevet 15. august #2 Skrevet 15. august Jeg setter hele husstanden på kortet, hvis det er det du tenker på. Ellers kommer det an på hva som er min tilknytning her - hvis en når venninne mister en besteforelder, sender jeg blomster til henne, ikke til foreldrene hennes. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #3 Skrevet 15. august Til (det voksne) barnet. Det gjør jeg i hvertfall, og de (få) blomstene vi fikk, var til mannen (mannens navn på kortet), da hans foreldre døde. Det blir jo til oss andre i husstanden også, jeg føler ikke det blir noe feil. Anonymkode: 251d4...c7b
AnonymBruker Skrevet 15. august #4 Skrevet 15. august Til den nærmeste familien. En felles blomst. Anonymkode: b0443...0df
Brunello Skrevet 15. august #5 Skrevet 15. august Det naturlige for meg ville være å skrive til «Per m/ familie» om det er faren til Per som er død. Så skriver man vel ofte en kort hilsen som «Vi tenker på dere …..», slik at det blir til hele husstanden. 1 1
Mymlen Skrevet 15. august #6 Skrevet 15. august "Til... Med familie" om du vet at vedkommende har familie
AnonymBruker Skrevet 15. august #7 Skrevet 15. august Jobber i blomsterbutikk. Dem bruker å skrive med familie. Så da gjelder det hele husstanden til den personen dem leverer blomster til. Anonymkode: e8092...47d 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #8 Skrevet 15. august Jeg gir blomster til den jeg er nær. Hvis en venninne mister faren, sender jeg blomster til henne. Hvis familien er nær nok, inkluderer jeg dem. Anonymkode: 2491a...ced
Hannabanna Skrevet 15. august #9 Skrevet 15. august Hadde en vennine som døde 34 pr gammel. Mannen og barna fikk så mye blomster at det ble ett ekstra styr for han. Til begravelsen går man jo sammen om kranser. Ellers velg noe annet.
AnonymBruker Skrevet 15. august #10 Skrevet 15. august Vi hadde et blomsterhav her for noen år siden... Jeg aner faktisk ikke hva som stod på kondolansene.... Jeg gikk på rutine, tok bilde av blomsten, så hvem den var fra, sendte takk per melding... Har nok lagt kortene et sted. Tror verken jeg eller mannen bryr oss med hva som står der. Setter enormt pris på omtanken. Men det var for mye, som noen allerede har påpekt. Og verste var at det løpende ble satt inn på gjesterom. Da man opp i alt som skjedde ikke hadde sjans til å vurdere om noe var giftig, og holde det unna husdyr og barn... Jeg har begynt å gjøre en av to; sende et gavekort på blomster, med en melding om å kjøpe seg en fin bukett senere. Eller sende morgenlevering. Går også sammen med andre slik at de for færre men dyrere ting. Anonymkode: 57f96...9eb
AnonymBruker Skrevet 15. august #11 Skrevet 15. august Må legge til... Blomster går til den du er nærmest. For eksempel sender mine tanter og onkler blomster til min forelder, men ikke hjem til meg. Mens mine venninner sender til meg, ikke til forelder. Anonymkode: 57f96...9eb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå