AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:42 #1 Skrevet torsdag kl 22:42 Jeg startet på Lenzetto og Utrogestan ca 15 måneder etter siste menstruasjon, og etter at både østrogen- og progesteronnivåene hadde sunket. Etter at jeg begynte på hormonbehandling, fikk jeg en forsiktig mens etter 3,5 måneder, deretter 6 uker etterpå, og nå ser det ut som det såvidt er igang igjen på nytt 6 uker etter forrige gang. Bare spotting foreløpig denne gangen, foreløpig i alle fall. Gynekologen mener blødningene mest sannsynlig skyldes hormonene, men sier også at det bør utredes for sikkerhets skyld, med ultralyd og evt prøve av livmorslimhinnen. Den prøven har jeg hørt er kjempevond! Jeg får hetta av tanken.. Spørsmålet er: Dere som har startet på hormonterapi minst et år etter siste mens; har dere opplevd blødninger i starten etter oppstart på hormonbehandling? Hvor lenge opplever dere evt det? Inntil 3 mnd? Inntil 6 mnd? Fortell gjerne! 😊 Anonymkode: cfa7b...f79
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:17 #2 Skrevet fredag kl 05:17 Skal starte med hormonbehandling selv nå, så kan ikke svare på hovedspørsmålet ditt ennå. Men som kvinne hr du helt sikkert tatt prøve av livmorhalsen tidligere, kanskje uten å vite at det ble gjort en gang. Tviler på at du aldri har gjort det ved GU tidligere. Det er ikke vondt, særlig ikke bår gynekologen er rolig og du puster godt. Ta en ibux og paracet før undersøkelsen hvis du er redd for smerte. Jeg tok en slik og jeg kjente mindre enn et myggestikk. Anonymkode: b6681...780
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:21 #3 Skrevet fredag kl 06:21 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal starte med hormonbehandling selv nå, så kan ikke svare på hovedspørsmålet ditt ennå. Men som kvinne hr du helt sikkert tatt prøve av livmorhalsen tidligere, kanskje uten å vite at det ble gjort en gang. Tviler på at du aldri har gjort det ved GU tidligere. Det er ikke vondt, særlig ikke bår gynekologen er rolig og du puster godt. Ta en ibux og paracet før undersøkelsen hvis du er redd for smerte. Jeg tok en slik og jeg kjente mindre enn et myggestikk. Anonymkode: b6681...780 Prøve av livmorslimhinne og livmorhals er to forskjellige ting. TS når jeg tok prøve av livmorslimhinnen føltes det som en helt vanlig menskrampe. Gynekologen sa ifra på forhånd. Det varierer sikkert fra person til person hvor vondt det er. Anonymkode: df578...460
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:53 #4 Skrevet fredag kl 06:53 Nei, min slimhinne er fjernet kirurgisk så jeg får ingen blødninger. Anonymkode: 3037c...fb8
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:43 #5 Skrevet fredag kl 10:43 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skal starte med hormonbehandling selv nå, så kan ikke svare på hovedspørsmålet ditt ennå. Men som kvinne hr du helt sikkert tatt prøve av livmorhalsen tidligere, kanskje uten å vite at det ble gjort en gang. Tviler på at du aldri har gjort det ved GU tidligere. Det er ikke vondt, særlig ikke bår gynekologen er rolig og du puster godt. Ta en ibux og paracet før undersøkelsen hvis du er redd for smerte. Jeg tok en slik og jeg kjente mindre enn et myggestikk. Anonymkode: b6681...780 De standardprøvene av livmorhalsen er noe helt annet. Jeg snakker om prøve av livmorslimhinnen. Det har det vært mye snakket om i det siste, at kvinner fortjener bedøvelse for å gjennomføre dette, for det er veldig smertefullt. Mange beskriver det som den verste smerten de har opplevd. Anonymkode: cfa7b...f79
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:46 #6 Skrevet fredag kl 10:46 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Prøve av livmorslimhinne og livmorhals er to forskjellige ting. TS når jeg tok prøve av livmorslimhinnen føltes det som en helt vanlig menskrampe. Gynekologen sa ifra på forhånd. Det varierer sikkert fra person til person hvor vondt det er. Anonymkode: df578...460 Så bra du ikke opplevde det verre enn som så. Det er visst store forskjeller ute og går når det gjelder dette. Et lite googlesøk tok meg til flere forum hvor mange delte forferdelige opplevelser😥 Men vet du noe om hovedspørsmålet jeg stilte? Hvor lenge man kan oppleve blødninger etter å startet på hormonterapi, uten at det anses som annet enn normalt? Anonymkode: cfa7b...f79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå