Gå til innhold

Hva synes dere om spleising?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Når venner/kollegaer/familie forsøker å få dere til å bli sammen med noen, eller vekke interesse hos den andre?

Anonymkode: 5ba95...3a0

Problemet med dette er jo at det avslører, med all tydelighet, både hvor godt dine venner, «venner», familie etc kjenner deg OG hvor gode (eller dårlige) menneskekjennere de er.

Og om de avslører at de ikke egentlig kjenner deg, eller (enda verre) undervurderer deg, så blir jo det bare trist og leit. 

Tenk om du av det du trodde var dine gode venner mobile spleiser med et forkastelig menneske, feks. Hva skal du da anta? At de tror du også er et forkastelig menneske (og fremdeles ønsker være venner) eller at de er så inkompetente på andre mennesker at de faktisk trodde vedkommende var et ålreit menneske? :vetikke:

Begge deler er slutten for ethvert vennskap. Selvsagt. Ingen ønsker være venner med noen som tror de er forkastelige. Og ingen ønskes kaste bort livet på inkompetente mennesker.

Anonymkode: 25e42...1e7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forsøk på spleising gjør nok som en sier at man heller får piggene ut mot en som man ellers kunne likt. Det særeste er å prøve å spleise folk som er frivillig single 😄 det blir i samme kategori som småbarnsmødre som tror man kommer til å smelte og få lyst på barn av å ha krapylet deres på fanget.

Anonymkode: 701f7...6f4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Forsøk på spleising gjør nok som en sier at man heller får piggene ut mot en som man ellers kunne likt. Det særeste er å prøve å spleise folk som er frivillig single 😄 det blir i samme kategori som småbarnsmødre som tror man kommer til å smelte og få lyst på barn av å ha krapylet deres på fanget.

Anonymkode: 701f7...6f4

Ja, det å holde babyer er det verste når man ikke har noen erfaring med barn. Virker mot sin hensikt.

Anonymkode: 26f21...d37

• Liker 1
Skrevet

Jeg er positiv til det så lenge det er en normal, oppegående person i andre enden.

Anonymkode: ded9c...815

• Liker 2
Skrevet

Min erfaring med å bli forsøkt spleiset har vært at venner har satt meg i kontakt med den éne single vennen sin. 

Da har det fort blitt veldig tydelig at det eneste vi har til felles er at vi begge er single òg kjenner minst étt menneske.

Min erfaring som «Kirsten Giftekniv» er at det fungerer bedre med «subtil spleising».

At man setter de man ønsker å spleise «tilfeldig» sammen/ved siden av hverandre under en vennekveld.

Drar i gang et morsomt spill og lar «de som forhåpentligvis skal spleises» være på lag sammen. 

Lar de bli kjent på en naturlig måte, og heller i ettertid spørre dem begge om hva de synes om den andre.

Da slipper de presset, all analyseringen og vurderingen. De bare «er seg selv». 

Manipulativt? Kanskje.

Det verste som kan skje er at Amors piler ikke treffer, men at det forhåpentligvis blir en hyggelig kveld allikevel. 🙂

(Men det er viktig at man ikke involverer de andre gjestene.)

• Nyttig 1
Skrevet

Hater det. Pleier å dukke unna hvis jeg jeg blir invitert på greier hvor jeg mistenker at det er forsøk på spleising.

Anonymkode: 6a253...226

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.8.2025 den 18.52):

Har forsøkt det 1 gang. Det gikk katastrofalt. Aldri igjen.

Anonymkode: 02754...577

Hva skjedde?

Anonymkode: bec28...f80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...