Gå til innhold

Jeg lurer på hva som er vanlig , med blomster og dødsfall.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om en foreldre dør, er det vanlig å bare gi blomst til barnet, eller er det vanlig å gi til svigerbarn og barnebarn også? 

Anonymkode: c146a...7cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg setter hele husstanden på kortet, hvis det er det du tenker på. Ellers kommer det an på hva som er min tilknytning her - hvis en når venninne mister en besteforelder, sender jeg blomster til henne, ikke til foreldrene hennes.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Til (det voksne) barnet. Det gjør jeg i hvertfall, og de (få) blomstene vi fikk, var til mannen (mannens navn på kortet), da hans foreldre døde. Det blir jo til oss andre i husstanden også, jeg føler ikke det blir noe feil.

Anonymkode: 251d4...c7b

AnonymBruker
Skrevet

Til den nærmeste familien. En felles blomst. 

Anonymkode: b0443...0df

Skrevet

Det naturlige for meg ville være å skrive til «Per m/ familie» om det er faren til Per som er død. Så skriver man vel ofte en kort hilsen som «Vi tenker på dere …..», slik at det blir til hele husstanden.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

"Til... Med familie" om du vet at vedkommende har familie 

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i blomsterbutikk. Dem bruker å skrive med familie. Så da gjelder det hele husstanden til den personen dem leverer blomster til. 

Anonymkode: e8092...47d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir blomster til den jeg er nær. Hvis en venninne mister faren, sender jeg blomster til henne. Hvis familien er nær nok, inkluderer jeg dem.

Anonymkode: 2491a...ced

Skrevet

Hadde en vennine som døde 34 pr gammel. Mannen og barna fikk så mye blomster at det ble ett ekstra styr for han. Til begravelsen går man jo sammen om kranser. Ellers velg noe annet.

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde et blomsterhav her for noen år siden...

Jeg aner faktisk ikke hva som stod på kondolansene.... Jeg gikk på rutine, tok bilde av blomsten, så hvem den var fra, sendte takk per melding... Har nok lagt kortene et sted. Tror verken jeg eller mannen bryr oss med hva som står der. 

Setter enormt pris på omtanken. Men det var for mye, som noen allerede har påpekt. Og verste var at det løpende ble satt inn på gjesterom. Da man opp i alt som skjedde ikke hadde sjans til å vurdere om noe var giftig, og holde det unna husdyr og barn... 

Jeg har begynt å gjøre en av to; sende et gavekort på blomster, med en melding om å kjøpe seg en fin bukett senere. Eller sende morgenlevering. Går også sammen med andre slik at de for færre men dyrere ting. 

Anonymkode: 57f96...9eb

AnonymBruker
Skrevet

Må legge til... Blomster går til den du er nærmest. 

For eksempel sender mine tanter og onkler blomster til min forelder, men ikke hjem til meg. Mens mine venninner sender til meg, ikke til forelder. 

Anonymkode: 57f96...9eb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...