Gå til innhold

barnebestikk for skjevhendte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor man får kjøpt det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå på den store BabyShop'en mellom Sentrum Scene og Gunerius - i Henrik Ibsensgate. Hadde det der da jeg jobber der for noen år siden, og tviler på at det er tatt ut av sortimentet.

Skrevet

Ok, nå er jeg sikkert meget uvitende, men trenger venstrehendte en egen type kniv, skje og gaffel?

Jeg klarer utmerket godt å bruke disse tignee i høyre eller venstre hånd etter behov, de er jo lik?

Jeg skjønner meget godt behovet for sakser for vensterhendte, men ettersom en gaffel er symetrisk ser jeg ikke behovet...?

Skrevet
Gå på den store BabyShop'en mellom Sentrum Scene og Gunerius - i Henrik Ibsensgate. Hadde det der da jeg jobber der for noen år siden, og tviler på at det er tatt ut av sortimentet.

takk for det,da blir ei venninne glad :)

Ok, nå er jeg sikkert meget uvitende, men trenger venstrehendte en egen type kniv, skje og gaffel?

synes det er rart også,men det er visst forskjell,

Gjest Gjest
Skrevet

Kniver har ofte sagtakker eller sliping av bladet. Mannen min bruker likevel vanlig kniv. Skje og gaffel er jo likt.

Skrevet (endret)

Kniver for barn har jo somregel ikke det vel? Må være for større barn da i så fall. flertallet av mine kviner har taggne "under" og ikke på siden (de som har det på siden brukes bar til smøring der man likevel ikke trenger det) så det tenkte jeg ikke særlig over egenlig, men det må vel være bare kniven det teoretisk kan vær forskjell på. De andre er vel alltid symetrisk (slik de fleste barnekniver jeg har sett også er)

Men man lærer så lenge man lever :)

Endret av Malama
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg er også kjevhendt, og jeg bruker vanlig bestikk, det har jeg alltid gjort. Får til å bruke vanlig saks også

Gjest Binna
Skrevet

jeg er keivhendt og har aldri hatt bruk for eget bestikk. Bestikket er jo symmetrisk.. Jeg visste ikke at det fantes engang..

Ellers er det foreksempel ganske ubehagelig å klippe med saks for høyrehendte, men det blir en annen sak

Skrevet

Og for å være et skikkelig petimeter så heter det KJEVhendt, ikke SKJEVhendt! Eller venstrehendt om du vil... :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Noen barneskjeer og gafler har en liten bøy.

Gjest Binna
Skrevet
Noen barneskjeer og gafler har en liten bøy.

Ok, da skjønner jeg at det er greit med keiv- hendt bestikk!

Gjest Varg-Menja
Skrevet
Og for å være et skikkelig petimeter så heter det KJEVhendt, ikke SKJEVhendt! Eller venstrehendt om du vil...  :ler:

Men for å være enda mere pirkete så kommer ordet kjevhendt fra skjevhendt, som betyr feilhendt, så helt feil er det jo ikke. Men derfor foretrekker mange at man kaller det venstrehendt, sånn for den politiske korrekthetens skyld. ;)

Gjest LoisLane
Skrevet
Og for å være et skikkelig petimeter så heter det KJEVhendt, ikke SKJEVhendt! Eller venstrehendt om du vil...  :ler:

Godt du sa det, så slapp jeg.

Skrevet

Nope, det heter KEIVhendt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...