AnonymBruker Skrevet 15. august #1 Skrevet 15. august En liten utblåsning. Jeg liker å lese nyheter på morgenen. Jeg liker også å lese artikler. Men nå er mer og mer bak betalingsmur, og det er selvsagt forståelig siden avisene må jo tjene penger de og. Det som jeg likevel synes er irriterende er at det er jo så dyrt! Over 200 kr i mnd på en avis? Jeg vil lese både vg, kk, Aftenposten og Østlandsposten, men det vil jo bli fryktelig dyrt etterhvert. Har hatt prøveperioder og avslutta før den er ferdig, eller betalt for en måned og så avsluttet i ny og ne, men det er jo himla stress. Synes det er merkelig at de ikke har sånn at man kan betale for å lese en artikkel istede. 49 eller 29 kr for en. Who's with me ? Anonymkode: cd6ce...4b6 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #2 Skrevet 15. august Ber Chatgpt skrive artikkelen for meg om jeg synes tema er interesant. Da kan du også spørre videre, og diskutere elementer i den. Bestemme hvor kort/lang den skal være, be den skrive en lignende artikkel, og så videre. Anonymkode: 802e1...860
NoaideBiehtar Skrevet 15. august #3 Skrevet 15. august Jeg betaler for Schibsted Full Tilgang, da får jeg Aftenposten, VG+, Aftenbladet, Bergens Tidende, Dine Penger, e24, PodMe og Magasin+. Syns det er en super ordning, men bor man i et annet område er det jo begrenset verdi. Tenker også det hadde vært fint med en sånn betal-per-artikkel, men tror ikke det hadde vært så mange som var villige til å betale likevel...? Jeg har troa på slike "pakker" som jeg har, kanskje med mer valgfrihet. Litt som med tv-pakkene, at du kan velge aviser ut og inn fra måned til måned. Eller at du betaler en pris for X antall artikler i måneden. For jeg savner også særlig muligheten til å lese i random lokalaviser. 5
Hareena Skrevet 15. august #4 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (42 minutter siden): En liten utblåsning. Jeg liker å lese nyheter på morgenen. Jeg liker også å lese artikler. Men nå er mer og mer bak betalingsmur, og det er selvsagt forståelig siden avisene må jo tjene penger de og. Det som jeg likevel synes er irriterende er at det er jo så dyrt! Over 200 kr i mnd på en avis? Jeg vil lese både vg, kk, Aftenposten og Østlandsposten, men det vil jo bli fryktelig dyrt etterhvert. Har hatt prøveperioder og avslutta før den er ferdig, eller betalt for en måned og så avsluttet i ny og ne, men det er jo himla stress. Synes det er merkelig at de ikke har sånn at man kan betale for å lese en artikkel istede. 49 eller 29 kr for en. Who's with me ? Anonymkode: cd6ce...4b6 Hvor skal lønna til journalistene komme fra da tenker du? Jeg har også samme abonnement som @NoaideBiehtar , det er virkelig verd pengene hvis du ønsker å lese artikler fra seriøse kilder. 1
Snublefot62 Skrevet 15. august #5 Skrevet 15. august Til sammenligning. Før måtte en gjerne kjøpe avisene fysisk. De store kom ut daglig og jeg mener de hadde gjerne en pris på rundt 20 kr pr stk? Om man kun holdt seg til ei avis og kjøpte hver dag så ble det over 500 kr pr måned. For ei avis. Mange hadde nok tilgang på noen aviser gratis på jobb, venner/familie eller offentlige steder - men mange voksne kjøpte jevnt over noen aviser i uka. Men i dag er det for dyrt
AnonymBruker Skrevet 15. august #6 Skrevet 15. august Og så blir man plaget med telefoner om abonnement i lang tid etterpå om man kjøper tilgang på noe. Jeg orker ikke. Anonymkode: 668e3...7f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå