AnonymBruker Skrevet 15. august #2 Skrevet 15. august Jeg har flyttet (det vil si solgt og kjøpt ny bolig) når boligen ikke lenger fyller behovet vi har. Det har gjort at de siste 12 årene har vi flyttet tre ganger, og vi kommer antakelig ikke til å flytte igjen med mindre vi ikke greier å holde hus og hage i orden i alderdommen. Anonymkode: 2af3c...c5e
AnonymBruker Skrevet 15. august #3 Skrevet 15. august Her vi bor nå tenker vi å bo "ut livet", med mindre noe skjer. De siste 15 årene har vi flyttet tre ganger, alle for å kjøpe oss opp til noe litt større/bedre i samme nabolag. Før det bodde vi en rekke steder - studier, utveksling, jobbytte, utenlandsopphold... Men da leide vi. Så det kommer jo an på livsfaser. Anonymkode: 4015a...8d7 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #4 Skrevet 15. august Har flyttet mange ganger, spesielt i ungdommen, men som regel til ulike boliger i samme by. Har bodd i fire ulike byer. Tror jeg har flyttet 13 ganger totalt, om jeg ikke har glemt noe. Der har vært på grunn av studier først og fremst, noen ganger for å flytte sammen med noen, eller flytte fra noen. Skal forhåpentligvis aldri flytte igjen, med mindre alderdommen gjør at jeg ikke klarer å bo jeg bor nå. Anonymkode: 31fd7...93a
AnonymBruker Skrevet 15. august #5 Skrevet 15. august Har flyttet tre ganger i mitt liv. Første gang hjemmefra til leid leilighet. Så videre etter noen år til selveid leilighet og etter det videre til selveid enebolig. Planen er å bo her til vi ikke makter å ta vare på hus og hage lengre. Anonymkode: b7518...637
AnonymBruker Skrevet 15. august #6 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Her vi bor nå tenker vi å bo "ut livet", med mindre noe skjer. De siste 15 årene har vi flyttet tre ganger, alle for å kjøpe oss opp til noe litt større/bedre i samme nabolag. Før det bodde vi en rekke steder - studier, utveksling, jobbytte, utenlandsopphold... Men da leide vi. Så det kommer jo an på livsfaser. Anonymkode: 4015a...8d7 Glemte barndommen og tiden før jeg traff mannen; Bodde i barndomshjemmet fra fødsel, til jeg flyttet ut som 19-åring. Så studenthybel, så kollektiv. Så har bodd totalt 9 steder. Men 6 av de var på få år tidlig i 20-årene, på grunn av studier, jobb, utveksling, og så videre. Anonymkode: 4015a...8d7
AnonymBruker Skrevet 15. august #7 Skrevet 15. august Jeg hadde en rotløs tilværelse som barn, ungdom, og ung voksen, og flyttet mye. Min total er 5 fylker, 8 kommuner, og 20 boliger i løpet av 29 år. (2 fylker, 4 kommuner, og 8 boliger sammen med foreldrene mine på grunn av deres jobber. 5 fylker, 5 kommuner, og 8 boliger alene, på grunn av jobb og studier. 2 fylker, 2 kommuner, og 4 boliger sammen med mannen min på grunn av studier og leiesituasjon. Den siste boligen vi leide kjøpte vi. Her har vi bodd siden, og har ingen planer om å flytte i overskuelig fremtid) Anonymkode: f73ae...207
aksase Skrevet 15. august #8 Skrevet 15. august (endret) Flytter ikke så veldig ofte. Bare to ganger på drøyt 50 år. Mine foreldre flyttet da jeg var fire år gammel, fra byen til landet innen samme kommune, midt på 70-tallet, så det var min første flytting. Studerte på skoler og høgskole i nærheten, så bodde hjemme i hele skole-, og studietiden. Så flyttet jeg ut av barndomshjemmet da jeg giftet meg, på slutten av 90-tallet, men flyttet ikke langt nok til å få ny adresse, bare til nabohuset. Dette var før vårt område fikk gatenavn og husnummer. Her bor jeg og kona fortsatt. Hvis det blir en flytting til, blir det trolig når jeg trenger sykehjemsplass. Endret 15. august av aksase
AnonymBruker Skrevet 15. august #9 Skrevet 15. august De siste 25 årene har jeg flyttet ca 10 ganger pga jobb i utlandet og tilbake til Norge, flyttet pga større bolig, flyttet sammen med kjæreste og ut fra kjæreste igjen. Den bolgen jeg bor i nå må jeg flytte fra pga at bygården skal selges dessverre. Anonymkode: 86ca1...309
AnonymBruker Skrevet 15. august #10 Skrevet 15. august 3 ganger før jeg begynte på skolen, bodde på hybel i ungdommen og var hjemme hver helg, da jeg flytta ut leide leilighet før jeg kjøpte bolig, her har jeg bodd i 20 år men skal i leilighet så snart barna er voksne og flyttet Anonymkode: 1cc96...bf0
Daisy-love Skrevet 15. august #11 Skrevet 15. august Jeg hadde en periode hvor jeg flyttet hyppig, men hadde da ikke flyttet med den ene forelderen min i oppveksten. Har nå også bodd samme sted i en god del år, og planlegger å gjøre det videre. Flyttet pga studier, og endring av livssituasjon. Også har jeg leid hvor det har vært naturlig å måtte flytte på seg, så da ble det noen ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå